Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Er det andre enn meg som har irritert seg over "selgerne" i banken når en skal søke om boliglån? Jeg blir så utrolig frustrert av de agressive selgerne som jobber i bankene. Heldigvis er vi oppegående mennesker som sjekker litt rundt forbi før vi inngår en avtale. Takk gud for dette! Det er skremmende å se hvor mye vi hadde kommet ut med hvis ikke. En har jo litt tiltro til bankene?? Eks. vet vi at vi har en svært god reiseforsikring gjennom kredittkortet (ikke alle slike forsikringer er bra, men vi har full forsikring fra europeisk), innboforsikringen til foreldrene dekker oss frem til vi er 25. Livsforsikring?? Behøver en virkelig det når en ikke har livsarvinger? Og ikke er gift? Damen i banken argumenterte sterkt for at hvis en av oss falt fra så fikk den andre leiligheten. Bullshit! Kanskje det er mulig å få til med en samboerkontrakt? Men det ble uansett ikke nevnt. I tillegg måtte vi jo ha kredittkort?? Fondsparing og BSU måtte flyttes til deres bank. (sorry max, jeg går til den banken med best tilbud). I starten av møtet fikk vi beskjed om at vi måtte flytte alt til deres bank for å få best lånebetingelser. Men vi kom ut igjen med kun et boliglån! *puh*, til den mest gunstige renten! Men gud for et kjøpepress, takk gud for at vi var forberedt! Bare en liten tankevekker
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Jeg har opplevd det samme.. Det som irriterte meg mest var dog at de skulle ha meg til å skrive under på ting uten å gi meg sjanse til å lese igjennom det først. Og det var jo snakk om store pengesummer.. Da jeg søkte om lån skulle de ha meg til å kjøpe noen forsikringer i samme slengen. Det var dokumenter på over 10 sider, og damen oppsumerte det med at det var "Helt standard kontrakt". Men det sier jo meg ingenting, jeg aner ikke hva som står i en slik kontrakt. Hun ble direkte sur da jeg sa at jeg ville lese igjennom den før jeg skrev under. Det syns jeg er utrolig dårlig, at folk som jobber med økonomisk rådgivning faktisk ber deg skrive under på paprer som kan ha store konsekvenser for din økonomi, uten å lese hva avtalen går ut på først.
Gjest *gjest* Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Veldig bra at dere var forberedt.. Men for å hjelpe oss andre, hvilken bank har dere valgt, og hvilken bank som var så pågående?
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Veldig bra at dere var forberedt.. Men for å hjelpe oss andre, hvilken bank har dere valgt, og hvilken bank som var så pågående? Sr bank!
Noli Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Har du valgt SR-bank, eller var det de som var veldig pågående?
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Har du valgt SR-bank, eller var det de som var veldig pågående? Sr Bank var veldig pågående! Det er kun de vi har vært hos foreløpig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå