Gjest oppgitt Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 jeg anser vel egentlig ikke meg selv som så veldig stor, selv om jeg er en størrelse 42-44-46 (alt etter som hvordan størrelsene er).. Jeg er 180 høy, har timeglassform, og til og med mine små venninner sier at jeg er så proposjonert og "strekt" at de har alltid bare tenkt på meg som flott, ikke feit... Men etter et par runder i butikkene for å finne kjole, er jeg rett og slett oppgitt... Jeg er for lang, har for brede hofter, for store pupper, for bred rygg etc etc etc... Jeg ønsker meg en søt sommerlig kjole, til rett under knærne eller noe, som egner seg til et avslappet, "semi-formellt" hagebryllup.... Gjerne i litt tykt stoff for å få den "tunge, elegante" stilen.. Noen som har forslag/ideer/butikker å anbefale? Gjerne i Vestfold eller Østfold? IKKE brudesalongen i Sandefjord, er det et sted jeg IKKE skal legge igjen penger, er det der...
Gjest Frøken Freken ii Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 jeg anser vel egentlig ikke meg selv som så veldig stor, selv om jeg er en størrelse 42-44-46 (alt etter som hvordan størrelsene er).. Jeg er 180 høy, har timeglassform, og til og med mine små venninner sier at jeg er så proposjonert og "strekt" at de har alltid bare tenkt på meg som flott, ikke feit... Men etter et par runder i butikkene for å finne kjole, er jeg rett og slett oppgitt... Jeg er for lang, har for brede hofter, for store pupper, for bred rygg etc etc etc... Jeg ønsker meg en søt sommerlig kjole, til rett under knærne eller noe, som egner seg til et avslappet, "semi-formellt" hagebryllup.... Gjerne i litt tykt stoff for å få den "tunge, elegante" stilen.. Noen som har forslag/ideer/butikker å anbefale? Gjerne i Vestfold eller Østfold? IKKE brudesalongen i Sandefjord, er det et sted jeg IKKE skal legge igjen penger, er det der... På Farmandstredet i Tønsberg er det en butikk som jeg tror heter Lloyd eller Floyd eller noe. Der har de mange pene kjoler, både formelle og "uformelle", også i litt større størrelser. Jeg er ikke spesielt liten, og har prøvd flere kjoler der som har passa ganske bra.
Gjest oppgitt Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Okey, takk for tipset, skal sjekke der! Må si det; er fryktelig irriterende når en kjole 42-44 sitter som et skudd i en butikk, mens str xl er altfor liten i en annen, og dette er i tillegg også største størrelsen... 42 er jo faktisk den mest vanlige størrelsen i Norge, og jeg blir forbanna på butikkene som får meg til å føle meg som godzilla!
Tropehus Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 jeg anser vel egentlig ikke meg selv som så veldig stor, selv om jeg er en størrelse 42-44-46 (alt etter som hvordan størrelsene er).. Jeg er 180 høy, har timeglassform, og til og med mine små venninner sier at jeg er så proposjonert og "strekt" at de har alltid bare tenkt på meg som flott, ikke feit... Men etter et par runder i butikkene for å finne kjole, er jeg rett og slett oppgitt... Jeg er for lang, har for brede hofter, for store pupper, for bred rygg etc etc etc... Jeg ønsker meg en søt sommerlig kjole, til rett under knærne eller noe, som egner seg til et avslappet, "semi-formellt" hagebryllup.... Gjerne i litt tykt stoff for å få den "tunge, elegante" stilen.. Noen som har forslag/ideer/butikker å anbefale? Gjerne i Vestfold eller Østfold? IKKE brudesalongen i Sandefjord, er det et sted jeg IKKE skal legge igjen penger, er det der... Jeg har kjøpt kjoler fra USA når jeg skal ha til noe spesielt. Har kjøpt en fra dette stedet her, de har fra str 42 og oppover. De merket ned verdien slik at jeg unngikk toll. De har mye bløtkakeballkjoler der, men også en del fine litt lettere ting. Ellers har jeg en kjole fra CA Bridal, de har litt dårlig system for hvilke størrelser de har på lager, men jeg mailet dem og da sendte de meg en liste over hva de hadde. Dette er egentlig en brudesalong,men de har mange andre selskapskjoler også. De merket også ned verdien og kjolen var aldeles nydelig. Det var en gallakjole med over 80 000 håndsydde perler, har fått utrolig masse gode ord om den.
Gjest oppgitt Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 hva med zizzi? (finnes både i Moss og Tønsberg) Har så vidt vært innom der, men synes det var litt for mye kjerring og potetsekk, om du skjønner? Det som irriterer meg, er at jeg trenger jo ikke gå i en "big and tall" butikk for å få klær til vanlig! Klærne mine finner jeg i helt vanlige avdelinger på helt vanlige butikker, kanskje bortsett fra at jeg velger de lengste buksene... Så hvorfor skulle jeg trenge det når jeg kjøper kjole...?
Gjest78 Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Nå vet jeg ikke hvilke merker du har prøvd, men jeg tenker at problemet kan være at mange av merkene er fra italia, frankrike, spania osv. Jeg merket også da jeg prøvde brudekjoler at mange av merkene var utrolig små i størrelsene. Har du prøvd Agape? Vet ikke helt om de har kjoler som passer stilen din, men de burde i hvert fall ha størrelser som passer bedre til norske kropper.
DDuck Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Hvordan er det med B-young? Dem har jo endel utrolig fine klær for oss som ikke nødvendigvis er feite Jeg har samme problemet som det med bred sygg og store pupper... utrolig irriterende å må opp så mange størrelser helt til man føler seg tjukk
Rosalie Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Dårlig med brudekjoler hos kjeder som Zizzi og B-Young, vel...
DDuck Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 Men det er ikke snakk om brudekjole, men en fin sommerkjole
Sika Skrevet 3. april 2008 #12 Skrevet 3. april 2008 Hvis det ikke er så nøye om den er brukt en gang, sjekk finn.no, der ligger det masse skjoler i alle fasonger og størrelser - like fine som de i salong men til halv pris.
Ambriel Skrevet 3. april 2008 #13 Skrevet 3. april 2008 (endret) Prøv ebay! Skal man handle kjole på ebay så må man måle nøye! Jeg kjøpte en kjole der ifjor, til en konfirmasjon jeg skulle i. Fallt veldig for en som var en kopi av den sorte/hvite kjolen Madonna hadde designet for HM. Den var hovedsaklig sort, og hadde hvite kanter, og et hvit bånd rundt magen. Den så kjempefin ut på bildet, men da jeg fikk den var den en stor skuffelse. Det hvite var ikke hvitt, men en gul/hvit farge, størrelsen var bra, men jeg så jo ut som en hushjelp i sort/hvit uniform Problemet når man kjøper kjoler på nett er at man ikke vet hvordan de sitter på, og hvordan man ser ut med dem. Den kjolen jeg kjøpte har hengt i skapet siden dagen jeg fikk den, og jeg kommer heller aldri til å bruke den (med mindre jeg skal kle meg ut som en hushjelp på et halloween party noengang) Bare et lite tips til dem som kanskje tenker på å kjøpe seg en eller annen kjole derfra Endret 3. april 2008 av Ambriel
Rosalie Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 Men det er ikke snakk om brudekjole, men en fin sommerkjole Aha, misforsto, jeg, siden den lå på Bryllups-forumet og ikke Velvære eller hva nå shopping-forumet heter. Jeg skal også prøve B-Young, for jeg har samme problem som TS...
Gjest78 Skrevet 3. april 2008 #15 Skrevet 3. april 2008 Men det er ikke snakk om brudekjole, men en fin sommerkjole Det står i hovedinnlegget at det er snakk om en fin, sommerlig kjole til et hagebryllup, og at hun har vært på brudesalonger og sett. Jeg tolker det som at det er snakk om en brudekjole. :klø:
DDuck Skrevet 3. april 2008 #16 Skrevet 3. april 2008 er jo mulig at det er en kjole hun skal gifte seg i ja, men det står jo fin sommerkjole så jeg tolker det ikke som brudekjole
Frøken Freken Skrevet 3. april 2008 #18 Skrevet 3. april 2008 Har du prøvd London Look i Tønsberg? Hvor i Tønsberg ligger den?
Gjest TS Skrevet 14. april 2008 #20 Skrevet 14. april 2008 WEEEEEE! Antrekket er i havn! Fant et FANTASTISK antrekk på NOANOA på Borg Storsenter! Servicen var fantastisk, klærne er vakre, og kvaliteten er upåklagelig! Vil anbefale alle en tur dit! LYKKELIIIG!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå