Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det når man skal ha bredbånd hjemme, bør man da også ha en brannmur eller finnes det noen annen måte å sikre sin PC på? Det vil vel være lurt å ha noe slik sikkerhet?

Noen som har bredbånd som kan komme med tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Når vi hadde bredbånd hadde vi brannmur og virusbeskyttelse. Kjøpte lisens for et år for begge til 600 kr. (Norton)

Jeg følte meg mye tryggere med dette.

Skrevet

Dersom du har bredbånd fra Telenor er visst Norton inkludert i abonnementet. Logg deg inn på sidene dine der og last ned.

Gjest Admin'C
Skrevet

Ikke få deg bredbånd med kvote, trenger ikke å begrunne det en gang det blir DYRT

Skrevet

Vi kommer nok til å velge et av abonnementene til NextGentel, men så vidt jeg vet er det ikke inkludert noe brannmur i prisen. Hvor mye koster det å anskaffe seg dette på egenhånd?

Skrevet

Jeg vil anbefale NextGentel. Det bruker vi og er veldig fornøyd. Svigers har Telenor og skulle vel ønske de hadde noe annet...

Norton Internet Security 2003 koster rundt 420 kroner.

Kan bestilles her:

> http://www.symantec.no

Skrevet

ADSL routerene som NextGenTel sender ut har en innebygget brannmur, samt at de bruker noe som kalles NAT (Network Address Translation) slik at flere PCer kan bruke internett med samme IP-adresse ut mot internett. Dette gjør at hvis noen skal kunne komme seg inn på en maskin som er koblet til den routeren, må du først si at den porten de prøver å kommer gjennom skal høre til den PCen, og så må du si at brannmuren skal la dataene komme gjennom denne porten. Med andre ord er dette forholdsvis sikkert, og du skal ikke trenge andre brannmurer installert på PCen din. Det er selvfølgelig ingenting som hindrer deg i å legge det inn allikevel, dersom du skulle være lettere paranoid :) (Jeg har hatt PCene mine ståendes på døgnet rundt i snart 2 år, bare avbrutt av diverse strømbrudd, og har ikke opplevd eller funnet spor fra innbrudd. Ikke kjører jeg noen ekstra brannmurer i tillegg til routeren heller)

Skrevet

ADSL routeren til adsl.no har også brannmur. Har testet denne med www.anti-trojan.net/en/onlinecheck.aspx og ser ut til å fungere bra 8)

Gjest Anonymous
Skrevet

ZoneAlarm er en utmerket "personlig brannmur". Den har gjennomgående fått ekstremt god omtale i tester ("best i test" ved flere anledninger), og den har den meget sympatiske egenskap at den er GRATIS.

(Vel, det finnes en mer avansert versjon som koster penger, men det holder lenge med gratisversjonen for de aller fleste.)

http://www.zonelabs.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...