Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Det er stor sannsynlighet for at jobben blir tatt ut i streik fra i morgen. Noen som vet hvordan det er i forhold til lønn? Noen på jobben mener vi får 50% lønn under streik, andre mener vi får ca. 70 kr. timen når det er streik. Ingen i ledelsen har svart oss. Noen som vet hva som er vanlig her? Jeg kommer til å slite skilleig dersom jeg har minimale inntekter foran meg, for har mer enn store nok utgifter..
Rosalie Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Hvis du blir tatt ut i streik, får du penger fra streikekassa. Aner ikke hvor mye - det kan kun klubben din svare på. Dersom du ikke er organisert og jobben må stenge, vil du ikke få noe i lønn.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Samboeren min er tatt ut i streik i morgen, hvis det blir det da. Han fikk brev i dag fra forbundet sitt om at han vil ha krav på streikebidrag på 600 pr dag ved punktstreik eller 2500 pr uke ved full streik. Dette var ikke mye??
Rosalie Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Det er vel det fagforeningen har råd til å betale ut - de har ikke ubegrenset med midler i streikekassa. Den dagen streikekassa er tom, vil han ikke få utbetalt noenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå