Riona Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Til vanlig spiser jeg youghurt eller havregrøt og frukt til frokost men noen ganger rekker man ikke å spise så mye om morgenen Når jeg ikke har rukket å spise frokost så har det hendt at jeg har tatt en pakke med Småsulten uten salt eller Energi trigger (fra Den lille nøttefarikken) Det er jo mye fett i nøtter. men det er jo mye av det umettede fettet som visstnok ikke skal være så farlig. Hva trur dere om dette når man skal slanke seg?
Mehe Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 En slik pose har ca 350 kcal, det vil jeg si høres ut som en bra frokost. Nøtter er veldig sunt, og disse nøttene er uten salt også. Du kan fint spise dette selv om du slanker deg, så lenge det totale energiinntaket er mindre enn det totale energiforbruket den dagen.
Kptpower Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Til vanlig spiser jeg youghurt eller havregrøt og frukt til frokost men noen ganger rekker man ikke å spise så mye om morgenen Når jeg ikke har rukket å spise frokost så har det hendt at jeg har tatt en pakke med Småsulten uten salt eller Energi trigger (fra Den lille nøttefarikken) Det er jo mye fett i nøtter. men det er jo mye av det umettede fettet som visstnok ikke skal være så farlig. Hva trur dere om dette når man skal slanke seg? Altså , for 350 kcalorier er det ganske mye annet man heller kan få i seg for å vekke kroppen. Som nevnt av deg selv er kalori innholdet i nøttene såpass høyt fordi nesten halvparten av pakken er rent fett. Som erstatning for annen frokost, ville jeg sagt nei. Som erstatning for ingen frokost i det hele tatt, ville jeg sagt ja. Umettet fett er det beste fettet, og det er viktig å få i seg nok. Fett forbrenner fett, og andre gode kilder er fisk og tran f.eks. Nøtter er jo også knall som et mellomåltid. Det de fleste misforstår da det gjelder nøtter er at det ofte går ned en hel pose, og de inneholder ofte et par hundre gram. Altså like mye kalorier som en frossenpizza o.l., en håndfull er maks! Lykke til videre!!
Mehe Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Vel, nøtter har mye fett, men også mye av både protein og karbohydrater, så jeg vil tro at en slik pose har et veldig riktig næringsinnhold som frokost. Selvsagt kan det være lurt å spise noe som metter mer, hvis man skal klare seg noen timer uten mat etterpå, men bortsett fra det ser jeg ingenting i veien med å spise en slik pose. Er enig i at mye nøtter fort blir veldig mye kcal, men hvis man har en slik pose (som veier 70g) så har man jo god kontroll på hvor mye man får i seg.
Tabris Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Jeg pleier å spise en slik pose som mellommåltid på jobben, det metter akkurat til jeg er ferdig og skal spise middag.
X-life Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Bytt ut triggerposen med mandler, valnøtter, hasselnøtter eller egentlig hvem som helst nøttetype (salt er ikke farlig å få i seg..), og spis en frukt. Mye bedre enn den triggerposen hvor den tørkede frukten består av mye sukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå