Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #21 Skrevet 3. april 2008 Det er bra. Du er flink som klarer å bråke så mye du orker samtidig som du tar hensyn. Hvis ts også hadde mestret den kunsten hadde sikkert ikke hun heller fått klager! Hvis man bor i enebolig og det er milevis til nærmeste nabo, så skal man bråke bra mye for at noen skal bli plaget av det... Hos meg er det 500 meter til nærmeste nabo, med tett skog på alle kanter, så anlegget mitt er faktisk ikke sterkt nok til at jeg kan plage ham om jeg så vil.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #22 Skrevet 3. april 2008 Det er bra. Du er flink som klarer å bråke så mye du orker samtidig som du tar hensyn. Hvis ts også hadde mestret den kunsten hadde sikkert ikke hun heller fått klager! Jeg tar hensyn til meg selv , mine gjester og selvfølgelig naboene. Jeg ORKER ikke sprenghøy musikk, men samtidig legger jeg ikke begrensinger på snakk og tidvis høylytt prat. Enkelte ganger har naboene til og med kommet på bortom, ingen klaging
Gjest Vimsevas Skrevet 3. april 2008 #23 Skrevet 3. april 2008 Så fælt som folk hisser seg over på dette evne:P Skriver HENSYYYYN med store bokstaver å greier. SLAPP AV!!!! Er ikke jeg som bråker;) Spiller for meg jeg, ikke naboene. jeg skrev at jeg selv ikke hadde godtatt musikk langt over natt. Og det gjør jeg aldri selv heller..! Om du irriterer deg over naboen over gata, det må være kjipt for deg, er ikke så mye man kan gjøre med det. (sifra dagen etter?) Og jeg mener fortsatt at man må regne med litt lyder i ny å ne når man bor i blokk. Jeg bor i blokk der alle er under 30 og over 18, og det er faktisk overraskende stille:) Om man er prippen på det er det vell bare å si fra? Jaja dere får styre dere, skjønner ikke problemet med å be dem dempe seg, eller melde av til styret om det blir for ille.
Gjest Huldali Skrevet 3. april 2008 #24 Skrevet 3. april 2008 Til TS: Hvis du har fått naboklager på høy musikk hadde det kanskje vært lurt å spurt naboene om det var ok at du skal ha en fest til helgen og si at dere ikke har tenkt å spille høy musikk ol. Eventuelt henge opp en lapp der du skriver at du planlegger å ha en fest som skal gå rolig for seg og at de kan ta kontakt hvis det er noen spørsmål/hendvendelser på forhånd. Jeg bor selv i en liten, rolig blokk. Jeg hadde ikke tollerert mye festing i helgene eller annet bråk ellers. Jeg er enig med de som skriver at det er viktig å ta hensyn til andre når man bor vegg i vegg, men det er viktig å huske på at dette går begge veier. Noen kan være ektreme når det gjelder lyd fra andre.
Gimmick Skrevet 3. april 2008 #25 Skrevet 3. april 2008 Når det er slik at du har fått klager tidligere, så bør du rett og slett ta dette til etterretning og ta hensyn, dvs dempe støynivået. Man kan ikke regne med at naboene syns det er populært at du har fester når du ikke klarer å holde støynivået på et akseptabelt nivå uten å plage andre.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #26 Skrevet 3. april 2008 Nei, man må faktisk ikke det. Det er lover om at det skal være ro etter kl 23 om kveldene. Feil. Det finnes ikke en eneste lov som sier noe om ro på kveldene. I mange kommuner har kommunestyret vedtatt politivedtekter som slår fast at det skal være ro i gitte tidsrom, men det er altså ingen lov, og gjelder ikke overalt.
Harlekin Skrevet 3. april 2008 #27 Skrevet 3. april 2008 Feil. Det finnes ikke en eneste lov som sier noe om ro på kveldene. I mange kommuner har kommunestyret vedtatt politivedtekter som slår fast at det skal være ro i gitte tidsrom, men det er altså ingen lov, og gjelder ikke overalt. Det er vel noe en må rette seg dersom det står i kontrakten man har undertegnet? Da har man jo godtatt borettslagets regler.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #28 Skrevet 4. april 2008 Det er vel noe en må rette seg dersom det står i kontrakten man har undertegnet? Da har man jo godtatt borettslagets regler. Joda, man må rette seg etter reglene både om det står i kontrakten eller om kommunen man bor i har vedtatt politivedtekter med regler om ro og orden - men det er ingen lov som sier noe om ro etter 23. *flisespikker*
Brunhilde Skrevet 4. april 2008 #29 Skrevet 4. april 2008 Joda, man må rette seg etter reglene både om det står i kontrakten eller om kommunen man bor i har vedtatt politivedtekter med regler om ro og orden - men det er ingen lov som sier noe om ro etter 23. *flisespikker* Jeg sjekket litt i går, og tenker om lov om helgedagsfred kan anvendes? I lovteksten står det at det skal være ro mellom kl. 00 og 24 på søndager, men det er (jeg vet) ihvertfall flisespikkeri. Egentlig er vel det beste å prøve å ta hensyn, men jeg regner med at man alltid vil oppleve noen som ikke gjør det, og noen som klager selv om andre tar hensyn. Sånn er vi mennsker skapt, tror jeg.
Gjest Gjest_Laila_* Skrevet 4. april 2008 #30 Skrevet 4. april 2008 Poenget var vel at det er forskjell på en LOV og en REGEL?
Tante Dora Skrevet 4. april 2008 Forfatter #31 Skrevet 4. april 2008 NaboVARSEL ja. haha flau feil. Mange klager kommer av at jeg bor i enebolig fra tidlig 1900 tallet uten isolasjon og man kan høre på utsiden at jeg har en samtale på vanlig lydnivå i stuen. 20 år og singel? hva skal det bety? (ingen av dem stemmer forøvrig, så nå vet du det ) Og dette var et spørsmål om hvordan skrive en varsel om at jeg skal ha fest, ikke utskjelling og diskutering om hvor vidt det er lov eller ikke å spille musikk i en blokk og man må vise hensyn derfor skal man være helt musestille 24/7. Beklager, men lag en egen tråd om akkurat det. Men jeg takker for de svar jeg fikk om hvordan jeg skriver dette, og dere som skal være så voksne og konservative - slutt å skriv slike idiotiske ting. Jeg vet da selv det at man skal vise hensyn, men liker å ha en fest i ny og ne (som jeg ikke har hatt siden nyttårsaften, der jeg ikke fikk noen klager heller) faktisk så kommer alltid klagene når jeg ikke er hjemme, eller ser på tv av en merkelig grunn. Hm.
Brunhilde Skrevet 5. april 2008 #32 Skrevet 5. april 2008 NaboVARSEL ja. haha flau feil. Mange klager kommer av at jeg bor i enebolig fra tidlig 1900 tallet uten isolasjon og man kan høre på utsiden at jeg har en samtale på vanlig lydnivå i stuen. 20 år og singel? hva skal det bety? (ingen av dem stemmer forøvrig, så nå vet du det ) Og dette var et spørsmål om hvordan skrive en varsel om at jeg skal ha fest, ikke utskjelling og diskutering om hvor vidt det er lov eller ikke å spille musikk i en blokk og man må vise hensyn derfor skal man være helt musestille 24/7. Beklager, men lag en egen tråd om akkurat det. Men jeg takker for de svar jeg fikk om hvordan jeg skriver dette, og dere som skal være så voksne og konservative - slutt å skriv slike idiotiske ting. Jeg vet da selv det at man skal vise hensyn, men liker å ha en fest i ny og ne (som jeg ikke har hatt siden nyttårsaften, der jeg ikke fikk noen klager heller) faktisk så kommer alltid klagene når jeg ikke er hjemme, eller ser på tv av en merkelig grunn. Hm. For det første var dettet ganske så barnslig svar. For det andre så er det faktisk i blokk, flermannsboliger etc at det er maest vanlig med nabovarsel, ikke i enebolig. Hvordan går det i det hele tatt an å bo i en bolig som er så dårlig isolert? Du må jo fryse ganske mye når det er kaldt? Det siste jeg ikke helt forstår er hvordan noen kan klage når du ikke er hjemme? Det var jo ikke det du ga inntrykk av i startinnlegget ditt. :klø:
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #33 Skrevet 5. april 2008 Hvorfor MÅ fest være ensbetydende med høy musikk? Et muligens helt vanvittig forslag : Ha festen, skru av musikken kl 23, og PRAT. (ikke fylleskrik og gaul). Jeg har opptil flere venner det går an å prate med, tro det eller ei. Det KAN fungere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå