Gjest Gjest_linda_* Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Hei! Jeg har et par svinefileter liggende i frysen som jeg gjerne vil lage noe godt av! Jeg trenger tips til gode oppskrifter.... Har hørt om noen som smurte de inn med sennep og surret bacon rundt..sikkert godt.. men vil gjerne ha flere tips :gjeiper: gjerne saus og tilbehør også
Pludre Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Hei Svinefilet er veldig godt, og her er noen ideer til deg, jeg har ingen spesielle oppskrifter selv, bare pass på å ikke stek den for lenge for da blir den tørr.... http://www.matprat.no/soketreff.aspx?fritekst=svinefilet
billie Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Du kan f.eks fylle den med kremost, surre bacon rundt og helsteke den, bruke den i salater, pastaretter ++ Kan egentlig brukes til det meste synes jeg.
Petroline Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Marinere med dijonsennep, honning, pepper og balsamico eller soyasaus er namnam! Brun i pannen, og etterstek i ovnen på lav varme til den er ferdig. Øs overstekesjyen innimellom. Nam!
Gjest Eurydike Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Jeg spiser sjelden svinefilet, men denne oppskriften synes jeg virker lovende!
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Jeg anbefaler å surre inn i spekeskinke i stedenfor bacon - my mer og bedre smak. Feks legg spekeskinke utover, legg soltørkete tomater og mozerella på før du legger svinefilet "på toppen" og surrer skinken med fyllet rundt. Bruk hyssig/tannskikker til å holde alt på plass. Brun i panne før du steker ferdig i ovnen i ca 15 min på 200. Nam, nam....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå