Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært i Goa før? Hvordan var det, og hva gjorde du der?

Og hvordan kom du deg til Goa? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Goa er herlig, spesielt mellom november og mars, da er vaeret behagelig, og alt fint! Goa er jo et veldig stort omraade, hvor du kan faa nesten alt hva du vil, i Calangute og Baga er det stort sett charterturister (selv om det er et skikkelig kult nattmarked i Baga hver lordag, men da kan man ta taxi eller noe)..

Anjuna har ogsaa et stort og fint marked paa onsdager, der er stranda fin, og mange fine restauranter. Stemningen i Goa er generelt veldig behagelig og avslappet!

Hovedstaden Panjim er ogsaa verdt en dag eller to, naar man er lei av strandlivet, utrolig fint! Goa er en gammel portugisisk stat, og baerer fremdeles preg av det, for eksempel arkitekturmessig.. I motsetning til det meste av India ellers er Goa hovedsaklig kristent.

Billig, og lett tilgjengelig alkohol er kanskje ogsaa verdt aa nevne! :)

Du kan ta fly til Goa, eller du kan fly til Mumbai, og ta tog eller buss videre.. Koster ca 5000 tur/retur Oslo - Mumbai, og kanskje 200 rupi (30 kr) med toget (tar 7-13 timer)

Det er masse aa gjore der ogsaa! Fisketurer, paraglading (?), delfinturer, og alt mulig! Definitivt verdt et besok!

(om man har to-tre uker paa seg lonner det seg fort aa betale litt mer for reisa, naar levekostnadene er saa lave!)

Skrevet

Takk for bra svar! :) Må si det høres mer og mer fristende ut! Jeg ser for meg hvordan det må være å rusle rundt på markede der borte, bare nye livet:)

Hva var det du gjorde når du var i goa?

Gjest Gjest
Skrevet

Naar jeg var inne i hovedstaden gikk vi mye rundt, man kan gaa ganske hoyt op, og faa skikkelig god utsikt over byen!

Ellers var jeg litt paa stranda, spilte volleyball (man kan laane ball paa restaurantene om man lover aa spise der etterpaa), badet, saa paa delfiner, var paa fisketur, paa markedene, og saa spiste vi saa mye og ofte som mulig!

Blue Tao (tror jeg den heter) i Anjuna er helt perfekt for frokost! Hjemmelaget yogurt, musli og fruktsalat med Bananlassi (god drikke) til! Mmm!

Jeg var der bare en ukes tid, og hadde i tillegg en del skoleting aa gjore, saa jeg fikk ikke gjort saa mye, men jeg skal tilbake om to uker, kan skrive paa nytt om jeg oppdager noe bra! :)

Skrevet

Mindre turister i Kerala, på godt og vondt.

Gjest Gjest
Skrevet

Kommer veldig an paa aarstiden, og _hvor_ i Goa (eller Kerala for den del) du holder til! :) Har akkurat vaert en uke i Kerala naa, og jeg har ikke sett flere turister noe annet sted i India.. Men det er utrolig fint der! Og vel verdt et besok! :)

Skrevet

Kommer nok ann på hvor man drar.

Gjest Gjest
Skrevet

Sør-Goa er best. Et paradis med endeløse ubefolkede sandstrender der palmene henger utover stranda.

Nord-Goa er litt for turistifisert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...