Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ser etter en ny leilighet, og skal selge min nåværende i samme prosessen. Jeg er forberedt på å høre hos forskjellige meglere om pris for salg, men lurer på om noen her inne har erfaringer med å forhandle seg til (eller automatisk få?) rabatt på disse skyhøye meglerkostnadene hvis man velger å bruke en og samme megler / meglerfirma for både kjøp og salg.

Eller er kostnadene alltid uavhengige av hverandre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet
Jeg ser etter en ny leilighet, og skal selge min nåværende i samme prosessen. Jeg er forberedt på å høre hos forskjellige meglere om pris for salg, men lurer på om noen her inne har erfaringer med å forhandle seg til (eller automatisk få?) rabatt på disse skyhøye meglerkostnadene hvis man velger å bruke en og samme megler / meglerfirma for både kjøp og salg.

Det er alltid selger som betaler kostnadene, så når du kjøper leilighet koster det deg ikke noe annet enn gebyret til staten. Ergo spiller det ingen rolle hvilken megler du kjøper av, du må nok nesten bare ta den megleren som er på leiligheten du vil ha. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Det er alltid selger som betaler kostnadene, så når du kjøper leilighet koster det deg ikke noe annet enn gebyret til staten. Ergo spiller det ingen rolle hvilken megler du kjøper av, du må nok nesten bare ta den megleren som er på leiligheten du vil ha. :ler:

He he, jeg tenkte nå helst omvendt, da - ikke velge ny leilighet ut ifra meglerfirma som jeg selger hos, men heller prøve å forhandle meg fram til en god pris ved å selge via det samme meglerselskapet som jeg kjøper av. Altså først konsentrere meg om kjøp, så salg.

Men dersom omkostningene ved kjøp av leilighet som du sier ikke kommer megler i det hele tatt, og går i sin helhet rett til staten, så skjønner jeg jo at det ikke går an å prute noe...

Gjest Gjest
Skrevet
He he, jeg tenkte nå helst omvendt, da - ikke velge ny leilighet ut ifra meglerfirma som jeg selger hos, men heller prøve å forhandle meg fram til en god pris ved å selge via det samme meglerselskapet som jeg kjøper av. Altså først konsentrere meg om kjøp, så salg.

Men dersom omkostningene ved kjøp av leilighet som du sier ikke kommer megler i det hele tatt, og går i sin helhet rett til staten, så skjønner jeg jo at det ikke går an å prute noe...

Jeg vet ikke helt om jeg forstår hva du mener. Er teorien din at du kan få en gunstigere pris når du kjøper bolig fordi du kan tilby megler å selge din nåværende bolig?

I så fall er svaret nei. Ingen seriøse meglere vil diskutere dette. Husk at de bistår en tredjemann med et boligsalg. Boligen som selges er ikke meglers.

Gjest Gjest
Skrevet

Enhver megler vil jo være intr. i det. Spørs hvilke megler du bruker og prisnivået til de.

megler var veldig aktiv hos oss, for at vi skulle selge det vi hadde igjennom han. Fikk ikke noe rabatt. Angret i ettertid, da jeg kunne spart noen tusen på salget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...