Fat Sally Lee Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 (endret) Jeg har hår til rett under brystene, og sliter med å holde det blankt og glatt, slik det var før. Mye farging har gjort det tørt, pluss at jeg må vaske det nesten hver dag pga trening. Kurer det ofte, men har ikke funnet noe som virkelig hjelper mot sprøtt, krusete hår som floker seg 2 minutter etter børsting. Jeg sover og trener med håret i flette. Har du noen produkttips til meg? Endret 2. april 2008 av Fat Sally Lee
Kristaa Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Shampoo og Balsam fra Redken. Husker ikke hva den heter i farten, men er brune flasker
HeleneHarepus Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Biosilk sin silkeolje (tenkte å kjøpe shampo og balsam også) En blåbærspray fra Bodyshop Olivenshampo og balsam fra Bodyshop Rosan flaske fra Loreal med shampo og balsam Flokespray fra en frisørserie jeg ikke husker navnet på Stuss håret oftere. Kur håret minst to ganger i uken. Børst håret morgen, ettermiddag og kveld. Flett håret nå du skal være aktiv/trene eller sove. Kjøp deg en trebørste med få "pinner" uten tupp på fra Bodyshop som lettere grer gjennom håret Dette er noe som har fungert for meg, og jeg har tynt, men masse hår som floker seg lett som bare det. Veksler på shampo og balsam, men har ikke funnet den ENE jeg bare er superfornøyd med. Håret mitt går rett nedenfor bh og jeg har ikke lyst å klippe det enda.
Fat Sally Lee Skrevet 1. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2008 Shampoo og Balsam fra Redken. Husker ikke hva den heter i farten, men er brune flasker All soft? Bruker de daglig, men det virker ikke som om balsamen er rik nok til å mette mitt tørre, sprø hår... Har forresten også prøvd Joico k-pak og Redken Extreme hårkurer uten hell... Og bruker naturbørste. Virker som om det er lite som duger for håret mitt! Men skal sjekke ut tipsene! Kom gjerne med enda fler, jeg vil gjerne ha tips fra de som har klart å "bygge" opp igjen sitt slitte hår...
onyx Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Det er masse silikon etc i slike produkter som over tid fører til at hårene dekkes av gamle lag med rester og gir typisk slike problemer som du har. Prøv en renseshampo for å få fjernet produktrester, ev også eddikvann virker bra for mange. Det er en grunn til at jeg har sluttet å bruke frisørprodukter stappfulle av silikon slik som all soft.
onyx Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Jeg bruker shampo og balsam uten silikon, men med naturlige oljer etc, men jeg bor i utlandet så den fås ikke i Norge. Jeg kan bruke silikonprodukter også, men ikke hver gang jeg vasker håret, men aldri All Soft for det er vel noe av det verste jeg har brukt. For rimelig renseshampo mener jeg å huske at herbal essence har en god en, grønn flaske? Ellers er faktisk Tigi Dumb Blonde uten silikon sist jeg brukte den, men det er lenge siden.
Gjest Pax Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Håret mitt ble fantastisk med lavendelolje. Tok bare 5 - 6 dråper i hånda og fordelte i håret.
Selma83 Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 Har sammen problem som deg Fat Sally Lee. Fint du startet dette innlegget for jeg tenkte nettopp på å gjøre det, da håret mitt stod til alle kanter i dag tidlig, ikke ville gres og var tørt som bare det. Jeg har en hårkur fra Biotherm - Hair Re. Source Nutri-Repair Conditioning Cream for Dry & Damaged Hair Hårkur Den er veldig god, gir silkemykt hår og lukter himmelskt! Veldig fornøyd. Men jeg ønsker flere gode råd som jeg kanskje kan bruke daglig.
Selma83 Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 For rimelig renseshampo mener jeg å huske at herbal essence har en god en, grønn flaske? Forresten: jeg fikk ekstra vanskelig hår etter å ha brukt herbal essences. DA fikk jeg ihvertfall ikke gredd det ut. Værste shampoen jeg har brukt noen sinne....husker jeg bare dro ut hår med børsten idet jeg ikke fikk gredd det ut...huff
Nemesis Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 Jeg hadde også nesten like langt hår som deg. Kunne ikke gå med håret løst eller noen ting. Det var Min utrolig FRUSTRERENDE! redningen var å klippe det kortere. Nå kan jeg faktisk gå uten hårstrikk og det er fantastisk! Men nå var kanskje håret mitt håpløst også
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #12 Skrevet 1. april 2008 Jeg bruker shampo og balsam uten silikon, men med naturlige oljer etc, men jeg bor i utlandet så den fås ikke i Norge. Jeg kan bruke silikonprodukter også, men ikke hver gang jeg vasker håret, men aldri All Soft for det er vel noe av det verste jeg har brukt. For rimelig renseshampo mener jeg å huske at herbal essence har en god en, grønn flaske? Ellers er faktisk Tigi Dumb Blonde uten silikon sist jeg brukte den, men det er lenge siden. Herbal essences er vel enda verre på silikon, trodde jeg. Og selv om shampoen du bruker ikke fås kjøpt i Norge så finnes det jo nettbutikker!
onyx Skrevet 2. april 2008 #13 Skrevet 2. april 2008 Herbal essences er vel enda verre på silikon, trodde jeg. Og selv om shampoen du bruker ikke fås kjøpt i Norge så finnes det jo nettbutikker! Når jeg nevnte Herbal Essence så nevnte jeg kun den renseshampoen. Den er grei, men bør ikke brukes for ofte og man bør het klart bruke balsam etterpå. Og nei, min shampo og balsam fås ikke på nettbutikk heller. Det er nemlig bare en helt vanlig billigshampo/balsam med naturlige ingredienser som jeg kjøper på dagligvaren.
Gjest Wildcat Skrevet 2. april 2008 #14 Skrevet 2. april 2008 (endret) Tigi Catwalk Honey&Oatmeal shampoo og balsam synes jeg er supre til slitt og kjemisk behandlet hår. Disse sammen med Tigis "chocolate head"-kur (samt hyppig klipping av håret) har gjort at håret mitt er i bedre form enn det noen sinne har vært Jeg og trener stort sett hver dag, og må derfor vaske håret ofte. Merker at håret blir langt mer slitent når det vaskes hver dag. Har kommet frem til en mellomløsning - hvis det er en trening jeg ikke har blitt veldig svett på så nøyer jeg meg med å vaske det forreste håret (altså det håret som tilsvarer panneluggen og litt av håret på sidene). Da ser håret rent ut hvis det settes opp i en hestehale. Edit: Skrivefeil Endret 2. april 2008 av Wildcat
onyx Skrevet 2. april 2008 #15 Skrevet 2. april 2008 Forresten, hvis du bruker mye føner og rettetang etc, så sliter det voldsomt på håret, mye mer enn farging.
Kraistin Skrevet 2. april 2008 #16 Skrevet 2. april 2008 Prøvd proteinkur? Håret mitt var noe av det samme, veldig floketeså tørt at det knitret. Skulle ha en fuktighetskur, men frisøren sa at jeg først burde ta en proteinkur, for at håret skulle bli sterkere og lettere ta til seg fuktighet senere. Man får ikke glatt og mykt hår, men bedre har det blitt, og regner med at det blir enda bedre når jeg får kjøpt meg en fuktighetskur Brukte en fra Sebastian forresten.
Fat Sally Lee Skrevet 2. april 2008 Forfatter #17 Skrevet 2. april 2008 Ja, som sagt bruker jeg Joico K-pak, som er en proteinkur, jevnlig. Synes ikke det hjelper nevneverdig, men det forebygger kanskje ytterligere skader. Men jeg har nettopp kjøpt Tigi Oatmeal and Honey shampoo og balsam som ble anbefalt i denne tråden, så skal jeg også investere i en ny kur i kombinasjon med proteinkuren. Har forresten også klippet tuppene i dag - så nå håper jeg det bedrer seg, hvis ikke må jeg klippe av håret jeg har brukt år på å spare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå