Gjest Gjest_redd_* Skrevet 2. april 2008 #1 Del Skrevet 2. april 2008 Noen som vet hvordan den virker? Har en ikke helt så god person/stalker etter meg. Ville han bli satt ut av spill med en dusj pepperspray? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 2. april 2008 #2 Del Skrevet 2. april 2008 De fleste vil vel det, noen vil bare bli forbanna. Har du politianmeldt det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #3 Del Skrevet 3. april 2008 Er ikke helt sikker på om pepperspray er lovlig i Norge. Det finnes såkalte selvforsvarssprayer, dog. Jeg ville heller satset på å politianmelde det, og unngå å gå alene. For at en slik spray skal være noe vits i, må du nesten gå med den i hånden konstant, med fingeren på avtrekkeren. Du må også faktisk sikte mot øynene, om du bommer har du et problem. Og hvis du overreagerer, og kommer til å spraye ned en uskyldig person, så kan denne personen bli temmelig forbannet, og du kan bli anmeldt selv. Husker det var en artikkel om en politimann som fikk påvist hjerneskade etter å ha blitt sprayet med en slik spray. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #4 Del Skrevet 3. april 2008 Du kan få kjøpt forsvarsspray i Norge. Det er lovlig. Du kan også få spray med farge. Du bør gjøre den klar for bruk ved å trekke ut en metalltråd. Ha den lett tilgjengelig. Det beste er nok å forsøke å flykte, for en forsvarsspray kan gjøre situasjonen enda farligere. Hvis du føler at du er i livsfare kan du kontakte politiet og spørre om voldsalarm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #5 Del Skrevet 3. april 2008 Pepperspray er ikke lovlig å bruke av privatpersoner i norge. Kun politiet har lov til å bære dette, etter opplæring. Sier som de andre her. Dersom du er så plaget av en person, søk om voldsalarm via politiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #6 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg har en form for forsvarsspray som jeg går med i hånden på vei hjem. Denne er lovlig og kjøpt i Norge. Den har også farge som ikke går vekk før etter et par dager. Det er klart, denne er nok ikke så veldig mye sikkrere enn uten men den er i alle fall et alternativ. Jeg går også med telefonen på i hånden, klar til å ringe et nr ved et tastetrykk. Men, det er klart du også bør kontakte politi og mulig få en voldsalarm. Det er klart det beste alternativet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå