Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Vi trenger kanskje en ønskeliste? Problemet er at jeg ikke kommer på noe vi kan ønske oss. Hva ønsker dere dere?
Gjest smotti Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Penger og gavekort på ikea,baderoms forretning eller elkjøp.
Meteline Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Hmm... Vi har vært samboere så lenge at vi har det meste. Det blir iallfall å ønske seg mer glass og servise i serien vi samler på. Men ellers skulle jeg ønske at gjestene gikk sammen om å spandere på oss en spaweekend...sukk...-lengte-.... Det hadde vært drømmen:) Eller penger til en sikkelig grill.
Concertina Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Vi ønsker oss mye forskjellig, har begynt å sette opp liste allerede, mest fordi jeg allerede hadde ei liste som jeg brukte sende mamma til jul når hun spurte etter gaveønsker -kjøkkenmaskin og blender -deler til servise -deler til stålbestikk -deler til sølvbestikk (kun teskjeer og kakegafler) -skikkelige kjeler -diverse kjøkkenutstyr inkl global kniver -kunst -rørospledd -håndklær -sengesett -dørskilt -turutstyr (kniver, soveposer, bestikk, liggeunderlag osv) -brettspill -leksikon -atlas -kokebøker -gavekort på div butikker -gavekort på opplevelser
Solfridbruda Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 har lagt ut ønskeliste på jernia.no og på tilbords der vi ønsker oss fine bestikk, glass og service i tillegg til diverse kjøkkenutstyr. Vi har ikke så mye utstyr fra før da vi er "fattige" studenter helt frem til vi gifter oss Ønsket oss veldig et piano, men det har vi allerede fått av foreldre mine som forskudd på bryllupsgaven. YIPPIE :D
Amadea Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Vi har lagt ut önskeliste på Kitch'n og fant masse vi kunne önske oss. Du kan gjöre det hjemme ved internett eller i butikken. Hvis du gjör det på internett og det er noe du kunne tenke deg som du ikke finner, kan det godt hende de har det alikevel. Da går du bare i butikken og spör (ellers så kan man kanskje ringe eller sende mail?) og om de har det så setter de det opp for deg. Veldig enkelt og greit. (Nå begynner jeg å höres ut som en levende reklamekampanje her, hehe). Gjestene kan også handle på internett, bortsett fra de varene du ikke finner selv på nettet. Så til saken. Vi önsker oss: - deler til servise (spisedeler og serveringsdeler) - deler til stålbestikk (spisedeler og serveringsdeler) - kjökkenmaskin og blender - vannglass og champagneglass - brödboks - en del Eva Solo staesj - en del Rosendahl stasj - iitalla tulipanvase, telysestaker og godteskål - kokkekniver - mokkakanne - espresso- og capucchinokopper fra Ritzenhof Vel, det var det jeg kom på. Tror det er litt av hvert så folk har mye å velge i og i forskjellige prisklasser. Vi får se om noen spör etter den da, hvis ikke vet vi i hvert fall hva vi önsker å kjöpe og hva vi önsker oss til jul og bursdager fremover.
Lilywhite Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Vi kommer til å ønske oss deler av Rosendahl Grand Cru serviset og litt andre ting til kjøkkenet + penger til bryllupsreise.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Vi ønsker oss: Dyner Puter Sengetøy Fotoalbum Penger Dørskilt Kjøkkenmaskin Kokebøker Ullpledd Speilrefleks-kamera Vi har også gavekort på glasmagasinet: Vaser Serveringsbestikk Salatbolle Dessertskåler Kakespade kakefat Frokostservise
Hønemora Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Slite litt me dinne ej me... Me heller veit ikkje heilt ka me skal ønske oss... Å gjesta he no allereide begyndt å spørre etter gaveliste... :S Vi ønska oss et sevice, men ikkje noke ultra fint, men noke som ikkje e so dyrt, å som kan brukast både til kvardags og fint... Ellers ønska me oss en moccamaster... Då står de plutseli stilt... Men vurdera tanken på å sette opp ønske om penga til Usa reise... Men akk... So VANSKELI!!!!
miss_universum Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Hvor mange personer er det vanlig å ha service til? Syns det er kjempevanskelig å lage ønskeliste. Vi har ikke noe ordentlig fancy middagsservice, men ser ikke helt at vi har bruk for det heller.. Jeg liker Eva Trio-serien, og har allerede noen deler av serveringsfat og skåler. De har service i samme stil, helt enkelt og hvitt. Helt vanlige fat liksom... Står litt fast, aner ikke om vi skal ønske oss det, eller velge et fint fancy et som f.eks Rosenthal Scoop som jeg også liker veldig godt...Men som kanskje ikke passer seg som hverdagsservice..? Noen tips....? =)
Amadea Skrevet 2. april 2008 #11 Skrevet 2. april 2008 Hvor mange personer er det vanlig å ha service til? Syns det er kjempevanskelig å lage ønskeliste. Vi har ikke noe ordentlig fancy middagsservice, men ser ikke helt at vi har bruk for det heller.. Jeg liker Eva Trio-serien, og har allerede noen deler av serveringsfat og skåler. De har service i samme stil, helt enkelt og hvitt. Helt vanlige fat liksom... Står litt fast, aner ikke om vi skal ønske oss det, eller velge et fint fancy et som f.eks Rosenthal Scoop som jeg også liker veldig godt...Men som kanskje ikke passer seg som hverdagsservice..? Noen tips....? =) Servise til 12 stk er vel det som anses som komplett. Vi önsker oss et litt robust hverdagsservise, men det er fordi jeg hadde penservise fra för av. Man kan vel sikkert bruke et litt "finere" servise til hverdags også om man har lyst, bare det ikke har sölv- eller gullkant for disse burde visst ikke vaskes i oppvaskmaskin og i hvert fall ikke puttes i mikroen. Jeg synes det er fint med penservise til söndagsmiddag med besök, bursdager, höytider osv.
miss_universum Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Servise til 12 stk er vel det som anses som komplett. Vi önsker oss et litt robust hverdagsservise, men det er fordi jeg hadde penservise fra för av. Man kan vel sikkert bruke et litt "finere" servise til hverdags også om man har lyst, bare det ikke har sölv- eller gullkant for disse burde visst ikke vaskes i oppvaskmaskin og i hvert fall ikke puttes i mikroen. Jeg synes det er fint med penservise til söndagsmiddag med besök, bursdager, höytider osv. Jeg kunne godt tenke meg et fint middagsservice, men sånn som ting er nå har vi ikke bruk for det. Bor i leilighet, har verken plass eller rom til middagsbesøk o.l.. Men om noen år når vi skal kjøpe hus er det jo fint å ha..
Concertina Skrevet 2. april 2008 #13 Skrevet 2. april 2008 Vi har valgt et helt enkelt hvitt servise (Figgjo Verde), synes det kan brukes både til hverdags og fest, det kommer bare an på hvordan man dekker på
DDuck Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 Vi har ikke tenkt så mye på akkurat dette enda, men det jeg vet vi kan ha bruk for nå er et fint servise av noe slag og penger for å kjøpe en skjenk og et vitrineskap. Vi vil ikke ønske oss gavekort til det fordi at vi har bare en lokal møbelforretning og de er ufattelig dyre og det er ikke bestandig de har så mye fint heller så derfr er det greit å knne ha "øremerkede" penger å kjøpe det der vi finner det for godt Så tror jeg vi kan ønske oss litt mer bestikk. Jeg har samlet på et sølvbestikk som heter opphøiet rose siden jeg ble døpt (mamma da.. ) og har egentlig mesteparten av alt, men er noen få deler jeg mangler
mia83 Skrevet 3. april 2008 #15 Skrevet 3. april 2008 Vi har lagt ut gaveliste på Jernia, Tilbords og Glasmagasinet. Vi ønsker oss blant annet en serie med glass, stekepanne, kasserolle, kjøkkenmaskin, stavmixer, riskoker, frityrkoker og diverse kjøkkenutstyr ellers. Og laservater! Og ny kaffetrakter.. Passer på å bytte ut en del av de tingene vi har fra før som er modne for utskifting. Og så ønsker vi oss penger og gavekort hos gullsmed til innkjøp av sølvbestikket vi samler på (Telesølv).
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 5. april 2008 #16 Skrevet 5. april 2008 vi ønsker oss penger til bryllupsreise
Noli Skrevet 5. april 2008 #17 Skrevet 5. april 2008 Vi ønsker oss penger, gryter og kjeler, vinglass. Burde vel ønske oss et servise også, men har ikke funnet noe vi liker ennå.
Fun Light Skrevet 10. april 2008 #18 Skrevet 10. april 2008 Siden jeg var så dum å kjøpe komplett solsikkeservise på Firkløveren da jeg var 17, altså 10 år siden, så trenger vi ikke det.. Det vi har er utgått på dato til tross for at det er ubrukt - men kan jo ikke bare kaste det og ønske oss nytt heller.. Så vi ønsker oss penger til nytt kjøkken! Hvis noen insisterer på andre ønsker, så blir det opplevelser i en eller annen form. Gavekort på spa, matlagingskurs, hotellopphold på Gol, hva som helst.. Men ingen fat og ryggsekker og VIPP-bøtter her i gården, syns sånt kan gi litt feil signaler for å være ærlig.. (No offence!) Vi er etablerte og feirer ikke bryllup for gavenes skyld, så derfor gjør vi det slik. Vurderte også å la gjestene gi bidrag til FOD-gården, (Foreningen for omplassering av dyr) siden de gjør en så viktig jobb, men trenger sårt et kjøkken også.. Så vi får tenke litt på saken :klø:
Lilywhite Skrevet 10. april 2008 #19 Skrevet 10. april 2008 Men ingen fat og ryggsekker og VIPP-bøtter her i gården, syns sånt kan gi litt feil signaler for å være ærlig.. (No offence!) Er ikke ute etter å angripe det du sier, men er litt nysgjerrig på hvorfor du synes det er bedre å ønske seg penger/gavekort til oppussing av kjøkken i stedet for å ønske seg servise eller andre ting til hjemmet? Skjønner ikke helt at det skal være noen forskjell...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå