Gå til innhold

Kjøpe ovn/kjeramisk koketopp

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest76
Skrevet

Jeg har kikket litt på de ulike butikkene på nettet, og man kan jo fint finne en ovn og koketopp til 6000,-, men er de noe bra? Jeg vil ikke kjøpe induksjon fordi man egentlig må ha en egen kurs til disse da de krever mye strøm. Skal bare leie, så det er ikke aktuelt å legge om strømmen.

Jeg har kikket på bl.a. Gorenje, Beha, Point og Asko. Elkjøp har en kjempebillig pakkeløsning, men der viste det seg at det ikke er noen stor kokesone, bare 2 små og to medium, så det utgår.

Per dato har jeg en Bosh induksjon, og den irriterer meg litt siden det er litt styrete å kontrollere de forskjellige platene, så vil gjerne ha noe med en bedre løsnong der. Heldigvis blir den nå problemet til de som har kjøpt leiligheten (toppen fungerer ellers utmerket altså, bare litt klønete design).

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Gjest _Leela_
Skrevet

For 6000,- får man da en ganske bra stekeovn med keramisk topp? Vi har en Elektrolux fra Elkjøp til ca 6000,- (i stål så ble litt dyrere da) og er veldig fornøyd. Eneste jeg savner er avbrenningsfunksjon (hadde vært kjekt å slippe unna vaskingen inne i ovnen, men kan jo ta andre forholdsregler).

Skrevet

Jeg har kikket litt på de ulike butikkene på nettet, og man kan jo fint finne en ovn og koketopp til 6000,-, men er de noe bra? Jeg vil ikke kjøpe induksjon fordi man egentlig må ha en egen kurs til disse da de krever mye strøm. Skal bare leie, så det er ikke aktuelt å legge om strømmen.

Jeg har kikket på bl.a. Gorenje, Beha, Point og Asko. Elkjøp har en kjempebillig pakkeløsning, men der viste det seg at det ikke er noen stor kokesone, bare 2 små og to medium, så det utgår.

Per dato har jeg en Bosh induksjon, og den irriterer meg litt siden det er litt styrete å kontrollere de forskjellige platene, så vil gjerne ha noe med en bedre løsnong der. Heldigvis blir den nå problemet til de som har kjøpt leiligheten (toppen fungerer ellers utmerket altså, bare litt klønete design.

jeg min kjeramiske ovn kosta 6500lkr og er 4år like fin som ny bare og kjøpe elekstrolux bosch eller noe brae produkter. helst på forhandler over nett er ikke bra. levering porto osv kommer i tillegg og du må nok regne m tusen kr

Skrevet

Per dato har jeg en Bosh induksjon, og den irriterer meg litt siden det er litt styrete å kontrollere de forskjellige platene, så vil gjerne ha noe med en bedre løsnong der. Heldigvis blir den nå problemet til de som har kjøpt leiligheten (toppen fungerer ellers utmerket altså, bare litt klønete design).

Anyone?

Jeg forstår det slik at du skal ha ting til innbygging? Siden du skriver "ovn og koketopp". Innbygging er dyrere å kjøpe inn separat, og dersom du skal ha noe i prissjiket 6000 så blir det billigmerker som er billige på bekosning av funksjoner. Da vil jeg heller råde deg til å kjøpe en komfyr:

Dersom det er komfyr du mener er Electolux sin modell EKC60052X veldig mye solgt i Norge. Stort glass, enkel menystyring. Og prisen er 6495 hos Elkjøp.

Gjest Gjest
Skrevet

Glemte å skrive at det var til innbygging ja. Jeg har barn, og det er ikke aktuelt med vanlig ovn, hun er litt for klåfingret til det :)

Plassmangel gjør det også nødvendig med innbygging, må bygge i høyden når det er manko på kvm. Var heldig og fant en Miele innbygginsoppvask (55 cm bred som kan bygges inn i høyskap) på tilbud, så da blir ovnen over den, med en skuff i mellom for å få litt luft.

Fant en Grepa-pakke til 5995,-, så lurer på om jeg velger den, men liker egentlig designet til Beha bedre. Noen som har en formening om forskjell på kvaliteten der? Noen som har hørt om merket Point (føres av Best Buy, som vel er nettbutikken til Expert)? Det var noen funksjoner på koketoppen jeg likte, men det hjelper jo lite hvis merket er dårlig.

Til info så koster det ikke 1000 kr å få levert fra nettbutikk, må regne med 350 kr om jeg bestiller fra Elprice (da får jeg det på døra), Best Buy tar 199,- i frakt per ordre, så det trenger ikke bli mye dyrere enn å få kjrt hjem fra butikk, og som regel er det billigere på nett hvis det ikke er snakk om en eller annen kampanje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...