Gjest Lunapuna Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Jeg ble født med kullsvart hår, som ble helt hvitt før jeg var tre måneder. Siden da har håret mitt blitt mørkere og mørkere. Nå er jeg 19 år, og har stripet det i ca 2 år, på vinterstid. (På sommeren striper håret mitt seg selv, så ser det rart ut på vinteren med etterveksten) Det er ikke svart, men mørkebrunt. Kan heller ikke forveksles med å være svart. Nå ønsker jeg å prøve å bli blond. Ikke platina/barbieblond, men kastanje/karamellblond. Svigermor er utdanna frisør, men jobber nå som hjelpepleier og tørr ikke bleike håret mitt ned med det som blir solgt i butikkene. I tillegg mener hun det blir like dyrt å dra til frisør å få gjort det som å gjøre det hjemme. Frisøren jeg var hos i dag nekta å gjøre noe sånt på meg, fordi hun ikke kom til å få det annet enn hvitt. Og hun ville ikke farge det etter å ha bleika det "fordi." Hva tror dere?
zilje_k Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Jeg ble født med kullsvart hår, som ble helt hvitt før jeg var tre måneder. Siden da har håret mitt blitt mørkere og mørkere. Nå er jeg 19 år, og har stripet det i ca 2 år, på vinterstid. (På sommeren striper håret mitt seg selv, så ser det rart ut på vinteren med etterveksten) Det er ikke svart, men mørkebrunt. Kan heller ikke forveksles med å være svart. Nå ønsker jeg å prøve å bli blond. Ikke platina/barbieblond, men kastanje/karamellblond. Svigermor er utdanna frisør, men jobber nå som hjelpepleier og tørr ikke bleike håret mitt ned med det som blir solgt i butikkene. I tillegg mener hun det blir like dyrt å dra til frisør å få gjort det som å gjøre det hjemme. Frisøren jeg var hos i dag nekta å gjøre noe sånt på meg, fordi hun ikke kom til å få det annet enn hvitt. Og hun ville ikke farge det etter å ha bleika det "fordi." Hva tror dere? Hadde du vært min kunde hadde jeg bruket stripehette og tatt MANGE lyse striper. Dette kan bli litt gyllent hvis du er veldig mørk, men komme rhelt ann på hvilke produkter frisøren bruker. Jeg går alltid over med en pleiefarge (en sur farge som virker som en kur, men som tilfører pigmenter som gir den fargen jeg vil ha på håret) Dette har jeg gjort veldig mange ganger på flere av mine kunder og det blir kjempefint:) Kan være at du må stripe håret i ett par-tre ganger hvis du vil bli ganske lys. Dette kan selvfølgelig bli litt dyrt, men er det ikke bedre at det koster litt, blir fint og at håret ikke blir helt ødelagt enn at du bruker butikkfarge som fort kan bli for sterkt for håret og ende opp med en farge du ikke trives med?? Håper dette hjalp litt.. Er det noe mer du lurer på er det bare å spørre:) Er utdannet frisør..
LilleMy28 Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Bytt frisør! Jeg har gått fra mørk til lys, lys til mørk, hatt mellomting osv. og det har stort sett gått veldig fint pga dyktige frisører. Ta gjerne med et par bilder for å vise hvordan du vil ha det, et bilde holder ikke siden det ofte er vanskelig å vurdere pga en må vurdere lyssetting når bildet ble tatt etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå