Gå til innhold

Er dette for myemat?

Anbefalte innlegg

Gjest Crissi
Skrevet

Idag har jeg spist,:

1 stor bolle frokostblanding - frokost

1 blåbær muffin fra deli de luca - snack

2 knekke brød med lever postei

Og hadde tenkt å spise pita brød med salat og kyllingkjøttdeieg etc.. til middag..

noen ganger spiser jeg bagett eller pasta til lunch og sjokolade eller chips på kvelden ?!

Er ikke tykk, men ville kanskej slanke meg litt.. '

Hvor mye spiser dere sånn ca daglig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke skryte på meg å være noen kostholdsekspert, men jeg tror ikke mengden er problemet her, heller innholdet.

Blåbærmuffins, sjokolade og annen snacks daglig er ikke akkurat det beste utgangspunkt for vektnedgang. Ei heller hvitt brød og pasta, hvilket du ser ut til å spise en del av.

Kutt ut snopet, og unngå karbohydrater i den grad du kan. Bytt iuansett hvitt brød med noe mørkere, og spis gjerne fullkornspasta i stedet for vanlig pasta.

Tror du kommer langt bare med det...

Skrevet

Jeg vil også anbefale at du heller spiser MANGE SMÅ retter enn noen få.

Jeg har begynt med dette (har funnet dette mange steder som sier det er mye bedre). Grunnen er at forbrenningen holder høy gjennom hele dagen fordi du spiser lite ofte.

Spis gjerne ver 3. time gjennom hele dagen. Og ikke så du blir stappmett, men så du ikke er sulten lenger.

For meg holder det med 2 knekkebrød, eller to egg i en omelett, eller en liten porson frokostblanding.

Spis mye frukt og grønnsaker :)

Gjest Bolledeig
Skrevet
Jeg vil også anbefale at du heller spiser MANGE SMÅ retter enn noen få.

Jeg har begynt med dette (har funnet dette mange steder som sier det er mye bedre). Grunnen er at forbrenningen holder høy gjennom hele dagen fordi du spiser lite ofte.

Nei, du får ikke høyere forbrenning av å spise lite og ofte. Det har ikke noe å si, så lenge matmengden er den samme. At det å spise lite og ofte kan føre til at noen får bedre kontroll over matmengden er en annen sak.

Det er mye som kan kommenteres med trådstartes kosthold (blåbærmuffin er bare fett og sukker, og kan droppes til fordel for et sunnere alternativ, chips og snop er ikke bra når man spiser det ofte, mange frokostblandinger har forferdelig mye sukker +++ ), det er ikke måltidsfrekvensen som er problemet her.

Fra artikkelen "Meal frequency and energy balance"

Bellisle F, McDevitt R, Prentice AM.

A detailed review of the possible mechanistic explanations for a metabolic advantage of nibbling meal patterns failed to reveal significant benefits in respect of energy expenditure. Although some short-term studies suggest that the thermic effect of feeding is higher when an isoenergetic test load is divided into multiple small meals, other studies refute this, and most are neutral....We conclude that any effects of meal pattern on the regulation of body weight are likely to be mediated through effects on the food intake side of the energy balance equation.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?d...;indexed=google

Fra Effect of the pattern of food intake on human energy metabolism.

Verboeket-van de Venne WP, Westerterp KR, Kester AD.

There was no significant effect of meal frequency on 24 h EE(Energiforbruk) or ADMR(gjennomsnittlig kroppslig energiforbruk). Furthermore, BMR(basalforbrenning) and ACT(aktivitetsnivå) did not differ between the two patterns. DIT(økning i temperatur pga spising) was significantly elevated in the gorging pattern, but this effect was neutralized by correction for the relevant time interval. With the method used for determination of DIT no significant effect of meal frequency on the contribution of DIT to ADMR could be demonstrated.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8399092...ed_Discovery_RA

Frequency of feeding, weight reduction and energy metabolism.

Verboeket-van de Venne WP, Westerterp KR.

There was no significant effect of the feeding frequency on the rate of weight loss, fat mass loss or fat-free mass loss. Furthermore, fat mass and fat-free mass contributed equally to weight loss in subjects on both gorging and nibbling diet. Feeding frequency had no significant effect on SMR after two or four weeks of dieting.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8383639...ed_Discovery_RA

Gjest Gjest
Skrevet

Er det der mat? Damn, jeg hadde dødd av sult.

Spiser 3-4 brødskiver til frokost. Drikker melk. (frokost rundt 10-11)

Spiser enda 3-4 brødskiver til lunsj, eller en heftig kyllingsalat. (12-13)

Ferdig på skolen 4, og er dødssulten så spiser kanskje enda en svær salat eller lager noe hjemme. Varierer veldig.

Sulten igjen 1-2 timer etterpå, og spiser en svær baguett med salat,grønnsaker og kylling.

Sulten igjen 1-2 timer etterpå, og spiser noe big ass hjemme.

Sulten igjen 1-2 timer etterpå, og spiser frukt eller brødskiver om jeg gidder.

Har ikke noen rutine. Er student og er lat. Foreløpig fortsatt tynn, men får se :P

Har nok litt for stor magesekk, for jeg har egentlig pyntet på litt hva jeg spiser:P

Unngått å ta med turene til mcdonald's og kveldene med pizza! hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...