Gå til innhold

Spilleavhengig

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Når vil du si en person er spilleavhengig? Altså, hvor mye spiller en person poker før han kan kalles avhengig? Hvor mye penger taper han før man kan kalle ham avhengig?

Typen spiller poker 24/7, tapte 15 000 på en måned. Så jeg lurer rett og slett på om jeg bør begynne å bli bekymret.. Og uansett, hva skal jeg gjøre med det hvis det viser seg at han er avhengig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avhengig er man hvis man lar være å spille en kveld og får abstinenser, og/eller at spillingen er så omfattende at det går utover hverdagen.

Skrevet

Høres ut som om han er spillavhengig når han spiller 24/7.

Har han råd til å tape de 15 000 kr?

Velger han bort sosial omgang, både med deg og andre, for å spille?

Kan han avstå fra spillingen en dag eller ei uke?

Går det utover parforholdet?

Går det utover din økonomi også?

Må han avstå fra aktiviteter fordi han ikke har penger?

Snur han døgnet for å kunne spille?

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet
TS her.

Fant denne siden på nett:

http://www.ptsnorge.no/pts/home.nsf/0/2085...1257408006CE414

Og siden jeg kan svare JA på de fleste spørsmålene, har jeg konkludert med at han er avhengig ja..

Så, hva gjør man. Er det urimelig av meg å si at han får velge, meg eller pokeren?

Slike ultimatum er sjeldent vellykket...

Sjekk ut Blå kors. De er ledende på behandling av spillegalskap i Norge.

Skrevet
Slike ultimatum er sjeldent vellykket...

Sjekk ut Blå kors. De er ledende på behandling av spillegalskap i Norge.

Ja, kansje det ikke er så smart å gi ham det ultimatumet.

Tingen er bare den at jeg er møkklei av at han skal spille poker HELE tiden.. Lei av å våkne midt på nettene fordi han brøler, denger hånden i veggen og smeller pcen i gulvet fordi han taper... Ødelegger hele samlivet.

Derfor vil jeg at han skal slutte å spille, sånn at vi kan være kjærester igjen.. Sist vi snakket om det, sa jeg at jeg syntes han spilte litt mye.. Da ble han bare irritert, og sa at da var det f*** mitt ansvar å finne på andre ting vi kunne gjøre.. Jeg ramset opp en hel del ting vi kunne finne på - kino, være med venner, se film, gå tur osv., men ingenting var bra nok. Dagen etter var det rett tilbake på pokeren igjen.

Så, jeg er lei.. Rett og slett.. Velger han poker fremfor meg, får han bare gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...