Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ser at skatteoppgjøret sendes ut 3. april. Noen som vet om jeg kan logge på meg i Altinn (er registrert bruker) og få se om jeg har noe tilgode, eller må jeg vente til postmannen har vært på besøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare logge deg på og se da...?

Gjest Gjest
Skrevet
Kan du ikke bare logge deg på og se da...?

Jo, det kan jeg gjøre når vi kommer til 3. april, men jeg spør nå om noen vet om jeg vil finne noe der.

Ok?

Skrevet

Ja, du vil finne det på Altinn

Skrevet

Jeg får ikke opp opplysningene enda. Jeg har logget meg inn både på altinn og hos skatteetaten, men får ikke sjekket før tidligst 03. april. På altinn ligger bare skatteoppgjøret for 2006 og på skatteetaten er ikke linken om visning av skatteoppgjør klikkbar før i morgen.

Skrevet

På Norge.no ligger linken, men den er foreløpig deaktivert. Er litt nysgjerrig så måtte inn og sjekke.

Skrevet

Jeg bruker og få en tekstmelding når skatteoppgjøret mitt ligger klart på altinn.

Gjest Gjest_Varsia_*
Skrevet

Eh, ja, kan noen forklare mer hva Altinn er...? :sjenert:

Jeg er ung og uvitende, så dette blir altså første året der jeg faktisk får selvangivelsen... ;) Og dette har jeg jo ikke så mye peiling på, men jeg lurer på om man bruke den selvangivelsen man får i posten, eller om man kan sjekke det og levere via nettet? Som sagt, jeg har NULL peiling på dette. Dessuten befinner jeg meg gaaanske langt unna den adressen som selvangivelsen blir sendt til, så hadde vært greit å få gjort alt unna på nettet...?

Finnes det ikke noe som heter selvangivelse for Dummies, hadde treng det jeg...? :lete:

Skrevet
Jeg fikk oppgjøret i posten i dag.

Hvor bor du?

Håper brevet mitt ligger i postkassen når jeg kommer hjem! :hoppe:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg lurer på om dere snakker om skatteoppgjør eller selvangivelse i denne tråden... det virker som om dere snakker om selvangivelsen, siden skatteoppgjøret vanligvis blir sendt ut i oktober.

Skatteoppgjøret ligger på Altinn ja, men jeg tror ikke selvangivelsen ligger der.... Det er jo ikke helt det samme...

Jeg har sjekket både på Altinn og Norge.no i dag, og ingen selvangivelse...

Skrevet

Jeg får bare opp muligheten til å levere selvangivelsen, ikke se på den. Det var jo egentlig litt merkelig.

Gjest Revisordamen
Skrevet

Var nettopp inne jeg også... trykk på utskrift helt til høyre, så får du opp selvangivelsen, men ikke skatteoppgjøret. ( som viser om man må betale eller får tilbake skatt. )

Gjest lillebøll
Skrevet
Jeg får bare opp muligheten til å levere selvangivelsen, ikke se på den. Det var jo egentlig litt merkelig.

Jeg og.. Kjedelig.

Skrevet
Var nettopp inne jeg også... trykk på utskrift helt til høyre, så får du opp selvangivelsen, men ikke skatteoppgjøret. ( som viser om man må betale eller får tilbake skatt. )

Ja, jeg så det nå. Og den stemmer jo forsåvidt. Men så er det jo egentlig skatteoppgjøret jeg vil ha tak i. Som jeg regner med at kommer til å gå til helvete i år.

Skrevet
Jeg lurer på om dere snakker om skatteoppgjør eller selvangivelse i denne tråden... det virker som om dere snakker om selvangivelsen, siden skatteoppgjøret vanligvis blir sendt ut i oktober.

Det kommer vanligvis i juni for lønnstakere. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...