Rosalie Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Jeg har dårlige knær, og klarer ikke å ta utfall uten å gå rett i bakken. Trener en del gruppetrening i sal, og skulle gjerne hatt alternativ øvelse til utfall som trener samme muskelgruppe. Noen forslag?
X-life Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Jeg har dårlige knær, og klarer ikke å ta utfall uten å gå rett i bakken. Trener en del gruppetrening i sal, og skulle gjerne hatt alternativ øvelse til utfall som trener samme muskelgruppe. Noen forslag? Har du riktig utførelse av utfall da? Har du sett kneet ditt sin plassering i forhold til foten din under utførelsen? Knebøy er en fin alternativ øvelse.
Rosalie Skrevet 3. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2008 (endret) Har du riktig utførelse av utfall da? Har du sett kneet ditt sin plassering i forhold til foten din under utførelsen? Knebøy er en fin alternativ øvelse. Ja, tror det... Problemet er ikke det "øverste" kneet, men det kneet som peker ned mot gulvet. Det gir etter, og jeg går i bakken med et brak. Kan klare noen få stille utfall på hvert kne, men nederste kne blir også veldig vondt av det, og svikter etter 4 til 5 repitisjoner. Pleier å ta knebøy i stedet, men litt kjedelig, da det som regel er andre styrkeøvelse for bein på slike timer. Endret 3. april 2008 av Wadjet
Supraspinatus Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Ja, tror det... Problemet er ikke det "øverste" kneet, men det kneet som peker ned mot gulvet. Det gir etter, og jeg går i bakken med et brak. Kan klare noen få stille utfall på hvert kne, men nederste kne blir også veldig vondt av det, og svikter etter 4 til 5 repitisjoner. Pleier å ta knebøy i stedet, men litt kjedelig, da det som regel er andre styrkeøvelse for bein på slike timer. Bruker du vekt belastning? I såfall reduser denne, eller gjør øvelsen uten ekstra belastning. En annen faktor er hvor lang frem du tar steget. Du trenger ikke trå så langt frem. Har du prøvd å variere dette?
Rosalie Skrevet 3. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2008 Bruker du vekt belastning? I såfall reduser denne, eller gjør øvelsen uten ekstra belastning. En annen faktor er hvor lang frem du tar steget. Du trenger ikke trå så langt frem. Har du prøvd å variere dette? Ingen vektbelastning, tar allerede kort utfall når jeg prøver. Irriterer meg dette, altså, men så lenge knebøy er et godt alternativ, fortsetter jeg å ta det.
Supraspinatus Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Ingen vektbelastning, tar allerede kort utfall når jeg prøver. Irriterer meg dette, altså, men så lenge knebøy er et godt alternativ, fortsetter jeg å ta det. Jeg ville i såfall satset på dype knebøy, der du går helt ned til rumpen er cm fra hælene. Her er mange øvelser som er lik til utfall/knebøy: http://exrx.net/Lists/ExList/HipsWt.html#anchor169231
Rosalie Skrevet 3. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. april 2008 Jeg ville i såfall satset på dype knebøy, der du går helt ned til rumpen er cm fra hælene. Her er mange øvelser som er lik til utfall/knebøy: http://exrx.net/Lists/ExList/HipsWt.html#anchor169231 Da detter jeg på rumpa på grunn av sviktende knær... Ikke enkelt med ødelagte knær, gitt... Men jeg er mye lavere nå enn for et par måneder siden, altså - sikkert fordi jeg tør mer og stoler mer på beinmusklaturen min. Skal sjekke ut ulike øvelsene. Tusen takk!
Rosalie Skrevet 31. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 31. desember 2012 Ja, så var vi her igjen... Husker ikke om jeg fant noen gode alternativer for noen år siden, jeg, og etter en lengre sykdomsperiode er jeg nå godt igang med trening igjen. Og har fortsatt samme problemer med utfall. Noen tips..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå