ninuska_ Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 En venninne av meg dro på mammografi. Hun ringte, bestilte time og fikk time på fredag som var. Når hun kom, var ferdig med mammografien ble hun helt sjokkert. Det kom på 700kr. Hun spurte om det måtte være en feil, men hun fikk bare beskjeden at "sånn er det". Etter helgen, dro hun til trygdekontoret for hun tenkte det var litt rart. Der får hun vite at dersom hun bestiller time som er før 1.april betaler hun 700kr, men dersom timen er dette koster det bare 250kr. Ingen hadde opplyst henne om dette. Ikke når hun ringte for å bestille time, ei når hun ble sjokkert over prisen. Dama på trygdekontoret hevdet at hun ikke kunne hjelpe henne, at det var deres jobb å opplyse pasientene om dette. Er det noen tips til hva hun kan gjøre?
Bobeline Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Det er kanskje mulig å skrive en generell klage der en gjør oppmerksom på at timebetalingen ikke ble nevnt ved bestilling av time. Ellers er det lurt å huske på at mange private røntgeninstitutter har dyrere timebetaling enn røntgenavdelingen på offentlige sykehus.
ninuska_ Skrevet 2. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2008 Jeg forstår dette. Hun har vært på mammografi før, på samme sted, og da har det bare kostet 250 kr, men plutselig har de fått en ny ordning og hun har ikke fått noen informasjon om dette.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 En venninne av meg dro på mammografi. Hun ringte, bestilte time og fikk time på fredag som var. Når hun kom, var ferdig med mammografien ble hun helt sjokkert. Det kom på 700kr. Hun spurte om det måtte være en feil, men hun fikk bare beskjeden at "sånn er det". Etter helgen, dro hun til trygdekontoret for hun tenkte det var litt rart. Der får hun vite at dersom hun bestiller time som er før 1.april betaler hun 700kr, men dersom timen er dette koster det bare 250kr. Ingen hadde opplyst henne om dette. Ikke når hun ringte for å bestille time, ei når hun ble sjokkert over prisen. Dama på trygdekontoret hevdet at hun ikke kunne hjelpe henne, at det var deres jobb å opplyse pasientene om dette. Er det noen tips til hva hun kan gjøre? Hva er forskjellen på før/etter 1.april? Jeg har alltid brukt privat institutt og aldri betalt så lite som 250.-kr. sist8to år siden9 betalte jeg 550.- men om du får henvisning til lege og kommer til samme senteret, så slipper du med egenandelen.
ninuska_ Skrevet 2. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2008 Det vet jeg ikke, hva som er forskjellen, men det er tydeligvis en forskjell. Hun hadde henvisning fra lege, men det var dette trygdekontoret opplyste med, og at mammografien hadde i oppgave å opplyse sine pasienter om dette, noe som ikke hendte, og hun endte opp med høy regning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå