Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2002 #1 Skrevet 8. april 2002 Nå er det desverre ikke sånn at jeg er gravid (enda) men jobber veldig med saken.. Nå er det sånn at vi har beestil syden tur i juni. Når skal man IKKE fly i et svangerskap. Det er jo greit å vite tilfelle det skulle klaffe snart..
Ulla Skrevet 8. april 2002 #2 Skrevet 8. april 2002 Ingenting å bekymre deg får. Jeg har fem uker igjen og flydde i påsken. Det du bør tenke på i syden er hva du spiser og "rører". Toxoplasmose er mye lettere å få i utlandet. God tur! Misunner deg!12
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2002 #3 Skrevet 9. april 2002 Hva skal man være forsiktig med å ikke spise og røre da? Er det løs-katter og sånne ting? Men uten om det , så trenger jeg ikke være redd?
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2002 #4 Skrevet 9. april 2002 Det er litt andre ting en løskatter du må være obs på. Vær litt kresen på maten du spiser, særlig salater, frukt og grønnsaker som har vært i kontakt med jord. Skrell tomater, agurker frukt osv. Pass på at kjøtt du spiser er helt gjennomstenk. Er du i tvil om hva som gjelder ta kontakt med helsestasjonen din, der har de brosjyrer og kan hjelpe deg med alt du lurer på.
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2002 #5 Skrevet 14. april 2002 Vi også jobber med saken...Men ingen resultat enda.... Og har bestilt ferietur til Kreta i juli og gler oss masse!!! Det er typisk meg å være av de som kan bli kjempedårlig og kvalm i svangerskapet.Vi har ikke barn fra før! Hvordan har man det når man er 2-3 mnd på vei?? Og har dere noen gode tips om hva man skal passe seg for i sol og varme, blir jeg kjempeglad!!!! Hilsen uvitende.....
Hestehoven Skrevet 15. april 2002 #6 Skrevet 15. april 2002 Hei Vi var på Tenerife når jeg var 17/18 uker på vei. Det var deilig med varmen, men flyturen var helt grusom (jeg ble tidlig ganske stor) og ryggen, rompa og magen ble så utrolig slitne.... Før vi dro fikk jeg beskjed om at jeg kun måtte spise gjennomstekt kjøtt, ingen ting av frukt og grønt som ikke var kokt, ikke melkeprodukter og alltid drikke drikke som kom fra kapslet flaske. Også må du ta ny toxoplasmosetest ca 3 uker etter at du kommer hjem. Jeg har de siste 8-10 ukene vært plaget av svimmelhetsanfall, og dette ble faktisk værre der nede. Det var deilig med ferie, men jeg tror ikke jeg reiser til Syden i gravid tilstand ved en senere anledning (hvis det blir flere da). Det er nok veldig individuelt hvordan man reagerer når man er gravid, noen tåler jo ikke sola og varmen så godt heller. Lykke til i alle fall Hilsen Hestehoven (25+6)
Hestehoven Skrevet 15. april 2002 #7 Skrevet 15. april 2002 Hei igjen Jeg glemte jo å svare på en ting. Hvor sent i svangerskapet du kan fly, setter flyselskapene grenser for. Det er litt forskjellig fra flyselskap til flyselskap, men det er frykten for fødsel i lufta som regulerer dette. Så for dem kan du nok fly til ganske langt ut i svangerskapet. Men du må jo tenke på seg selv også... Hestehoven
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå