Gjest *smak* Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 I store matbutikker har de sånn egen disk med marinerte oliven. Hva passer til disse? Er det noen som har gode forslag? Jeg er veldig glad i oliven så jeg har lyst å prøve disse.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Det er godt i salater, eller ved siden av. Som tilbehør til diverse mat. Som forrett eller en tapasrett... Noen er gode å bruke i mat (omelett, pizza, pastasaus?) hvor du ellers tenkte å bruke steinfri oliven fra glass - de marinerte (gjerne med stein) er ofte vesentlig bedre på smak Du kan fjerne steinen om du synes den utgjør en sikkerhetsrisiko. Det er det jeg kommer på i farta, jeg bruker slike oliven mest som snacks, men håper det kommer flere gode tips i tråden.
Brunhilde Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Jeg syns det er godt sammen med fetaost og brød med litt olivenolje. Godt øl må det også være til, og gjerne en solmoden tomat eller to.
Gjest Eurydike Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Pitabrød, hummus og rødvin synes jeg er godt følge til marinerte oliven.
Gjest Mayamor Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 På ostesmørbrød, på rundtstykker/baguetter, pizza, omelett, grønnsaksgryte, gryteretter, tapas, salater er det jeg kommer på i farten.
Gjest *smak* Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Takk for mange kreative svar! Rådene skal prøves ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå