Gå til innhold

Hvor lang tid?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann!!

Hvor lang tid før bryllupet begynte dere å titte på kjole, og når fant dere drømmekjolen?

Kunne være litt morsomt å vite...

Gjest Anonymous
Skrevet

Begynte å se på kjole 4 mnd før, og fant Drømmekjolen etter 5 minutter i første butikken jeg var i - det var ingen tvil.

Skrevet

Jeg kikket på kjoler 6-7 mnd før bryllupet og fant kjolen min allerede i den første butikken jeg gikk inn i, etter bare noen minutter.

Skrevet

Jeg hadde tenkt å se et halvt års tid før bryllupet. Mange salonger har salgt i janaur... Men så dumpet jeg innom en butikk på Broadway, New York ett år før bryllupet.

Forloveren min ble litt lei seg, men hun har fått se meg prøve den her hjemme.

Skrevet

Jeg begynte å se når jeg var 14-15 år :lol:

Men for å være litt mer seriøs. Jeg gikk i salong med en gang jeg ble forlovet, dvs omtrent 9 1/2 mnd før bryllupet. Jeg fant en jeg synes var fin, men jeg ville ikke kjøpe da, jeg ville titte mer :sjarmor: Det er jo så gøy!!!

Men ca 6 mnd før bestemte jeg meg for å få den sydd privat. Da hadde jeg vært en siste runde i salongene der jeg bor og i Oslo.

Det tipset jeg har fått fra salonger, er at det kan ta opptil 4 mnd å få kjolen hvis salongen må bestille din størelse.

Lykke til med kjolejakten, det er kjempegøy!

(jeg fortsatte å prøve i salonger etter at jeg hadde bestemt meg for å få den sydd, jeg :oops: )

loolaa

Gjest Meggi
Skrevet

Jakten startet ca 10 mnd før, og bestemte meg for kjole nesten med en gang.

Skrevet

Jeg ble fridd til i Februar i fjor og i mars var jeg ute og titte på kjoler. Jeg fant kjolen min på under en halvtime og har ikke vært i tvil siden om at den er den rette kjolen for meg. :)

Så jeg var faktisk ute og tittet på kjole 17 mnd før bryllupet.... :oops:

Gjest Helenius
Skrevet

Jeg begynte å se på kjoler et par uker etter at vi forlovet oss. Da var det vel litt over 6 mnd til bryllupet. Og det er tre måneder siden, og jeg fikk høre at jeg var sånn passe tidlig ute, men at jeg ikke burde vente mer enn en måned eller to før jeg bestemte meg, sånn i tilfelle rottefelle.

Jeg falt veldig for den første kjolen jeg prøvde i den første salongen jeg var i... Så alle andre ble liksom målt opp mot den, uten å nå opp. Bortsett fra én - som var HEEEEELT annerledes. Men jeg gikk for den første fordi den ga meg en penere figur. Snålt det der. :ler:

Skrevet

Jeg svarte ja den 4.april, og fant kjolen i slutten av april. :D

Skrevet

Min tilkommende og jeg hadde ikke noe tradisjonelt frieri egentlig, vi ble mer enige om å gifte oss (!) i fjor sensommer-høst. I januar begynte jeg å titte etter kjole, og jeg fant Drømmekjolen veldig, veldig fort (surfet på nett) - tror ikke jeg brukte mer enn et kvarter-halvtime.

Deretter brukte jeg masse tid på å se på andre kjoler, for å være sikker på at jeg hadde valgt riktig, og så vurderte jeg lenge for og imot, men det var ikke mye tvil egentlig om at jeg kom til å ende opp med den kjolen.

Jeg titter fremdeles litt på kjoler, men det er mest bare på moro (samt for å holde øynene åpne tilfelle kjolen ser helt feil ut på meg).

Det mest spennende er at jeg aldri har sett kjolen (!) på ordentlig - bare på bilde.

Mvh Pusekatt

Skrevet

Må si at jeg fant min kjole på samme måte som Pusekatt. Men at også jeg fortsatt kikker. Men jeg har en god følelse for den jeg har bestillt over nett. (Tvi Tvi Tvi..) Føler at den er "meg". :Nikke:

Skrevet

Jeg hadde egentlig tenkt til å vente til februar/mars (3-4mnd før) med å titte på kjoler.. Men så har jeg en venninne som dro til Australia rett etter jul, som hadde SÅÅÅÅÅÅ lyst til å være med, hehe.. Så derfor gikk vi i november (7mnd før) og tittet! Fant drømmekjolen etter 5 min (var første kjolen jeg hadde på!!!), og en måned etter kjøpte jeg den! Måtte ha litt betenkningstid :ler:

Jeg er veldig glad for at jeg gikk litt tidligere enn planlagt! Det tok 4 måneder før kjolen min kom til salongen, og hadde jeg ventet til mars, hadde det ikke vært nok tid!

Skrevet

Jeg begynte så smått og se da han fridde - nesten to år før bryllupet! Drømmekjolen fant jeg i september 01 og vi giftet oss i juni 02.

Skrevet

Hmm... Jeg kikka bittelitt i desember, uten å se noe jeg falt sånn helt for. (Men fant jo ut hvilken tuype kjole jeg ville ha, om man kan si det sånn.)

Så, i slutten av januar fant jeg kjolen, falt for den med det samme jeg fikk den på, og bestilte den. Nå er den visst kommet til salongen, men jeg skal bare skaffe meg undertøy før jeg drar for å prøve den (skal sys litt inn - og da er det vel greit å ha det undertøyet man skal bruke...).

Gifter meg forresten 28. juni...

Skrevet

Jeg skal ikke gifte meg før om ett år, men jeg begynt å se etter nå..

Har vel ikke et tidspress på meg akkurat, men syns det er fryktelig moro å titte litt :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...