Fredrik=) Skrevet 2. april 2008 #1 Del Skrevet 2. april 2008 må bare innrømme at jeg kjører som et svin. får det kjempe travelt med en gang jeg kjører noe. bruker hornet osv jevnlig, ikke stolt av det men blir bare så provosert av folk som ikke kan trafikk reglene eller er veldig treige. kauker å banner for meg selv:P men menner ikke jeg kjører som en idiot! noe jeg menner mange andre gjør. er veldig bevist på hvordan jeg kjører. kjører etter forholdene og etter trafikk reglene(-fartsgrensene). 0feil på teori prøve, drevet med motorsport på nm nivå, jobbet som sjåfør. tar aldri idiot sjangser. som blinde forbi kjøringer kjøre fort der det kan være myke trafikkanter og dårlig sikt osv. prøver også og holde meg på et nivå der jeg ikke mister lappen. i hvertfall til daglig. kjører jeg mc kan det fort bli fengsels nivå på speedon. norge er foresten det eneste landet i verden der du kan komme direkte i fengsel kun for å ha kjørt for fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 2. april 2008 #2 Del Skrevet 2. april 2008 Kjører stort sett rolig, jevnt og sikkert, og etter forholdene. Hvertfall hvis det er glatt og/eller mye trafikk og fotgjengeroverganger m.m. Men på en øde skogsvei kan jeg vel kanskje slurve litt jeg og. Men aldri dumdristig! Men det hender at jeg blir provosert av snegler på motorveien, folk som ENDA ikke har oppdaget blinklyset og menner med hatt som tror de er alene på veiene. Og feite Mercer som syns det er moro å kjøre i reva på deg i 100 km. Tror dere må gå og levere inn lappen deres, gitt! -Kan dere trafikkreglene? Seinest idag satt jeg klar med "fingern", hehe, men besinnet meg i siste øyeblikk. Men en vakker dag kommer søte, lille meg til å vise fingern til noen medtrafikanter som ikke blinker- så pass på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla s Skrevet 2. april 2008 #3 Del Skrevet 2. april 2008 Tror min kjørestil varierer etter litt. Stort sett er jeg avslappet, holder avstand og "ser langt fram" og syns selv jeg er flink til å avpasse fart. Er glad i å kjøre bil og føler meg tryggere når jeg kjører selv enn når jeg sitter på med andre. Det er jeg nemlig ikke så glad i, og er en ivrig co-pilot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gimmick Skrevet 2. april 2008 #4 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg kjører vel litt fort på fine og kjente veier, men ikke som en idiot. På vinterføre blir jeg til stadighet forbikjørt selv om det er aldri så glatt eller skummelt føre og uansett hvilken fart jeg holder har jeg inntrykk av. Tar aldri sjanser når det kommer til forbikjøring og irriterer vettet av meg over alle som ikke har skjønt hva blinklys skal brukes til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 2. april 2008 #5 Del Skrevet 2. april 2008 Kjører veeeldig pent på vinterføre etter et par nesten-ulykker. Men på sommeren kjører jeg relativt fort.. Har vært pendler i mange år og hatt mange timer på veien, og derfor blir jeg dritirritert av folk som kjører som tullinger. Men jeg tar aldri sjanser eller foretar farlige forbikjøringer. Noe av det som faktisk irriterer meg aller mest og som ikke akkurat har med trafikken å gjøre, er folk som kaster masse søppel ut av bilvinduet. Da tuter jeg og viser finger'n.. Hehe.. Blir skikkelig provosert av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarabi Skrevet 2. april 2008 #6 Del Skrevet 2. april 2008 til vanlig holder keg fatrsgrensa så godt jeg kan.. det er fordi jeg ikke har penger til å betale bota evt, men kjørere aldri under (unntak ved ekstremvær/kjøreforhold). Blinker alltid også inn og ut av rundkjøringer( irriterer meg grønn overfolk som ikke blinker). kan være litt hissi for meg selv inni bilen (banner osv). Jeg tar ingen farlige forbikjøringer og holder avstand. Jeg blir sikkert sett på som en "kjedelig bilkjører"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinjaTurtle Skrevet 2. april 2008 #7 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg er en dårlig sjåfør, og jeg er ikke noe spesielt flink til å behandle bilen. Jeg er ikke redd for å parkere, men jeg kjører lite og tok lappen sent. Jeg har ikke noe spesielt religiøst forhold til fartsgrenser, men jeg vil ikke betale bot og jeg er ikke spesielt interessert i å kjøre fort, det gir meg ingenting lissom. Lappen var først og fremst mobilitet for meg, men jeg kunne tenke meg å ta mc lappen, eller organtransplantasjonslappen, som det også kalles, fordi jeg er ganske fan av MotoGP. Jeg blir først og fremst provosert over sånne som fredrik over her, ikke fordi han kjører for fort, men fordi han er hissig. Jeg skulle ønske alle hissigpropper sovnet stille inn. Jeg syklet mye landevei før, og selv på tomme bondeveier er det alltid en eller annen knøl som av prinsipp mener jeg av moralske grunner burde holde meg unna veien så han kunne komme fortere fram. Til helvete med dere jævla rasshøl. Men det er nok ikke mye en får gjort med det, er en lycra fan må man regne med litt pes, akkurat som man må regne med å bli påkjørt av blinde bilister om en digger mc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spadamen Skrevet 3. april 2008 #8 Del Skrevet 3. april 2008 Eg er ikkje ein spesielt flink sjåfør, trur eg ikkje. Sidan eg bur litt landleg til, venjer man seg raskt til å køyre fort. Bilen min er litt treig, ok veldig treig, så eg kan ikkje ta dumme sjanser. Men det gjer eg vel i grunn aldri uansett. Eg må berekne gooooooood avstand for å greie å køyre forbi men den bilen eg har no. :blaaveis: Fordelen med å vere kjent på vegen er jo at man veit kvar man kan køyre forbi, og kor det ikkje går. Så då treng man ikkje ligge opp i ræva på folk før man veit at strekninga kjem. Men elles prøvar eg å ikkje vere for aggressiv i trafikken. Eg brukar aldri hornet, uansett. (Bortsett frå viss nokon er i ferd med å køyre på meg, då). Og dersom eg veit at vegen er smal, legg eg meg 1004- 1005 bak bilen foran. Og om mamsa sit på lar eg folk få køyre forbi om dei verkar ivrige. Men eg må sei at det verkar som om nokre tar det veldig personleg å bli forbikøyrt Det verste er når eg ligg side om side med ein bil, og den aukar farten. Også kjem det ein bil imot. Ok, så eg skal berre køyre rett inn i den, eg då Eg blir sjelden irritert når eg køyrer. Om eg merkar at eg held på å bli irritert, seier eg til meg sjølv at det er tåpeleg. For det er det som regel. Å køyre er ein fryd uansett =D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. april 2008 #9 Del Skrevet 3. april 2008 Nå skal jeg spørre om noe som sikkert er selvsagt for alle andre enn meg. I beste fall blir jeg vel regnet for naiv, i verste fall moden for innleggelse . Hvorfor skal man telle 1001-1002-1003 i trafikken? For ordens skyld, jeg vet at det har med avstand å gjøre. Jeg har hatt førerkort i mange år og kan det meste, i teorien. Men for rytmens del kan man vel like gjerne tenke 101-102-103? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 3. april 2008 #10 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg kjører som et svin.. har det veldig travelt, ligger stort sett alltid i venstrefila på E18 og hater folk som kjører sakte. Banner og sverter mye bak rattet. Har en gammel bil som heldigvis ikke er så forferdelig sprek, og hadde det ikke vært for det hadde jeg nok mistet lappen for lengst. Både min x og min "nåværende" (ja vi er vel ikke helt sammen enda. hehe) mener det er et under at jeg ikke har fått tonnevis med bøter eller har mistet lappen. Når jeg har mamma i bilen kjører jeg veldig rolig riktignok. Orker ikke maset hennes.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente 81 Skrevet 3. april 2008 #11 Del Skrevet 3. april 2008 Er ei guttejente som elsker å kjøre bil, kjørt mye, og får ofte høre jeg sitter som en gutt å kjører.. Når jeg var 18 hadde jeg en regel for meg selv at når jeg hadde passasjerer i bilen kjørte jeg maks i 90 i 80 sona. Aldri mer enn ti km over fartsgrensa. Jeg gadd ikke "tøffe" meg med at jeg kunne kjøre fort. Var i en bilulykke to år tidligere, og lærte hvor fatale ting fort kunne blitt hadde farten vært større. Etter som tida gikk må jeg innrømme den regelen ikke gjaldt når jeg var alene.. da ble aldri over 120 en grense på fine landeveier.. visste hvor jeg mistet lappen.. Har nok tråkket hardt på gassen mange ganger. Men har jeg folk i bilen kjører jeg ALDRI over 100. Ligger oftest i 90 (å da snakker jeg om 80 soner). 30-40-50-60 soner følger jeg ALLTID grensene!! maks fem-ti km over!! Nå er jeg 26 og har lært av farten min. Jeg kjører like pent og pyntelig igjen som da jeg var 18, og er stolt av meg sjøl som ikke lenger kjører etter klokka (med noen unntak... ) Jeg holder avstand, kjører sjelden forbi og tilpasser farten etter hvordan veiene er.. kjører jevnt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredrik=) Skrevet 3. april 2008 Forfatter #12 Del Skrevet 3. april 2008 irriterer meg også over folk som ikke gidder bruke blinklys. og folk som er treige ut av kryss i rush følger ikke med å er veldig forsiktig på gassen når de først finner det for godt å kjøre. ser for meg at om jeg hadde kjørt alle bilene ville det kommet over dobbelt så mange pr grønt. dvs ikke noe kø. i andre land særlig storbyer er de mye flinkere til å kjøre effektivt. i trondheim tror jeg ikke vi hadde hatt rush om folk kjørte litt mer aggresivt. og til deg (sykklist) som irriterer deg over bilister som blir sure. ja blir veldig irritert på sykklister som sykler i veien der det er gang og sykkel stier! men om det ikke er må de vel få sykkle der da, selv om jeg ikke liker det:P har fått noen bøter og mista lappen men har ikke mc lenger så håper den tia er over:P gidder hvertfall ikke miste lappen igjen for dyrt! abcmst 10.000+ i bare oppkjøringer sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
talin Skrevet 3. april 2008 #13 Del Skrevet 3. april 2008 Hvorfor skal man telle 1001-1002-1003 i trafikken? For ordens skyld, jeg vet at det har med avstand å gjøre. Jeg har hatt førerkort i mange år og kan det meste, i teorien. Men for rytmens del kan man vel like gjerne tenke 101-102-103? Du bruker lenger tid på å si 1001 en på å si 101. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. april 2008 #14 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Du bruker lenger tid på å si 1001 en på å si 101. Det gjør jeg vel ikke, fleiper du med med meg nå? Det blir fire, henholdsvis fem stavelser avhengig av hvordan man uttaler det. For eksempel tusen-og-en, ett-tusen-og-en. hundre-og-en, etthundre-og-en. Endret 3. april 2008 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villa2000 Skrevet 3. april 2008 #15 Del Skrevet 3. april 2008 Er vel neppe noen perfekt sjåfør, men tror ikke jeg skaper det farligste situasjonene. Holder fartsgrensen så godt som mulig da jeg rett og slett ikke har råd til en fartsbot. Irriterer meg litt over dem som bremser ned til 70-80 FØR dem svinger av fra motorveien på lik linje med dem som skal kjøre inn på motorveien i samme hastighet. Ellers så er jeg stort sett fornøyd. Mener jeg har blitt mer oppmerksom etter å ha tatt mc-lappen ettersom man da er langt mer sårbar i trafikken og må passe på i alle retninger. En støtfanger er nok til å forårsake en skikkelig skade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå