Gjest Gjest_bokormen_* Skrevet 3. april 2008 #21 Skrevet 3. april 2008 Min favoritt over alle bøker er; "Tåpenes sammensvergelse" av J.K. Toole. Les den, og få deg en god latter!
Rotehøna_21 Skrevet 21. april 2008 #22 Skrevet 21. april 2008 Elsker Hobbiten og Ringenes Herre. De er de aller beste! Digger også Jo Nesøs bøker om Harry Hole.. Utrolig bra bøker, blir revet med med en gang. Ellers er jeg også glad i Henning Mankell og hans Wallander-bøker.. Krim er best syns nå jeg.. :):)
Olive Skrevet 21. april 2008 #23 Skrevet 21. april 2008 (endret) Jane Austen - Pride and prejudice!! Drømmer om store kjoler og friere på døra hver gang jeg leser den :rødme: Den må være på engelsk!! Men den boka jeg setter mest pris på av de jeg eier er en stor, flott samleutgave av de beste korthistoriene av Edgar Allan Poe. Koser meg stadig med en grøsserhistorie før jeg legger meg. Blir alltid like overrasket av mannens morbide oppfinnsomhet, enda jeg har lest alle hisoriene kjempemange ganger Teller ikke som bok i den forstand ettersom det bare er noveller men... Denne er forøvrig også på engelsk. Historikeren av Elizabeth Kostova er også utrolig spennende! Endret 21. april 2008 av Snorkefrøken
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 21. april 2008 #24 Skrevet 21. april 2008 Tror ikke jeg har noen favoritt, men likte Da Vinci-koden veldig godt. Og Stieg Larssons "Menn som hater kvinner". Visste faktisk ikke at den var en del av en trilogi før jeg leste denne tråden, så i morgen må jeg på biblioteket! Ellers kan jeg anbefale "Elvis Olsen lever" av Willy Ustad. Morsom liten sak! Og "Hjemsøkt grunn" av Erin Hart. Spennende!
Gjest Nursy Skrevet 21. april 2008 #25 Skrevet 21. april 2008 Må reklamere litt for min favorittforfatter. John Dickson Carr (1905 - 1977). Krimforfatter som skrev bøker om "det umulige mord" og "det lukkede rom" mysterier. Sort messe er vel best kjent av bøkene hans. Han er desverre død, men var svært produktiv mens han levde. En del av bøkene har et noe okkult tema. De er kjempespennende, og jeg vrir hjernen min for å finne ut av det før jeg kommer til løsningen. Bøkene hans er vanskelige å finne, men de har en del på de fleste biblioteker. Ikke la deg avskrekke av at mange av bøkene er gamle, de er kjempebra!
Fun Light Skrevet 22. april 2008 #26 Skrevet 22. april 2008 Tusen strålende soler av Khaled Hosseini er er klar favoritt! Ellers likte jeg godt Alkymisten av Paulo Coehlo.. Doppler av Erlend Loe var fantastisk morsom!! Det er NÅ du lever av Echart Tolle.. Har hjulpet meg veldig!
FoxyFish Skrevet 23. april 2008 #27 Skrevet 23. april 2008 Drageløperen må være den mest gripende boken jeg har lest. Begynte å grine med en gang da jeg så filmen fordi jeg visste alt som kom til å skje :gjeiper: Jeg har også lest drageløperen nå, og det er vel en av de mest fantastiske, grusomme, spennende og nervepirrende bøkende jeg har lest. Utrolig bra!
Gjest Bok Skrevet 23. april 2008 #28 Skrevet 23. april 2008 Isabell Allende skriver noen utrolige bøker som bare må leses, alle som en!
lillesky Skrevet 28. april 2008 #29 Skrevet 28. april 2008 Jeg er også veldig glad i Paolo Coelho, men min favoritt er "Veronika vil dø". Hvis du ikke har lest den, så anbefaler jeg den Anbefaler også "Veronika vil dø".
Gjest reo Skrevet 9. mai 2008 #30 Skrevet 9. mai 2008 Jan Kjærstad, "Kongen av Europa" er helt nydelig. Når siste side var lest hadde jeg bare lyst til å begynne på side 1 igjen. veldig kunnskapsrikt skrevet, mange spredte referanser. En kjempefin historie om vennskap og kjærlighet, samtidig utrolig mye mer. En roman man lærer mye av! Ingvar Ambjørnsen - "En lang natt på jorden" anbefales også til alle!
Marikke Skrevet 10. mai 2008 #31 Skrevet 10. mai 2008 Jeg likte også "Lasso rundt fru Luna" og "Sangen om den røde rubin" av Agnar Mykle. Og "Veronica vil dø" av Paulo Coelho er fantastisk! Ellers vil jeg slå et slag for fantasy-sjangeren, hvor "The deed of Paksenarrion" av Elizabeth Moon og Empire-trilogien av Raymond Feist og Janny Wurts er fantastiske!
CosiFanTutta Skrevet 11. mai 2008 #32 Skrevet 11. mai 2008 Likte veldig godt: Beretning om beskyttelse av Erik Fosnes Hansen. Fantastiske historier og veldig godt språk. Skuffet over den siste: Løvekvinnen av samme forfatter. Liker nesten alle John Irving bøkene - der er det også flotte historier og mange "rare" karakterer. Slet litt med: Den fjerde hånd Vanskelig å plukke ut en favoritt, Balansekunst av Rohinton Mistry er fantastisk. Det er Alexandria-kvartetten av Lawrence Durell også. Juleoriatoriet av Gøran Tunstrøm....sånn kan jeg fortsette hele dagen
Reveal Skrevet 11. mai 2008 #33 Skrevet 11. mai 2008 Anbefaler også "Veronika vil dø". Slenger inn min favoritt av samme forfatter; Elleve Minutter ellers vil jeg anbefale (fra ulike sjangere): Jan Wiese: Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede Ernest Hemingway: Og solen går sin gang Peter Duffy: Bielski Brødrene (NB- er en biografi) Steve Berry: Tempelriddernes arv (daVinci-koden blir en dårlig "kopi" sammenlignet med denne) Og denne seiler om som min ultimate favoritt: Fjodor Dostojevskij: Forbrytelse og straff ahhh- kunne fortsatt i en evighet- verden er full av fantastiske bøker (men i motsetning til "alle" andre vil jeg plassere Stieg Larsson i helt motsatt enda av skalaen)
leandra Skrevet 11. mai 2008 #34 Skrevet 11. mai 2008 Det er vanskelig å velge kun EN bok. Trolldomsfjellet av Thomas Mann gjorde stort inntrykk på meg. Den beste boken jeg har lest de siste 2 årene har imidlertid vært Trekkoppfuglen til Murakami. For en fanstasisk, magisk fortelling! Jeg var helt oppslukt! Den anbefales på det varmeste.
Marikke Skrevet 11. mai 2008 #35 Skrevet 11. mai 2008 Å, ja!! Forbrytelse og straff!! Hvordan kunne jeg glemme den?? En av mine absolutte favoritter også!
^me^ Skrevet 28. mars 2010 #36 Skrevet 28. mars 2010 trekker denne tråden opp igjen: min nr 1 bok til nå er ikke uten min datter av betty mahmoody.
angkortom Skrevet 28. mars 2010 #37 Skrevet 28. mars 2010 "Reisen til Nattens Ende" av Louis Ferdinand Celine, "The New York Trilogy "av Paul Auster, "Sult" av Hamsun,"Kim" av Rudyard Kipling. Dette er ihvertfall noen bøker som utmerker seg for min del.
cilipili Skrevet 29. mars 2010 #38 Skrevet 29. mars 2010 Jeg er også veldig glad i Paolo Coelho, men min favoritt er "Veronika vil dø". Hvis du ikke har lest den, så anbefaler jeg den Ellers er Snømannen av Jo Nesbø veeeldig spennende. Enig.. i begge to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå