lille katt Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Prinsessen begynte i barnehagen i januar (ett år gammel), og jeg fikk da skaffet det nødvendigste av vinterklær: gode vintersko (goretex) og vinterdress (vann- og vindtett). Men nå dukker det jammen opp en ny årstid. Og jeg er like grønn som jeg var i vinter. Hva trenger hun nå da? Har barna en annen type utedress til vår/sommer? Eller har de vinterdressen da også? Hva med regntøy - må de ikke ha noe varmt og godt under, for det er jo fremdeles kaldt? (har de regntøy utenpå utedressen?) Og så støvler... hva i huleste er forskjellen på Cherrox og vanlige gummistøvler? Og hva er best? Går barna med støvler hele våren, eller må de ha en annen type sko i tillegg? Hjeeeelp.... utstyr er VANSKELIG....
Gjest Gjest-M- Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Nå trenger jenta di godt regntøy og en parkdress. Tynnere dress uten for. Under regntøyet trenger hun ull eller fleece. Cherrox egner seg best i mildt vintervær med søle og slaps. De er foret, og følgelig varmere enn støvler. Støvler brukes helst på vår, sommer og høst da det er skikkelig vått. Alt etter som hvor kaldt det er. bør hun ha gode sokker inni støvlene. Regnvotter, gjerne flere par, er en nødvendighet. Og husk for all del nok skiftetøy i barnehagen. Ungene blir våte i vårløysinga, vann er jo noe av det morsomste som finns.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Prinsessen begynte i barnehagen i januar (ett år gammel), og jeg fikk da skaffet det nødvendigste av vinterklær: gode vintersko (goretex) og vinterdress (vann- og vindtett). Men nå dukker det jammen opp en ny årstid. Og jeg er like grønn som jeg var i vinter. Hva trenger hun nå da? Har barna en annen type utedress til vår/sommer? Eller har de vinterdressen da også? Hva med regntøy - må de ikke ha noe varmt og godt under, for det er jo fremdeles kaldt? (har de regntøy utenpå utedressen?) Og så støvler... hva i huleste er forskjellen på Cherrox og vanlige gummistøvler? Og hva er best? Går barna med støvler hele våren, eller må de ha en annen type sko i tillegg? Hjeeeelp.... utstyr er VANSKELIG.... Cherroxene er foret og varmere enn vannlige gummistøvler. Ganske kaldt ennå, vi bruker dressene deres eller regntøy med fleece eller ull under, kan anbefale nøstebarn. Greit å ha andre sko en støvler om våren, finnes mange bra og varme vår sko på markedet for små føtter:)
lille katt Skrevet 2. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2008 Cherroxene er foret og varmere enn vannlige gummistøvler. Er det altså bedre med cherrox enn med vanlige støvler med ullsokker inni?
Brunhilde Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Hun bør ha en utedress som er tilpasset årstiden, gjerne en med plast/gummiforsterkning i rumpe og på knær. Regntøy kommer i tillegg. Cherrox er vinterstøvler som blir for varme vår/sommer/høst og gummistøvler er helt nødvendig å ha. Det er også vanlige sko, ungen kan jo ikke bruke støvler i solskinn.
Brunhilde Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Er det altså bedre med cherrox enn med vanlige støvler med ullsokker inni? Jeg vil si motsatt. Støvler med sokker er bedre, men det blir jo en smakssak.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Støvler med ullsåle er ganske bra, nå om våren ville jeg gått for det:) kan jo bare ta ut ullsålene hvis temperaturen øker. Vil på det sterkeste anbefale nøstebarns todelte sett under regntøy i stedet for fleece, sover hun ute i vogn er også dette veldig bra. Har noen barn med slike sett og har aldri sett dem fryse ( er i ull ) koster noen kroner da, men kan brukes i 2 sesonger, mulig 3 så det er verdt pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå