*CHOUCHOU* Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Jeg er opptatt av at barna skal kunne leke selv og ikke alltid bli underholdt av andre. Selvsagt leker vi sammen ogsà, men jeg synes det er viktig at hun laerer seg à underholde seg selv. Hva leker deres 2 àringer med?(inne) Hva slags aktiviteter liker de?
Gjest Mayamor Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Nå er minstemann 4 år, men for et par år siden likte han duploklosser, tretog som ble bygget rundt hele stuen, gjennom kjøkkenet, ut i gangen og inn igjen i stuen, little people fra fisher price, bondegårdsdyr, dinosurer, baller, lese, male, modèllerkitt, tegne, bake, biler, mm - ikke ulikt nå, bare nå er han mer selvstendig og klarer mer selv...
tingeling Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 2 åringen her liker veldig godt å "lage mat". Jeg har kjøpt grytesett for barn fra ikea og plastmat og nå steker han og koker og fikser Ellers har desverre all duplo blitt så mye at jeg tror han er litt forvirret. Alle kjøretøy er tatt fra hverandre og delene blir vanskelig å finne. Lurer faktisk på om jeg skal ta bort mye av det slik at han bare har noen få ting, men at de skal høre sammen....
absinthia Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 (endret) Min nyblevne 3-åring liker/likte: duplo, treklosser, plastilina, dukker, lekedyr, male og tegne, all slags kjøretøyer, dukkevogn, servise i plast, enkle utkledningsklær (hatt, lue, solbriller, skjerf, skoene til resten av familien ) Hopping og akrobatiske øvelser på madrass, balansering på møbler, danse, høre på musikk, se i bøker, kjøre med den gamle gåbilen ( ofte iført hatt..og de andre omtalte rekvisittene ). Ellers har alle mine barn vært utrolig flinke til å leke og har vært av den typen som kunne klare seg med "en kongle og to pinner" og leke lenge med det, noe jeg også har fått veldig positive kommentarer om i barnehagen, når det gjelder alle 3 (benytter gjerne anledningen til å skryte av dem,ja.. ) Minstemann var visstnok et unikum som de ikke hadde sett maken til. Jeg tror at barn som blir flinke til å leke selvstendig, blir flinke, kreative og selvstendige voksne og stimulerte i likhet til deg til dette (litt fordi jeg får mark av mennesker som ikke er i stand til å finne på til selv og stadig kjeder seg og) fordi jeg tror at de også blir selvstendige på andre måter av det. (En fin bivirkning er at de største som nå er tenåringer, aldri klager på at de kjeder seg, fordi de er så flinke til å finne på ting selv) Stå på! Endret 2. april 2008 av absinthia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå