Gjest Sorte Orm Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Hvorfor er det så viktig for noen kvinner at mannen har lappen ? Kan dere ikke kjøre selv ?..Eller det rett og slett lik at dere forventer at mannen skal være en sjåfør for dere. ?
Gjest Bellatrix Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Jeg kan ikke kjøre selv, så det er veldig praktisk at mannen min har lappen, ja.
Nabodama Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Fordi -jeg har lyst til å dele på kjøringen når vi kjører langt - han kan dra på ting han har lyst til, uten at jeg må sette av tid til å kjøre ham -jeg liker ikke at en mann er så avhengig av meg som han blir når han ikke kan kjøre selv -at av og til trenger jeg noen som kan kjøre/hente meg (jeg kan være sjåfør for han også av og til, forresten) -vi kan dele på å drive kjøreopplæring med tenåringen -vi kan dele på å kjøre tenåringen når hun trenger frakt Altså, det er mye mer praktisk at mannen har lappen! Og det er selvfølgelig praktisk for ham at jeg også har den.
Alice Ayres Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 At mannen har lappen er for meg synonymt med hans maskulinitet, samt intelligens. En mann som ikke har klart å manne seg opp til å ta lappen, må da være et ryggesløs eksemplar av arten???
Dalila Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Praktisk sett så er det best at vi begge har lappen.
Gjest Gitte Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Jeg har lappen og bil selv, og vil ikke være sjåfør for han. Jeg kan godt forstå at noen ikke har behov for _bil_ men det er uansett praktisk å ha muligheten til å kunne kjøre.
lunina Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Samboeren min har ikke lappen, akkurat nå som vi to bor i sentrum går det greit, men når vi skal ha hus utenfor byen må vi spare til lappen til han også. Først av alt, jeg elsker bilferier og at bare jeg skal kjøre på lange turer blir tungt. At han kan kjøre sine egne ærender selv senere vil være mye mer praktisk for oss tenker jeg. Og hvorfor skulle ikke menn hatt lappen? De fleste synes det er gøy å kjøre bil. I tillegg så har jeg vokst opp med en far som er yrkessjåfør, som også elsker bilferier og det å kjøre, så han har alltid kjørt oss alle rundt. Det er koselig:) hihi
Gjest Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 For min del så er det jo rett og slett fordi jeg ikke vil være sjåfør for samboeren min, på lik linje som at jeg ikke ville at han skulle vært sjårfør for meg..
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 En mann som ikke kan kjøre seg selv eller ungene sine rundt dit de skal, blir som å ha en ekstra unge.
Gjest lillebøll Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 Fordi det er veldig praktisk vis jeg lager middag og plutselig oppdager at vi har gått tom for noe.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #12 Skrevet 1. april 2008 For meg betyr det ingenting, selv om jeg gjerne vil bo litt utenfor byen og ikke har lappen selv. Men jeg skjønner jo at det er viktig for noen og i endel tilfeller sier noe om hvordan mannen vil leve livet sitt og hvilke prioriteringer han gjør. Om han gjerne blir med og flytter langt ut på bygda, får tre barn og kjøper et restaureringsobjekt av et hus, men nekter å ta lappen, kan f eks ting bli tungvinte om bare den ene har førerkort. Men så kan han jo kjøre opp etter hvert, da... Som nevnt har jeg ikke lappen selv, men kommer til å revurdere om jeg trenger den der vi ender med å bosette oss ettersom jeg gjerne vil bo landlig - i såfall kommer jeg til å kjøre opp (for mine egne penger).
Alice Ayres Skrevet 1. april 2008 #13 Skrevet 1. april 2008 Tror dette ligger i genene. Mannen skal liksom være den som sørger for at kjøttet blir bragt hjem til hulen, og uten bil blir det jo veldig lenge å vente på maten...
caso Skrevet 1. april 2008 #15 Skrevet 1. april 2008 To biler & to lapper, eneste som fungerer. (for øvrig vel så viktig med bil som lappen...)
Gjest Tigress Skrevet 1. april 2008 #16 Skrevet 1. april 2008 Tru'kje det står på prioriteringslista mi, *sjekker*, nei gjorde visst ikkje det. Men det er grueleg praktisk då, så eg slepp å køyre heile tida. Dritkjipt å køyre heile dagen.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #17 Skrevet 1. april 2008 Det er ikke viktig, for vi bor i en stor by og har ingen planer om å flytte. Jeg har lappen, men har ikke brukt den på utallige år.
Gjest StockDama Skrevet 1. april 2008 #18 Skrevet 1. april 2008 Ingen av oss har lappen, og aldri har vi hatt problemer med det heller. Ikke er vi av de som snylter på vennene våre for å bli kjørt hit og dit, vi klarer fint å komme oss dit vi skal på egenhånd. Om vi noen gang skulle flytte langt ut fra sentrum, så skaffer vi vel oss det. Men nå er det ikke første prioritering.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #19 Skrevet 1. april 2008 Det er ikke viktig for meg at min partner har lappen. Min eks hadde ikke det,vi klarte oss fint. Min mann har lappen, ikke jeg og jeg har ingen planer om å få den heller. Det er helt klart mer tungvindt uten lappen, men jeg innretter meg og prøver å la det gå minst mulig ut over min mann. Han skal slippe å kjøre meg hit og dit.
Ce'Nedra Skrevet 1. april 2008 #20 Skrevet 1. april 2008 Det gjør det litt greiere, men ikke superviktig. Tror jeg bare hadde blitt litt lei av å måtte kjøre ham rundt. Tror vi hadde følt oss veldig hemmet om den andre ikke hadde lappen.. Han farter jo mye rundt og det samme gjør jeg. Begge har lappen, men vi har klart oss med en bil til nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå