Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Får dine barn se på tv før de går på skola? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis de ser, hva ser de og hva får de ikke lov å se?
sommerglede Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Får dine barn se på tv før de går på skola? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis de ser, hva ser de og hva får de ikke lov å se? min 2 klassing får lov til å se på tv før skolen.. men kun etter at han har kledd seg, pusset tennene,...og gjort klar sekken før skolestart.... han sitter for det meste å ser på disney channel.... og han spiser frokost samtidig som han ser på tv ,.,, ser ikke noe galt i det....
eximus Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Mine barn har fått lov til å se tv mens de spiser. Jeg var også i tvil og kjørte en periode på at vi satt samlet på kjøkkenet og spiste ... men når man ikke er noen morgenfugl selv er det liksom litt greiere å bare ta en helt avslappet morgen foran tv.
~umulia~ Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 sønnen min får se på tv i noen minutter hver morgen før vi drar i barnehagen. For meg er det utrolig praktisk, så jeg får gått på do, pusset tenner og slengt litt sminke i ansiktet.
Honey Bee Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 De store barna går det greit å la se tv før skole.De små blir sure når jeg slår av tv'en,og avreisen til barnehagen blir veldig stressende.Så hjemme hos oss er det ingen tv på morgenen
Gjest Raptuza Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Hos oss får jenta vår på ni ikkje lov å sjå på tv før etter middag og leksene er gjort. Men sannelig min hatt blir det nokon timar tv titting på den jenta likevel. Kan ikkje vera bra....
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Hos oss får de ikke se tv om morgenen. Vi koser oss i stedenfor rundt frokostbordet og prater om alt mulig rart. Hos oss foretrekker ungene å sitte til bords samlet istedenfor foran tv. Høres kanskje klisjèaktig ut, men sånn er det. Og det setter jeg utrolig stor pris på. I helgene er det tv - men merker det skikkelig på dårlig humør når de sitter for lenge - både store og små.
Lula Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Min eldste er bare 3 år enda da, men svarer likevel. Han får ikke se TV om morgenen på hverdagene. I helgene får han se på TV en stund, men når det er frokost sitter vi ved boret og spiser og TV´en er avslått. Har planer om å fortsette sånn
Gjest Mayamor Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Når det er skole/barnehage har vi ikke tv om morgenen. Grunnen er såre enkel; de blir sure når de må gå og ikke får se ferdig det de så på...
Furstina Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Mina barn går i barnehagen fortfarande men det är oaktuellt att låta de se TV på morgonen. 1. Jag vill att vi ÄTER frukost och TVn gör att de inte äter 2. Vi äter inte i vardagsrummet/stua till vardags. 3. Sonen blir sur, arg och elak om han får se på TV på morgonen. 4. Jag ser inte behövet att de måste se på TV så fort det är en ledig stund Det är bättre att de leker med bilar eller tågbana, eller läser en bok eller tidning om vi har gott om tid.
Gjest ThirtySomething_ii Skrevet 2. april 2008 #11 Skrevet 2. april 2008 Nei. Ingen tv før etter kl 18 om kvelden - så sant man ikke er syk. Når tv blir et alternativ, så går det ofte på bekostning av andre aktivititeter, derfor er det sånn hos oss. Når det gjelder tv på morgenen, så er det ingen bra stimulans for barn før de skal sitte på skolen og lære. Det er også en grunn til at barna våre ikke får se tv på morgenen. I helgene kan de se litt på tv på morgenen, men ofte så velger de ikke tv. Jeg blir skremt når 4-5-6 åringen følger med på serier på ettermiddagen. Barne-tv er greit - eventuelt tilsvarende tid på en annen kanal.
Gjest Helen Parr Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Hos oss får de ikke se tv om morgenen. Vi koser oss i stedenfor rundt frokostbordet og prater om alt mulig rart. Hos oss foretrekker ungene å sitte til bords samlet istedenfor foran tv. Høres kanskje klisjèaktig ut, men sånn er det. Og det setter jeg utrolig stor pris på. I helgene er det tv - men merker det skikkelig på dårlig humør når de sitter for lenge - både store og små. Signerer dette. Ingen tv om morgenen, med unntak av helgene. Riktignok har vi ikke frokost-rundt-bordet-seanse, de sitter ved en kjøkken"bar", men jeg er tilstede hele tiden mens jeg smører matpakke, hjelper til med å pakke sekker o.l. Uaktuelt å venne ungene til at man kan spise foran tv'en, det gjør vi aldri. Jeg prøver å være litt streng i forhold til tv-titting, og begrenser det jeg kan.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #13 Skrevet 2. april 2008 Nok et eksempel på at mange småbarnsforeldre blir ludditter. Jeg ser ikke noe problem med Tv på morgenen så lenge det ikke går på bekostning av andre ting. Og det trenger det jo ikke gjøre.
Gjest Mayamor Skrevet 2. april 2008 #14 Skrevet 2. april 2008 Nok et eksempel på at mange småbarnsforeldre blir ludditter. Jeg ser ikke noe problem med Tv på morgenen så lenge det ikke går på bekostning av andre ting. Og det trenger det jo ikke gjøre. Hva i alle dager er det? :klø:
Brukernavn Skrevet 2. april 2008 #15 Skrevet 2. april 2008 Hos oss er det ikke tv på morgenen før skoledagen. Enkelt og greit fordi det har vi ikke tid til. Skulle h*n spist foran tv ville h*n ALDRI blitt ferdig. Vi har som Helen Parr en barløsning på kjøkkenet hvor h*n spiser mens jeg ordner matpakker osv. Det blir dessuten nok tv titting ellers, om en ikke skal gjøre det før dagen har startet også. Dersom barnet mitt er våken før meg leser h*n på rommet sitt.
Gjest Helen Parr Skrevet 2. april 2008 #16 Skrevet 2. april 2008 Jeg ser ikke noe problem med Tv på morgenen så lenge det ikke går på bekostning av andre ting. Og det trenger det jo ikke gjøre. Greit nok at det ikke går på bekostning av andre ting, men jeg forsøker å begrense tv-tittingen mest mulig. Derfor er det uaktuelt å tillate tv om morgenen. For så vidt har det aldri vært noe tema heller.
estrella Skrevet 2. april 2008 #17 Skrevet 2. april 2008 Jeg har ingen barn selv, men jeg skulle bare fortelle at jeg faktisk synst det er bra av dere som ikke lar dem se tv om morgenene, og iallefall ikke når de spiser..Fordi ofte så spiser en mye mer hvis en ser på tv samtidig(altså, en spiser mer enn en bør og ofte lenge etter at en er mett, noe som ikke akkuratt er en helsegevinst senere når barna har lagt til seg disse vanene). Vi fikk se tv om morgenen. Tror jeg at jeg kan huske, men vi hadde kun nrk1, tv2 og tv norge. Så det var ikke så utrolig spennendes å sitte og se på god morgen norge som barn. (Nå har jeg desverre lagt til meg uvanen med å ikke spise frokost før jeg har kommet på skolen )
momo Skrevet 2. april 2008 #18 Skrevet 2. april 2008 Her får snuppa på 6 år se på tv før hun går på skolen. Synes det er greit, hun spiser foran tv og kler på seg. Vi har da stille rolige morninger og jeg får litt tid til meg selv.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #19 Skrevet 2. april 2008 Jeg har ingen barn selv, men jeg skulle bare fortelle at jeg faktisk synst det er bra av dere som ikke lar dem se tv om morgenene, og iallefall ikke når de spiser..Fordi ofte så spiser en mye mer hvis en ser på tv samtidig(altså, en spiser mer enn en bør og ofte lenge etter at en er mett, noe som ikke akkuratt er en helsegevinst senere når barna har lagt til seg disse vanene). Vi fikk se tv om morgenen. Tror jeg at jeg kan huske, men vi hadde kun nrk1, tv2 og tv norge. Så det var ikke så utrolig spennendes å sitte og se på god morgen norge som barn. (Nå har jeg desverre lagt til meg uvanen med å ikke spise frokost før jeg har kommet på skolen ) Jasså. Min sønn på 8 ser på frokost tv og overspiser overhodet ikke.
estrella Skrevet 2. april 2008 #20 Skrevet 2. april 2008 Jasså. Min sønn på 8 ser på frokost tv og overspiser overhodet ikke. Neinei, jeg mener absolutt ikke alle, men de som sliter med vekt(både barn og voksne) spiser ofte litt mer når de sitter foran tv-en. Ofte fordi en glemmer ut at en spiste de to første skivene pga en var så opptatt av tv-en. Og dette var kun noe de testet på de som slet med kostholdet sitt. At hvis en tok dem vekk fra tv-en så spiste de mindre.. Det betyr dermed sagt ikke at ALLE spiser for mye når en sitter foran tv-en.. En må jo ta ting litt i betraktning, du vet jo hvordan din sønn er osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå