Gå til innhold

Expert - retur rett ?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei !

I påsken ( 25.03.02 ) var jeg på Expert hvor jeg handlet et tråløs ISDN telefon. ( siemens gigaset 4000 micro )

Jeg synes telefonen virket bra og dro på påskeferie. Når jeg kom hjem fra påskeferie så synes jeg at telefonen hadde litt lavt talevolum, hører nesten ikke hva som blir sagt ( selv om den står på det høyeste ) Og det er ikke bare jeg som synes det, min samboer synes også.

Så om lørdag dro jeg på expert ( hadde ikke tid i uka ) og spurte om jeg kunne bytte den, men neida, det var 10 dager bytterett ( som det ikke står opplyst noe sted ) og det var da gått 12 dager ( 7 virkedager ). For det første synes jeg at det er dumt at virkedagene teller i helger/påsken, har de lov til dette ???

Det eneste de kunne gjøre for meg var å sende telf. til sjekk og det ville ta 2-3 uker !!!!? Så jeg tok telefonen med meg igjen. Men jeg er jo fortsatt ikke fornøyd, burde jeg sende den inn eller hva ??

Synes dette var fryktelig dårlig service av expert, kommer aldri til å handle der mer. Hva ville dere gjort ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er for dumt.Hvis ikke det er opplyst noe sted om de 10 virkedagene har de egentlig ikke noe de skulle ha sagt. Og helligdager er helligdager, det er ikke virkedager!!!

Jeg synes at du skal gå ned å kreve at enten så får du en ny tlf eller så skal du ha pengene tilbake.

Du vet at dette er en fin sak å skrive om i avisene. icon_rolleyes.gif

Lykke til!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis telefonen er dårlig, skal du benytte deg av reklamasjonsretten, ikke retur-retten. Husker ikke hva frist for reklamasjonsretten er, men er lenger enn ti dager. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke reklamasjons retten 1 år da?Om det ikke er opplyst om retur retten ved kjøp,så er vel den også på 3 mnd...

Om dette gjelder el.artikler er jeg ikke sikker på...Ring forbruker kontoret i din komune,de vet dette,spesielt med tanke på helligdager.

Og det med avisa er ikke dumt icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...