Gjest blånndie Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Lurer om noen kan hjelpe meg, helst via teskje-metoden Prøvde å google litt om emnet og var også innom riks-tv sine egne sider uten at jeg ble nevneverdig klokere. Så, det jeg lurer på er: - Må man ha 1 boks for absolutt hvert TV man har? Eller finnes det finurlige løsninger for å omgå dette? - Vil det være mulig å kunne se på én kanal og samtidig ta opp fra en annen? - Er det mulig å spille inn på video? - Kommer lisensavgiften til NRK i tillegg, eller er dette "innbakt" i prisen? Håper det finnes noen lyse hoder der ute
Gjest Gjest:Tropehus Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Lurer om noen kan hjelpe meg, helst via teskje-metoden Prøvde å google litt om emnet og var også innom riks-tv sine egne sider uten at jeg ble nevneverdig klokere. Så, det jeg lurer på er: - Må man ha 1 boks for absolutt hvert TV man har? Eller finnes det finurlige løsninger for å omgå dette? - Vil det være mulig å kunne se på én kanal og samtidig ta opp fra en annen? - Er det mulig å spille inn på video? - Kommer lisensavgiften til NRK i tillegg, eller er dette "innbakt" i prisen? Håper det finnes noen lyse hoder der ute Lisens kommer i tillegg. Så vidt jeg vet må du ha en boks til hver tv, men det koster mindre for nr 2,3 osv. Canal Digital er ca halve prisen av RiksTV og sender mer i full HD, så ville heller gått for det om du har mulighet. Hva du kan ta opp og ikke avhener av hva slags boks du velger. Jo dyrere boks, jo fler funksjoner..
Gjest Niina Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Lisens kommer i tillegg. Så vidt jeg vet må du ha en boks til hver tv, men det koster mindre for nr 2,3 osv. Canal Digital er ca halve prisen av RiksTV og sender mer i full HD, så ville heller gått for det om du har mulighet. Hva du kan ta opp og ikke avhener av hva slags boks du velger. Jo dyrere boks, jo fler funksjoner.. Canal Digital er slettes ikke halve prisen av riks tv. Riks tv koster 189kr i måneden mens Canal Digital har priser over 200. Selve boksen til riks tv kan du får mange steder til 1kr hvis du binder deg til 12 måneder. Du må ha en boks til hver tv. Og det koster 70% mindre i månenden for boks 2, 3 osv. Selve boks 2 og 3 må du betale full pris for (altså ikke 1kr eller 50øre). Noen av boksene kan man ta opp med, men du kan selvfølgelig også ta opp på samme måte som du eventuelt måtte ha gjort før.
Villemoe Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 (endret) Hvis du skal ta opp på en anne kanal enn du ser på, har Canal Digital akkurat kommet med en HD boks hvor det er mulig. For abb. til flere tver, har rikstv 70% avslag på rom 2-6. Da er det også 70% avslag på årsavgift/kortavgift. Canal Digital har ikke årsavgift på sine pakker, men prisen på pakken avhenger av hva du har som hoved abb. Har du Familiepakke til 229,- som hoved abb, så koster rom 2- kr 89.- pr mnd for samme pakken. De har nå pakker hvor du får ett år for 990,- inkl. mottaker, ekstra hode og ett års abb. inkl. https://www.canaldigital.no/templates/gener...e____17259.aspx Endret 2. april 2008 av Villemoe
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Takker og bukker for fine svar Men, canal digital, jeg må ikke ha parabol i tillegg da? :blond: Er vel kanskje det som er vitsen med hele greien... De har nå pakker hvor du får ett år for 990,- inkl. mottaker, ekstra hode og ett års abb. inkl Hva er ekstra hode?
Villemoe Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Da må du ha parabolskål i tilegg ja. Kampanje nå med fri montering til kr 1,- Hode er ute på parabolskålen for å ta inn kanaler, hvis man skal ha til flere rom må man hode med flere utak. Men tror det som følger med i pakken har utgang til fire bokser( fire tver)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå