tuji Skrevet 4. april 2008 #41 Skrevet 4. april 2008 Jeg har ett hull i hver øreflipp, og fem gjengrodde fra den tiden jeg var griseharry. JEg fikk ikke lov til å ta hull i ørene av foreldrene mine, så da jeg var ni år tok jeg saken i egne hender. Jeg presset en butt øredobb gjennom flippen, og kan fremdeles gjenkalle følelsen av svette hender og vondt øre. Det tok to og en halv time. Jeg tenkte at hvis jeg hadde hull i det ene øret, måtte de la meg gå til frisøren og skyte hull i det andre. Det slo meg ikke at de kunne forlange at jeg lot hullet gro igjen. Enden på visa var heldigvis at jeg fikk lov å ta hull i det andre også. Senere stakk jeg flere hull i mine egne ører + nese, men det er en annen historie.
Yme Skrevet 5. april 2008 #43 Skrevet 5. april 2008 Nei, men jeg har det andre steder i ansiktet. Så fordt de leges skikkelig så skal jeg sette inn sånne ringer i haka. Det er det ikke så mange som har...
Serene Skrevet 5. april 2008 #44 Skrevet 5. april 2008 Akkja, har to hull i ørene som aldri brukes, hater dingeldangel! Min mor var så elskelig å påføre meg disse i en alder av fire, det ble brukt stoppenål og en ransel som lokkemiddel. Jeg kan ennå huske hvor vondt det gjorde. Skjeve er de også. Hadde nok stusset veldig hvis jeg traff noen på even min alder (35), uten hull. Da hadde jeg nok tenkt at det skyldtes noe kulturelt, tilhørighet til en eller annen religion feks. Skjønt jeg skjønner at det ikke nødvendigvis er slik. Husker ellers studietiden for 15 år siden, da begynte det å bli populært med ringer i nesen, og følte en stund at alle andre enn meg hadde piercet seg.
Gjest vimselot Skrevet 5. april 2008 #45 Skrevet 5. april 2008 (endret) Jada, har flere hull i ørene men bruker ikke ørepynt. Tatt hjemme ved hjelp av venninne i ung alder, med steril synål som vi varmet over en liten flamme før hun først klemte øret til det ble varmt og rødt og skulle bli følelesløst, og så stakk nåla rett inn og igjennom. Etterpå var det min tur å lage på henne. Trur ikke det anbefales å gjøre det og vet ikke hvor vanlig det er. De fleste går vel til frisøren og får gjort det i dag... I dag ville ikke jeg gjort det på den måten i alle fall, rart nåla ikke havna langt inne i hodet, husker ikke helt hvordan vi unngikk det, men grøsser litt når jeg tenker på det nå, selv om det ikke gjorde vondt da... Endret 5. april 2008 av vimselot
Gjest milkyway Skrevet 5. april 2008 #46 Skrevet 5. april 2008 Jepp, har det. Husker dagen jeg fikk dem tilogmed, for da var Dianas død over alle nyhetene! Nå skal de bli til tuneller, da.
Arkana Skrevet 5. april 2008 #47 Skrevet 5. april 2008 Hadde nok stusset veldig hvis jeg traff noen på even min alder (35), uten hull. Da hadde jeg nok tenkt at det skyldtes noe kulturelt, tilhørighet til en eller annen religion feks. Eller rett og slett at man ikke ønsker å stikke hull gjennom kroppsdelene sine, for så fint er det ikke med ørepynt.
Pauline Skrevet 5. april 2008 #48 Skrevet 5. april 2008 Får joine de BLODHARRY, da. Dvs. de med flere hull. Men ærlig talt så kjenner jeg ingen jenter over 5-6 år som ikke har hull i ørene. Møter mange småjenter i jobben min som lærer, og har inntrykk av at det er veldig vanlig at de får hull til de skal begynne på skolen, ofte samtidig som de får ransel og penal. Mange får jo før, da
Teriyaki Skrevet 5. april 2008 #49 Skrevet 5. april 2008 Fikk hull i ørene da jeg var fem-seks år. Er nå snart 18.
Serene Skrevet 5. april 2008 #51 Skrevet 5. april 2008 Eller rett og slett at man ikke ønsker å stikke hull gjennom kroppsdelene sine, for så fint er det ikke med ørepynt. Ja, men jeg ser jo for meg at mange som fikk hull i øran på 70-tallet eller senere ikke var gamle jentene, og dermed ikke den som selv bestemmer, som du selv sier her. Jeg var fire, og reflekterte kanskje ikke så mye over dette. Men det var kanske bare min mor som var ivrig på dette. Hun har forsåvidt ordnet hull i øran på dattern min også, som da var....3....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå