Tussi! Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Hei! I andre office programmer har man mulighet til å velge flere farger, hvor man da kan flytte ett kryss til riktig sted i en stor firkant med masse farger. Har man ikke denne muligheten i excel? Hvor finner jeg i så fall dette?
Temposonic Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Hei! I andre office programmer har man mulighet til å velge flere farger, hvor man da kan flytte ett kryss til riktig sted i en stor firkant med masse farger. Har man ikke denne muligheten i excel? Hvor finner jeg i så fall dette? Bruker du Excel 2007? Når man trykker på knappen for tekst- eller bakgrunnsfarge på verktøylinjen, kommer det opp et lite vindu med et begrenset utvalg farger. Men helt nedest står det "Flere farger". Trykker du på denne kommer fargevelgeren frem.
Tussi! Skrevet 2. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2008 Bruker du Excel 2007? Når man trykker på knappen for tekst- eller bakgrunnsfarge på verktøylinjen, kommer det opp et lite vindu med et begrenset utvalg farger. Men helt nedest står det "Flere farger". Trykker du på denne kommer fargevelgeren frem. Nei, er 2002.
Paladin Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Hvilken versjon av Excel kjører du? Jeg kjører Excel 2003 på jobben og når jeg klikker på knappen for å sette bakgrunnsfarge på en celle så får jeg opp en boks med 5 rader og 8 firkanter mer farger i hver rad. Så jeg har 40 farger å velge blant. Man kan gå inn i Options menyen (nederst) under Tools (verktøy) hovedmenyen og velge fane Color (farge). Hvis man trykker på knappen Modify (endre) så kan man erstatte hvilke at de 40 standardfargene med den fargen man ønsker fra en palett med veldig mange farger. Hjemme har jeg Excel 2007 og her har jeg enda flere valgmuligheter. Hvor mange farger kan du velge blant? Har du noen knapper du kan trykke på når du kan velge farger? Hva heter de knappene?
Tussi! Skrevet 2. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2008 Hvilken versjon av Excel kjører du? Jeg kjører Excel 2003 på jobben og når jeg klikker på knappen for å sette bakgrunnsfarge på en celle så får jeg opp en boks med 5 rader og 8 firkanter mer farger i hver rad. Så jeg har 40 farger å velge blant. Man kan gå inn i Options menyen (nederst) under Tools (verktøy) hovedmenyen og velge fane Color (farge). Hvis man trykker på knappen Modify (endre) så kan man erstatte hvilke at de 40 standardfargene med den fargen man ønsker fra en palett med veldig mange farger. Hjemme har jeg Excel 2007 og her har jeg enda flere valgmuligheter. Hvor mange farger kan du velge blant? Har du noen knapper du kan trykke på når du kan velge farger? Hva heter de knappene? Tusen takk. Fungerte når jeg gikk inn på Options ja Er bare vant til at det ligger valg om flere farger på fargeknappene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå