Gå til innhold

gjest i bryllup , men aner ingenting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen i vår familie gifter seg om 3 uker. Vi har blitt spurt om vi vil komme og har svart ja. Men vi har enda ikke motatt noen inbydelse. Da vi fikk vite at andre har fått det, ble vi usikre og etterlyste dette. da ble de omtrent fornermet fordi de mente alle hadde fått og at vi har jo sagt ja til å komme.

Vi føler oss dumme. Ikke vet vi klokkeslett, kleskode, om de har ønskeliste, osv osv. Mener at når de inviterer er det ikke vår oppgave å måtte etterlyse slike opplysninger. er jo greit å kunne ordne antrekk, kjøpe gave til dem (noe de ønsker seg) osv og ikke gjøre slikt i siste liten. Mulig jeg er vrang ,men hvis de ikke klarer å sende oss inbydelse slik de har gjort til alle andre har jeg ikke lyst til å dra i det hele tatt. Føler at man egentlig ikke er bedt.

Synes dere at jeg overreagerer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, jeg. Det høres rart ut at de ikke har sendt innbydelse (når de har gjort det til alle andre). Jeg har noen ganger fått forhåndsinnbydelse og også sagt at jeg vil komme før innbydelse er sendt, men alltid fått formell invitasjon...

Men kan de ha misforstått dere - at de tror dere har fått skriftlig invitasjon, men at de enten har glemt å sende til dere eller den har blitt borte i posten? Gjorde du det klart at dere ikke har fått en slik invitasjon? Det er jo litt viktig å finne ut.

Skrevet

Hadde synes det var rart å dra i et bryllup uten å ha fått inbydelse. Hadde fått litt sånn usikker følelse, fordi jeg hadde ikke visst om jeg faktisk hadde fått den samme informasjonen som de andre gjestene , f.eks med hensyn til klær osv. Så skjønner deg godt. Men er ikke sikkert de har lagt så mye energi i inbydelser, men synes ikke det er deres oppgave å grave etter opplysninger.

Skrevet (endret)

Kanskje innbydelsen har kommet bort i posten... :sjenert:

Endret av Grønt blad
Skrevet

Det höres jo ut som om innbydelsen har kommet bort i posten. Det er vel ikke så fryktelig viktig å få den nå, det blir jo bare stress så kort tid för. Kan du ikke ringe igjen og be de lese opp det som sto på innbydelsen, eventuelt spörre noen andre i familien som sikkert har fått?

Gjest lillebøll
Skrevet

Tror bare jeg hadde ringt brudeparet, sagt inbydelsen var kommet bort i posten og spurt om alt jeg lurte på. Hvor vanskelig skal man virkelig gjøre ting?

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Ja vi har sagt i fra at vi ikke har fått inbydelse, men de ble bare fornermet fordi vi sa i fra. Og da vi sa at vi gjerne ville vite praktiske opplysninger, ønskeliste osv, informerte de kun om klokkeslett i kirken. Vil ikke være vanskelig, men har ikke lyst til å mase på noen som er avvisende heller. Kanskje vi ikke er bedt på middag da...blir bare mer og mer usikker jeg. Skal ringe å spørre noen andre i familien.

Skrevet
Tror bare jeg hadde ringt brudeparet, sagt inbydelsen var kommet bort i posten og spurt om alt jeg lurte på. Hvor vanskelig skal man virkelig gjøre ting?

Enig med deg. Og hvor vanskelig kan det med "antrekk" være? Pleier man ikke være pent kledd i bryllup? Det er vel bare å ta på seg en kjole (med mindre de har pirat-tema, viking-tema eller noe sånt :fnise:).

Skrevet
Enig med deg. Og hvor vanskelig kan det med "antrekk" være? Pleier man ikke være pent kledd i bryllup? Det er vel bare å ta på seg en kjole (med mindre de har pirat-tema, viking-tema eller noe sånt :fnise:).

Oh, er bruden bridezilla (som det høres litt ut som her) så har det noe å si.

Er man jente kan man komme i alt fra buksedress til galla kjole, så det finnes en del alternativer.

Skrevet

Er man jente kan man komme i alt fra buksedress til galla kjole, så det finnes en del alternativer.

I vårt bryllup kan folk kle seg som de ønsker. Men vi ville kanskje bli litt overrasket om noen kom i kjeledress fra Felleskjøpet. :fnise:

Skrevet (endret)

Innbydelsen kan jo ha kommet bort, eller de kan ha trodd de har sendt den og glemt det i alt stresset. Men jeg synes det er litt rart de ble fornærma da du ringte. Hadde det vært meg, ville jeg jo beklaga at dere ikke hadde fått invitasjon og sendt så fort som mulig, evnt gitt deg opplysninger over tlf.

Synes det blir litt feil hvis dere skal måtte spørre de andre gjestene om tid, sted og kleskode...

Endret av imli
Skrevet

Sikker på at du ikke mistolket det med at de ble "fornærmet"? Det er jo ikke så lett å få med seg alle nyanser på telefon. Det høres ihvertfall rart ut. Men hvis de bare har glemt et invitasjonskort eller det har kommet bort i posten, så er det ingenting å ta på veg for.

Hvis de bare opplyste om klokkeslett for kirken, hvorfor spurte du ikke om det andre du lurte på i samme slengen, f.eks. om det var middag rett etterpå eller hva slags antrekk som er forventet?

Du kan jo ringe en gang til for sikkerhets skyld. Det er jo litt teit å holde seg hjemme bare på grunn av en dum misforståelse.

Skrevet

Jeg tviler ikke på at det finnes valgmuligheter. Men finnes det brudepar som insisterer på at de kvinnelige gjestene skal komme i buksedresser f.eks.? Man bommer nok ikke på antrekket hvis man stiller opp i en pen kjole.

Skrevet
Jeg tviler ikke på at det finnes valgmuligheter. Men finnes det brudepar som insisterer på at de kvinnelige gjestene skal komme i buksedresser f.eks.? Man bommer nok ikke på antrekket hvis man stiller opp i en pen kjole.

Men hvis f.eks kleskoden er galla, så ser muligens en kort lett sommerkjole litt rart ut.

Lengden på kjolen følger kleskoden også. Usikker på hvordan det er nå men.

Gjest Gjest/L
Skrevet
Noen i vår familie gifter seg om 3 uker. Vi har blitt spurt om vi vil komme og har svart ja. Men vi har enda ikke motatt noen inbydelse. Da vi fikk vite at andre har fått det, ble vi usikre og etterlyste dette. da ble de omtrent fornermet fordi de mente alle hadde fått og at vi har jo sagt ja til å komme.

Vi føler oss dumme. Ikke vet vi klokkeslett, kleskode, om de har ønskeliste, osv osv. Mener at når de inviterer er det ikke vår oppgave å måtte etterlyse slike opplysninger. er jo greit å kunne ordne antrekk, kjøpe gave til dem (noe de ønsker seg) osv og ikke gjøre slikt i siste liten. Mulig jeg er vrang ,men hvis de ikke klarer å sende oss inbydelse slik de har gjort til alle andre har jeg ikke lyst til å dra i det hele tatt. Føler at man egentlig ikke er bedt.

Synes dere at jeg overreagerer?

Ser det som lite sannsynlig at det er sendt noen invitasjon, de oppfører seg jo som om dere ikke var invitert. For isåfall hadde de vel bare levert dere en ny.. beklager, men min sunne fornuft forteller meg at dere nok burde la være å gå om det ikke kommer en invitasjon dalende.. Beklager, men ut fra hva du skriver så er det harde fakta....

Skrevet
Ser det som lite sannsynlig at det er sendt noen invitasjon, de oppfører seg jo som om dere ikke var invitert. For isåfall hadde de vel bare levert dere en ny.. beklager, men min sunne fornuft forteller meg at dere nok burde la være å gå om det ikke kommer en invitasjon dalende.. Beklager, men ut fra hva du skriver så er det harde fakta....

Jeg ville sjekket det opp en gang til hvis jeg var i tvil. Det er jo bare å ta en telefon.

De må jo kunne svare på om hovedinnlegger er invitert eller ikke invitert.

Det er jo litt kjipt å gå glipp av bryllupet bare på grunn av en misforståelse.

Skrevet
med mindre de har pirat-tema, viking-tema eller noe sånt :fnise:).

Men vi ville kanskje bli litt overrasket om noen kom i kjeledress fra Felleskjøpet. :fnise:

:skratte: :skratte: :skratte:

Skrevet
:skratte: :skratte: :skratte:

Noen på livejournal skal faktisk ha pirat tema da, og 50 talls tema. Så det finnes masse av de, og det er kult, om det gjennomføres bra da.

Men ikke helt min smak..

Skrevet

Harde fakta er det ikke, bare spekulasjoner fra din side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...