Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at flere skrøt veldig av Scandiabanken, bestemte jeg meg for å bytte bank. Så at jeg kunne spare minimum 1200 kr i året på dette.

Etter den avgjørelsen fylte jeg ut sånn "bli kunde"-skjema TO ganger, men har enda ikke fått noe respons ifra dem.

Hvis dette er gjengs for Scandiabanken, så kan det være det samme for meg. Hvilke andre gebyrfrie, nettbankalternativer finnes? Som har liknende betingelser som Scandiabanken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker ikke hvordan det var, men du får jo tilsendt en pinkode fra skandiabanken, denne blir sendt til din adresse som er registrert i folkeregisteret.

Hva har skjedd når du har prøvd å registrere deg?

Om andre banker? Er usikker på hvilke andre som er fullstendig avgiftsfrie, men de finnes sikkert.

Skrevet

Det ligger en sikkerhetssperre som gjør at hvis du allerede har registrert deg som kunde en gang så skjer det ingenting hvis du gjør det på nytt (jeg antar at det er gjort fordi det ikke skal være mulig å sitte å punche personnummer for å sjekke hvem som er kunde). Det holder at du på ett tidspunkt har registrert deg som kunde uten å ha begynt å bruke banken, så lenge du ikke har meldt deg ut igjen. Det er trolig grunnen til at du ikke har hørt noe fra dem.

Ta en telefon til dem da vel, så ordner det seg nok.

Skrevet

Nei, jeg får ingenting fra Scandiabanken, faktisk. Ikke en lyd, ingen mail, ingen brev. Ingen PIN-kode eller noe.

Leste fra andre brukere at det kunne ta litt tid, men tre-fire måneder? Og da blir jeg tvilende til hva som ville skjedd om jeg ble kunde og trengte å komme i kontakt med dem. Dette virker useriøst på meg.

Skrevet

Skrev samtidig som deg, Titta. Får gjøre det, men ville trodd at dersom det var noen problemer så ville de kontaktet meg. Men hva du sier høres fornuftig ut. Takk:)

Skrevet

Jeg var kunde hos skandiabanken i flere år.

Var kjempefornøyd, både med nettbanken og kundebehandlingen.

Derimot sluttet de med bilde på visa, så da byttet jeg over til landkreditt bank (lkbank.no)

Mer eller mindre samme betingelser som skandiabanken - og litt bedre renter (bortsett fra bsu - i allefall sist jeg sjekket)

Gjest Gjest
Skrevet
Etter at flere skrøt veldig av Scandiabanken, bestemte jeg meg for å bytte bank. Så at jeg kunne spare minimum 1200 kr i året på dette.

Etter den avgjørelsen fylte jeg ut sånn "bli kunde"-skjema TO ganger, men har enda ikke fått noe respons ifra dem.

Hvis dette er gjengs for Scandiabanken, så kan det være det samme for meg. Hvilke andre gebyrfrie, nettbankalternativer finnes? Som har liknende betingelser som Scandiabanken.

Landkreditt er også gebyrfri

Skrevet

Storebrand er gebyrfri, og det tror jeg også Gjensidige er.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette gjelder ikke bare scandiabanken. Det er også slik hos Norwegian bank.

fik brev fra de om at jeg ville få brev om kode osv....det er lenge siden,men har ikke hørt noe mere.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg var kunde hos skandiabanken i flere år.

Var kjempefornøyd, både med nettbanken og kundebehandlingen.

Derimot sluttet de med bilde på visa, så da byttet jeg over til landkreditt bank (lkbank.no)

Mer eller mindre samme betingelser som skandiabanken - og litt bedre renter (bortsett fra bsu - i allefall sist jeg sjekket)

Skandiabanken har aldri hatt bilde på kortene sine. Her må du tulle.

hilsen en av de første (og fremdeles) kundene.

Gjest kunde
Skrevet
Skandiabanken har aldri hatt bilde på kortene sine. Her må du tulle.

hilsen en av de første (og fremdeles) kundene.

Åhh? Hvordan kan det ha seg at jeg har bilde på kortet mitt da?

Skrevet

Har aldri hatt noe tull med Skandiabanken, er faktisk veldig fornøyde med dem og har alt hos dem i dag. Høres ut som det har skjedd en feil et sted. Ville tatt en telefon.

Når det gjelder det med bilde, så hadde de det faktisk helt i starten, men sikkerheten for hvis bilde som kom på kortet var for dårlig da de ikke hadde personer til å verifisere det, så da kuttet de det ut. Var tungvint før jeg fikk lappen da måtte jeg ha en annen bank med mulighet for bank-id.

Gjest Gjest
Skrevet
Åhh? Hvordan kan det ha seg at jeg har bilde på kortet mitt da?

Må vel være en annen bank da!!

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Neida, Skandiabanken har alltid hatt et tilbud om bilde på kortene sine, men man må be spesielt om det.

Gjest Gjest_Tone_*
Skrevet

Neida, Skandiabanken har alltid hatt et tilbud om bilde på kortene sine, men man må be spesielt om det.

Her var det mye tullete svar. Skandiabanken har så absollutt hatt bilde på kortene sine, men ikke nå lengre. De sluttet med det for mange år siden. I 2001 eller noe sånt, det var bare helt i begynnelsen de hadde det. Idag er det ingen som får nye kort med bilde, uansett hvor mye man spør. Det er fortsatt noen som har kort derfra med bilde, men det er de som bestilte kortet før de sluttet med det. Jeg har to kort derfra, et med bilde som jeg bestilte da jeg først ble kunde og et uten bilde som jeg bestilte for et par år siden. Det første kortet kommer med bilde fortsatt når det fornyes, men det nye kortet har ikke bilde.

Skrevet

skandia banken er genialt:) hvorfor si opp dem? koster jo ingen ting og ha så kan jo ha det som en tillegsbank om du trenger en annen bank for feks bilde. synes også kundeservice fungerer veldig bra, går fort å komme igjenom på tlf. tokk bare en liten uke før jeg fikk nettbanken og noen dager før jeg fikk kortet:)

norwegian er ganske likt, hadde enda bedre rente betingelser da de startet opp men mulig det var for å lokke litt kunder helt i starten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...