Gjest LoisLane Skrevet 8. mai 2003 #1 Skrevet 8. mai 2003 Jeg har endelig - etter mye om og men - funnet kjolen jeg virkelig ønsker meg! Jeg kan få kjøpt den relativt rimelig hos Bridesave, men jeg er litt engstelig for å bestille... Vanlig framgangsmåte er å faxe over kopi av kortet mitt. Finnes det noen risiko for at informasjonen vil bli misbrukt??? Har noen erfaringer med Bridesave? De virker som et profesjonelt firma, og har vært veldig behjelpelige.
Leo Skrevet 8. mai 2003 #2 Skrevet 8. mai 2003 Betviler ikke firmaets seriøsitet, men ville ikke ha sendt kopi av kortet pr. fax eller opplyst kortdetaljene i vanlig mail. Fakser havner ofte i gale hender (F.eks. fordi du taster feil nummer) og mailer kan i teorien leses av "alle". Hvis de ikke har en sikker webside til dette bruket ville jeg ha bedt om å få opplyse kortdetaljene pr. telefon. Hilsen en sunt paranoid
Midnattsol Skrevet 8. mai 2003 #4 Skrevet 8. mai 2003 Vi har egen konto for betalinger som går over internet. Setter inn den summen som skal betales når vi kjøper noe. Har eget kort til det!
Pusekatt Skrevet 8. mai 2003 #5 Skrevet 8. mai 2003 Vi har egen konto for betalinger som går over internet. Setter inn den summen som skal betales når vi kjøper noe. Har eget kort til det! Det her var jo en kjempeide!!!! Det skal jeg jammen innføre selv også, med en gang!!!! Takk for tipset :D Mvh Pusekatt
Dødspingvinen Skrevet 8. mai 2003 #7 Skrevet 8. mai 2003 Middnattsol er ganske smart. SKal bestille over nett selv, og har også vært inne på bridesave. Kommer til å benutte meg av det tipset:)
Fakse Skrevet 8. mai 2003 #8 Skrevet 8. mai 2003 En bør aldri betale over nett med såkallte debet-kort (de der pengene trekkes rett fra konto). Midnattsol sin løsning er jo i så måte nesten som et kredittkort, men det vil fortsatt være problemer med å få refundert pengene dersom f.eks feil firma trekker penger fra kontoen i mellomtida... Når en bruker kredittkort vil en kunne si i fra om feil belastning før en betaler regninga. Da er det opp til kredittkortselskapet å bevise hente bevis fra den som har trukket penger om at du faktisk har gitt dem tillatelse til dette. For å bevise slikt skal firmaet egentlig be om underskrift, kopi av legitimasjon og kopi av kort. Dette for å bevise at kortholder faktisk har godkjent kjøpet. Over internett skal dette gjøres vha. fax fordi en faks er et juridisk gyldig dokument. Ved betaling av småbeløp tar firma seg vanligvis ikke bryet med å be om dette, men ved større kjøp, som brudekjole, gjør de selvfølgelig det. Dette for å kunne bevise at det er kortholder som har kjøpt et produkt hos dem. Firmaet er altså i sin fulle rett når de ber om kopi av kortet og underskrift på faks. Men du bør ikke handle med et vanlig debetkort, men altså et kredittkort.
Gjest LoisLane Skrevet 8. mai 2003 #9 Skrevet 8. mai 2003 ...men jeg har bare vanlig kort (debetkort?), og ikke kredittkort. Hva gjør de som ikke har kort i det hele tatt, om de finnes? Går det an å overføre pengene? God ide med egen konto til internett-kjøp, men jeg rekker ikke å få eget kort til det, for det tar vel noen dager?
Dødspingvinen Skrevet 8. mai 2003 #10 Skrevet 8. mai 2003 Har bestilt meg kredittkort nå. Er uansett kjekkt å ha når vi skal planlegge utgiftene til brylluppet, men skal ikke ha mer på det enn 10.000 max. Men da har jeg i hvertfall penger om jeg skal kjøpe kjolen over nett, som jeg har tenkt mye på. En får lett et kredittkort fra banken, og da kan de ordne ganske rimelig betalingsordning på det og.
Vestlandstausa Skrevet 8. mai 2003 #11 Skrevet 8. mai 2003 Halloen. Eg har kjøpt kjolen min via Bridesave. Ringte til dei og gav dei nr. til kortet. Dei maila nr. på kortet til meg for å sjekke at det var riktig nr. Men dei delte det opp i to slik at det ikkje skal bli misbrukt. Lykkelig brud som får kjolen i juni. Vestlandstausa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå