Gjest Helen Parr Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Jeg trenger hjelp til å finne et fint dikt før klokken sju idag. Gjerne med link til teksten. På forhånd takk.
Gjest Helen Parr Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 @Ada blu: Nei. Det holder at det er fint.
NinjaTurtle Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Dette er et fint dikt av Johnny-Ronny Eplestuen Du er hovedpersonen i en disney-film disney selv kunne ha spilt i om han ikke var nedfryst det kalde motstykke til din varme
Gjest Helen Parr Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Må det være norsk? Ja, helst. Lettere å lese da...
Gjest Ada Blûe Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Rudolf Nilsen har flere fint dikt med ulik tematikk. Mange har en politisk undertone, men vakre allikevel.
Fresi Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Jeg prver desperat å finne linker til dikt av Stein Mehren, men lykkes dårlig . Kan evt sende det eneste jeg har tilgjengelig på PM, men det er kjærlighetssorgtema og kanskje ikke helt passende?
Gjest Frk Åberg Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Det første jeg tenkte på var "Lille Persille" av Inger Hagerup, fordi jeg er i det nostalgiske hjørnet for tiden. Jeg fant da en liten samling av diktene hennes her. Dette var mest barnedikt, men hun har fine dikt til voksne også.
Gjest Yihaa Skrevet 2. april 2008 #13 Skrevet 2. april 2008 (endret) W.H. Auden har skrevet et jeg synes er fint og som ikke har så verst norsk oversettelse: Funeral Blues Stop all the clocks, cut off the telephone, Prevent the dog from barking with a juicy bone, Silence the pianos and with muffled drum Bring out the coffin, let the mourners come. Norsk oversettelse: http://www.vgb.no/13698/perma/125134 Ellers så har du jo Skjæråsens: DU SKA ITTE TRØ I GRASET Du ska itte trø i graset. Spede spira lyt få stå. Mållaust liv har og e mening du lyt sjå og tenkje på. På Guds jord og i hass hage er du sjøl et lite strå http://www.uib.no/isf/eyr/1997c/0165.html Endret 2. april 2008 av Yihaa
Gjest Frk Åberg Skrevet 2. april 2008 #16 Skrevet 2. april 2008 Jeg fant mer: Privat huskeregel Du skal ikke klistre fine øyeblikk opp på veggene i tankene og forgylle dem med lengselen din. Du skal kjøre spettet hardt innunder arrete hverdager og vippe dem opp. En etter en. Det er derfor livet har deg på mannskapslista. Kolbein Falkeid Minutter Minutter, kanskje timer av din egen eksistens som du har glemt, men som jeg husker. Du lever et hemmelig liv i en annens minne. Tor Ulven
KatteLatte Skrevet 2. april 2008 #17 Skrevet 2. april 2008 Minutter Minutter, kanskje timer av din egen eksistens som du har glemt, men som jeg husker. Du lever et hemmelig liv i en annens minne. Tor Ulven
Embla s Skrevet 2. april 2008 #18 Skrevet 2. april 2008 (endret) Metope av Olaf Bull . Berceuse av André Bjerke: Sov, sov lille mann Livet er en drøm. Over mørke morildvann Seiler du mot nattens land... Alle er alene. Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod) Endret 2. april 2008 av Skya
Gjest Yihaa Skrevet 2. april 2008 #19 Skrevet 2. april 2008 Å, det diktet av Auden er nydelig, Yihaa Ikke sant! He was my North, my South, my East and West. My working week and my Sunday rest, My noon, my midnight, my talk, my song; I thought that love would last forever;I was wrong. *sukk*
Brunhilde Skrevet 2. april 2008 #20 Skrevet 2. april 2008 Ord over grind er ganske vakkert! Jeg tror dette er et av de aller vakreste diktene som finnes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå