Gjest Gjest_moo Skrevet 25. mai 2008 #21 Skrevet 25. mai 2008 Vanlig såpe er da hvertfall ikke lurt. Om du går til et piercingstudio (et ordentlig et), så får du antibac ett eller annet, fra merket Perfect Aftercare. Det er hvertfall veldig mange som har disse. Foresten så må du ikke bruke klorhexidin. Det er for sterkt, og forlenger grotiden. Det er foresten vanlig at piercinger er rød en stund, så du kan nok slappe helt av, bare anskaff deg gode rensemidler.
sebra Skrevet 25. mai 2008 #22 Skrevet 25. mai 2008 det finnes flere typer klorhexidin. jeg brukte 0,5mg el hva den enn nå heter og det funka fint. det var det jeg fikk beskjed om å rense med.
Sans Skrevet 25. mai 2008 #23 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har hatt mine piercinger opp gjennom tidene (ikke bare én), og dette har funket for meg: 1. IKKE ta på piercingen!! Selv ikke med nyvaskete hender. Bruk q-tips når du renser og hvis du føler at den "sitter fast" - men la den være mest i ro. 2. Brukte klorhexidin, 0,5 - dette funket kjempebra. Igjen; brukte q-tips ved rensing, aldri fingrene. Høres kanskje strengt ut, men jeg hadde aldri røde/irriterte piercinger Og ikke bytt stang på en stund, heller. Hvis du trener en del, kan det være lurt å rense etter hver trening, kan bli irritert med all svetten... (er treningsglad selv, gjorde alltid det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå