Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som sagt i beskrivelsen så stinker klærne mine. Ikke alle men de jeg vasker, jeg vei ikke hva det er fornoe men alt jeg vasker blir luktende sur og ekkelt, selv om jeg tar de ut av maskinen og henger de til tørk med en gang maskinen stopper. Til og med maskiner vasket på 60/70 grader lukter ille

Bruker ikke sterkt parfymerte vaskemidler, eller skylle/mykningsmiddel. Brukte mykningsmiddel før men sluttet når jeg fant ut at klærne luktet rart. Det ble ikke bedre. Jeg må vel også nevne at klærne lukter ikke før de har tørket for mens de er våte lukter de fortsatt litt av pulveret.

Er klærne mine ødelagt? :(

Endret av Jane F.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller hva kan jeg gjøre med det?

Gjest Gjest
Skrevet

Har du mye klær av acryl?

Om disse vasker på for høy temperatur kan noen oppleve at svette og parfyme setter seg som sur lukt i klærne når de varmes opp på kroppen. Men man kan også lukte det på tørre klær ja...

ELllers kan du prøve å resne vaskemaskina di... Kanskje det er lenge siden du gjorde det?

Skrevet (endret)

Har ikke mye av acryl, får utslett av "teksturen". Det meste er bomull.

Tror jeg skal spørre sambo om han noengang har renset den... jeg har brukt den i ca ett år nå men siden jul har det luktet skikkelig ille...

Ps: hvordan gjør man d? renser filtet?(det har jeg gjort mange ganger ettersom vi har katt(er) og det er hår på ca ALT som blir vasket)

Endret av Jane F.
Skrevet

Dette sliter jeg også med på noen av våre klær!! Utrolig irrterende!! Vil gjerne ha tips om noe som hjelper...

Skrevet

Kjøre en maskin med litt eddik?

Vi hadde faktisk litt det samme problemet med den gamle maskinen, det luktet litt kjelleraktig av klærne. Problemet løste seg selv da maskinen avgikk med døden og vi kjøpte ny.

Skrevet
Kjøre en maskin med litt eddik?

Vi hadde faktisk litt det samme problemet med den gamle maskinen, det luktet litt kjelleraktig av klærne. Problemet løste seg selv da maskinen avgikk med døden og vi kjøpte ny.

Vår maskin ble kjøpt i september, så den er så og si ny.. Og det er Miele, så er jo ei bra maskin..

Noen andre tips??

Skrevet

Maskinen vår er bare så vidt et par/tre år så jeg ser ikke på det som noe alternativ kjøpe en ny. Hvertfall ikke enda.

Eddik høres smart ut kanskje det er verdt et forsøk. Må bære si at de eneste som ikke lukter er det som kjøres på kokvask alt 95 grader. Jeg har tenkt på at det kan være bakterier eller sopp... går det an??

Hadde vært fint med flere tips :)

Er så kjipt å gå ut blandt folk når man hele tiden går rundt og syns det lukter surt av klærne :/

Skrevet

Hei Zilje k... vi skrev samtidig :P

*legger inn denne å håper på flere tips*

Skrevet

I så fall hvis det er sopp eller noe, smitter dette da over på de andre klærne i skapet?

Gjest Gjest
Skrevet

De helautomatiske maskinene skyller ikke ordentlig.

Husker da den jeg kjøpte som nygift sa adjø og fikk hel auto,kjente forskjell med en gang,da jeg tok klærne ut av den gamle lukta de frisk og rent.

nei takke meg til halv auto.

kjøper det neste gang.

Skrevet

Inne på hus og hage ligger det noen tråder om samme emne, fant denne hvor en bruker hadde kontaktet Lilleborg som gav sine tips. (siste innlegg i tråden)

Lukt i klær

Skrevet

Nå føler jeg meg litt dum.. Hva er forskjellen mellom en helautomatisk og en halvautomatisk?

Skrevet
Nå føler jeg meg litt dum.. Hva er forskjellen mellom en helautomatisk og en halvautomatisk?

Hel: Maskina vasker og skyller og sentrifugerer i samme trommel - halv: du flytter klærne over fra vasketrommel til sentrifugeringstrommel sjøl.

Skrevet

hehe okey... men tar ikke de litt stor plass? tenker at hos oss er det ikke plass til en slik ettersom vi har den stående på badet. Men vi får vel skifte ut den vi har når vi er ferdig med å pusse opp, blir vasket litt mye "veldig skitne" klær for tiden.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vi har hatt samme problem. Vask såpeholderen på maskinen skikkelig.

Skrevet

å vaske såpebeholderen har jeg ikke tenkt på.. selv bruker jeg bare den for tøymykner og de få gangene jeg har med forvask. bruker vaskeball ellers.. syns det er best for da er jeg sikker på at d ikke blir liggende noe i kammret.

ang vaskeball, lages de ikke lenger? har lett på de fleste lokale butikkene men blir ikke noe klokere?

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

På min maskin hjelper det å vaske en 90-vask, da blir lukta borte. Og så er det viktig å la døra stå oppe etter vask, slik at maskinen blir tørr inni. Litt eddik i skyllekammeret går også an å prøve (gjør også klærne mykere).

Gjest Gjest
Skrevet

Noen av klærne mine lukter også..

Merket meg at det ofte er spesiellt gamle gensere som ofte får det problemet. Eller gensere jeg har svettet mye i..

Men noen ganger er det bukser også.. det er et spesiellt bukse stoff som lukter..

Eneste jeg veit om som hjelper mot lukt er eddik.. men det lukter jo pyton det å da..

Gjest Gjest for i dag
Skrevet

Om klærne tørker sakte eller i rom med dårlig ventilasjon/høy luftfuktighet kan det lukte surt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...