treningsjenta Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 tok navlepiercing for et par uker siden og det har vært helt fint. fikk beskjed om å plastre den inn i tre ukers tid. dette har jeg gjort. men lagt merke til at den er litt, bittelitt rød nå, litt øm og veldig tørr rundt. noen råd?
Gjest Ansjoni Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Du har vært flink til å rense med saltvannsløsning 2 ganger om dagen?
treningsjenta Skrevet 2. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2008 fikk beskjed om å rense med vann og vanlig såpe!
Gjest Ansjoni Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Uff, hva slags sted har du tatt piercing da?! Piercinger må da ikke renses med såpe Ikke rart du er rød! Gå på apoteket i morra og kjøpt deg saltvannsløsning. Det skal hjelpe! 1
Gjest Ansjoni Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 http://www.faqs.org/faqs/bodyart/piercing-...ew-pierce-care/ her er det masse å lese om rens og pleie
Gjest Fren Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Klorhexidrine er også veldig bra å bruke for irritert/ betent hud. Du kan forhøre deg på apoteket, kanskje det er lurt å bruke en kompress i tillegg slik at området rundt piercingen forblir sterilt. Men det må også få gro til skikkelig, og da kan det være greit å ta kompresset eller plasteret for den del, bort om natten.
Ce'Nedra Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Såpe? Hørtes ut som et merkelig piercingstudio ja.. Nei, følg tipsene til de over du
treningsjenta Skrevet 3. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. april 2008 (endret) Ja snakket med hovedavdelingen blomdahl og de sier også vann og såpe. Den alminnelige såpen man bruker i dusjen. Kjøpt klorhexedin så skal bruke det litt nå. Heller man bare på? Bruke bomull kan lett henge seg opp. Endret 3. april 2008 av Dru
Gjest Fren Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Vet du hva gjest? Slike kommentarer kan du droppe i den videre fremtid, enten det gjelder meg eller andre. Og du, meld deg inn og tørr å vis ditt sanne ansikt, ikke vær feig!! Ja snakket med hovedavdelingen blomdahl og de sier også vann og såpe. Den alminnelige såpen man bruker i dusjen. Kjøpt klorhexedin så skal bruke det litt nå. Heller man bare på? Bruke bomull kan lett henge seg opp. Du kan fukte en q-tips og trykke lett rundt piercingen , da er det lettere å komme til uten at det fester seg bomull til den
Gjest Mirina Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Jeg fylte navelen med saltvann som jeg kokte selv, og vred pircingen frem og tilbake.
Gjest Grafica Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 SÅPE?! Herregud! Hva slags sted er det? Vil gjerne ha navnet på studiet, er på et annet norsk forum hvor det er mye folk med piercinger og som skal ta, så greit å vite hvilke steder man skal be folk holde seg unna... Jeg bruker alltid bomullspads (ikke dotter) når jeg renser piercinger, bretter den i to sånn at det ikke kommer løs bomull på den. Du skal helst dekke til piercingen i dusjen frem til den gror, for å IKKE få såpe på den... Rens to ganger om dagen i en måneds tid, deretter kan du gå ned til en gang om dagen. Med en gang det virker som om den er på god vei til å gro ordentlig, skal du ikke rense mer enn max to ganger i uka. Å rense for mye over for lang tid kan rett og slett hindre piercingen i å gro
Gjest milkyway Skrevet 3. april 2008 #12 Skrevet 3. april 2008 Ikkeno vits i å krangle med gjest Har 5 piercinger, og renset dem ulikt for å se hva som funker på meg. Faktisk liker ikke kroppen min noen av disse rensemidlene, så den som har grodd kjappest og uten noe betennelseproblemer, er den i leppa som jeg kun renset med vann. Men fortalte de deg ikke at navlepiercinger tar et halvt års tid å gro? Jeg har hatt min siden november, og den er fortsatt litt rødlig, men uten betennelser.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 (endret) Uansett hva du kaller meg så kan jeg anbefale BRULIDIN!Denne brukes ved mindre infeksjoner. Men hvis infeksjonen er ille-må du nok ha en reseptbelagt salve f.eks en antibiotikasalve som kalles FUSIDIN..... Må for all del ikke bruke såpe..ikke rart det er betent. Endret 3. april 2008 av Dru
Gjest Ansjoni Skrevet 3. april 2008 #15 Skrevet 3. april 2008 Uansett hva du kaller meg så kan jeg anbefale BRULIDIN!Denne brukes ved mindre infeksjoner. Men hvis infeksjonen er ille-må du nok ha en reseptbelagt salve f.eks en antibiotikasalve som kalles FUSIDIN..... Må for all del ikke bruke såpe..ikke rart det er betent. Jepp, disse kremene har jeg vært borti også. Navlepiercingen min tok lang tid for å gro. Er jo i et område med mye bevegelse, samt bukse-og skjørtelinning osv. Er mange år siden jeg tok den da, 12 år eller noe.
lolita90 Skrevet 3. april 2008 #16 Skrevet 3. april 2008 jeg fikk anbefalt madison piercingstudio i sarpsborg... de er veldig flinke... og fikk emd en stoooor flaske med rensemiddel, som skulle påføres to ganger daglig...
Dru Skrevet 3. april 2008 #17 Skrevet 3. april 2008 (endret) Tråden er ryddet. Kvinneguidens regler. Dru - mod Endret 3. april 2008 av Dru
Gjest Gjest_bærta_* Skrevet 25. mai 2008 #18 Skrevet 25. mai 2008 Hei og hopp alle sammen. Blir ltt provosert av å lese her, for har man aldri tatt piercing før så er det søren meg ikke lett å vite hvor man skal gjøre det eller hva men skal gjøre for å rense for ALLE sier jo froskjellig. Tok min i nalen i går på en frisørsalong som virket veldig bra. Var også Blomdahl da jeg er veldig redd for nåler å sånn. Her slapp man å se det og vips så var den inne. men fikk beskjed at jeg ikke trengte rense, menjeg tror uansett det er viktig å se helt ann for dette er jo veldig individuelt fra person til person. Det er rikti at det står på blomdahl sine sider at man skal rense med såpe men jeg tror nok det er lurt å bruke enten lactasyd eller asan altså såpefrie såper og skumme det slik at det blir veldig mildt og skyll veldig godt med vann etterpå. Tror unasett det er lurt å se ann sin egen kropp og reaksjon for å kunne gjøre noe med det Ja også en ting til og det er at blomdahl e utviklet av leger slik at det er HELT sterilt! http://www.sv.blomdahl.com/ klem
sebra Skrevet 25. mai 2008 #19 Skrevet 25. mai 2008 (endret) pierca du deg på frisørsalong?? edit:jeg hadde ikke lest det om blomdahl, men uansett hadde jeg aldri i mitt liv turt å pierce meg på noe annet enn ett profesjonelt piercingstudio. Endret 25. mai 2008 av sebra
Bokormen Skrevet 25. mai 2008 #20 Skrevet 25. mai 2008 a også en ting til og det er at blomdahl e utviklet av leger slik at det er HELT sterilt! Det er en selvfølge at alle seriøse piercere bruker sterile instrumenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå