Gå til innhold

Hva skal man servere til uanmeldte gjester på en hverdag?

Anbefalte innlegg

Gjest evapeva
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om noen av dere har noen kjekke tips på hva man kan servere til venner, svigermor eller foreldre som plutselig kommer på besøk en kveld? Jeg prøver å unngå å spise søtt i hverdagen, derfor vil jeg heller ikke servere kjeks eller kaker, (det går greit i helgene da). Har dere ideer på noe sunt og godt som man kan lage raskt eller ha liggende i skapet som man kan servere? Jeg serverer alltid kaffe og te da!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Frukt eller fruktsalat

Rundstykker med pålegg

Salat

Grissini

Smørbrød

Nøtteblanding

Gjest antigartner
Skrevet

Lomper med pålegg?

Salte kjeks med ost?

En kan sette fram et fruktfat, selvom jeg personlig ikke synes kombinasjonen kaffe og frukt er noen stor slager.

Grønnsaker med youghurt- eller kesam-dip er også en ide.

Skrevet

Kan lage vafler med sammalt mel og havregryn, uten sukker, feks? Ellers synes jeg en type kveldsmat, som rundstykker eller smørbrød var en god idé :)

Gjest *Mim*
Skrevet

Frosne rundstykker er kjekt å ha i fryseren. Der fleste setter pris på god kveldsmat. :) Ellers er salt kjeks og ost godt, og kanskje en god suppe også?

Skrevet

Jeg lager ofte noen pizzasnurrer eller lignende som er lette å tine i ovnen eller mikroen.

Oppskåret frukt og grønnsaker med dipp.

Forslaget om suppe synes jeg var strålende!

Skrevet

Jeg har alltid Meksikansk tomatsuppe i skuffet og focaccia i frysern, det bruker å gjøre stor lykke, for mange vil gjerne ha noe annet enn noe søtt på kvelden.

Man kan "oppgradere" suppen ved å servere mais, revet ost, rødløk, paprika, purre ved siden av, hvis man har i kjøleskapet.....

Gjest antigartner
Skrevet
Jeg har alltid Meksikansk tomatsuppe i skuffet og focaccia i frysern, det bruker å gjøre stor lykke, for mange vil gjerne ha noe annet enn noe søtt på kvelden.

Man kan "oppgradere" suppen ved å servere mais, revet ost, rødløk, paprika, purre ved siden av, hvis man har i kjøleskapet.....

Det er en knallsuppe!

Vi oppgraderer den så det blir en hel middag, med jevne mellomrom. Har oppi pølsebiter, makaroni, mais og evt andre grønnsaker og topper med revet ost og hadkokt egg i båter. Kjapt og enkelt.

Gjest Gjest
Skrevet

uanmeldte gjester får ta med seg no mat selv hvis de absolutt må ha mat til besøket!

Skrevet (endret)
uanmeldte gjester får ta med seg no mat selv hvis de absolutt må ha mat til besøket!

Stemmer på denne jeg altså.. selv serverer jeg alltid kaffe eller te og evt kjeks som ligger i skapet. Kommer selfølgelig på hvem det er også, men her ligger det alltid is i frysern, fordi jeg bare MÅ HA is når jeg nærmer meg mens, under og ei uke etterpå, så her jeg ei uke uten is og så er det pån igjen ;)

Har desverre ikke noe sunne tips da, likte det med lompe med pålegg jeg, men personlig hadde jeg valgt sirup på:P hihi.. å jeg høres så usunn ut :( men jeg er bare så glad i hjemmelagd kaffebrød, som lefse og skuffekake og slikt. Suksessterte.. yummy... havreflarn og sånne nøttetopper... uff nå ble jeg sulten og jeg som ikke eier flisa i veggen..

Edit: legger til noe sunt:

Horn med syltetøy inni, hjemmelaget syltetøy er ikke så usunt og litt hvitt brød tar ikke livet av noen, ( hvis de ikke tåler gluten da ;P)

Endret av Jane F.
Skrevet
Det er en knallsuppe!

Vi oppgraderer den så det blir en hel middag, med jevne mellomrom. Har oppi pølsebiter, makaroni, mais og evt andre grønnsaker og topper med revet ost og hadkokt egg i båter. Kjapt og enkelt.

Ja med masse grønnsaker, fetaost og strimlet kylling, blir det middag. Nydelig suppe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...