@lfa Skrevet 7. mai 2003 #1 Skrevet 7. mai 2003 Hvor mye "stæsj" er det vanlig å ha utenom alle de "obligatoriske" tingene? Tenker på for eksempel: hansker, veske, ringpute... (tenker ikke på strømpebånd osv.). Tenkte det kunne være praktisk med en liten veske. Ikke akkurat til kirkesermonien, men til bruk utover dagen... Greit å få med seg de småtingene man har bruk for... Må man bruke hansker hvis man velger veske, eller kan man bruke veske uten? Hva med ringene? Er det kun hvis man har ringbærer (vet ikke hvor vanlig det er, men...) man bruker pute? Kanskje merkelige spørsmål, men... :oops:
Pip Skrevet 7. mai 2003 #2 Skrevet 7. mai 2003 Hva som er vanlig? Vet ikke jeg. Men jeg er nok ganske uvanlig. På bryllupsdagen skal jeg ha på meg: -undertøy -strømper -kjolen -sko That's it. Ikke slør, ikke tiara, ikke smykker... (Kanskje noen blomster i håret, da...) Hvorfor? Fordi det ikke er 'meg' med allslags 'stæsj'. Og jeg vil si at noe av det viktigste for en brud er å være seg selv! Jeg har vært i bryllup der hun ikke var til å kjenner igjen (noen av gjestene i kirka trodde seriøst de var kommet i feil kirke!) - og det var jo ikke så gøy... Det kom av at hun var sminket for aller første gang i sitt liv, hadde satt opp håret for første gang i sitt liv, hadde tatt av brillene, hadde tatt masse sol (er vanligvis særdeles lys) osv. Så jeg vil si - gjør det som er 'deg' - resten kan du trygt droppe! (Jeg har ennå til gode å se en brud som jeg syns var for lite pyntet!)
Mrs. Carten Skrevet 8. mai 2003 #3 Skrevet 8. mai 2003 Det er vel ikke nødvendig med ringpute hvis en ikke har ringbærer. Vi hadde ikke ringbærer - min manns forlover la ringene våre på alter-ringen før jeg kom inn i kirken. Da lå ringene klar når vi skulle ta dem på. Ang. veske så kan jeg se at det kan være praktisk... men det er faktisk helt unødvendig. Det er nok alltid et sted i lokalet der du kan legge fra deg det du måtte ha bruk for. Og ikke glem at det er forloveren din som skal passe på at du har det du trenger.... Slapp helt av denne dagen og la forloverne gjøre "jobben" sin du... DIN jobb er å kose deg :D
Augustbrud02 Skrevet 8. mai 2003 #4 Skrevet 8. mai 2003 Jeg hadde vel ingenting av sånt ekstra ”stæsj” jeg. Synes ikke det var nødvendig. Ringpute var uaktuelt da vi ikke hadde brudepike, og det ville nok sett litt dumt ut om mannen min sin forlover hadde hatt ringpute. Veske trengte jeg ikke og det ville blitt mye styr å dra på den denne dagen. (Det er virkelig nok å holde styr på slør og slep om man ikke skal ha veske også.) Hansker hadde jeg heller ikke.
Felix Skrevet 8. mai 2003 #5 Skrevet 8. mai 2003 Jeg skal ha Hansker - fordi det passer til kjolen Halssmykke -et pent og enkelt i gull og perler som jeg har fått av min kjære. Jeg skal ikke ha Tiara -er "prinsesse" hver dag.. Slør -har et barn, og synes ikke det passer seg å fremstå som så veldig "ren".. Strømpebånd -skal ikke på karneval. Ville ikke følt meg vel, ville bare følt meg utkledt.. Veske -min kjære vil ha en lippgloss i sin innerlomme (som alltid ) Og ellers vil min forlover sikkert være ansvarlig for andre ting jeg vil behøve. (Sminke for å freshe meg opp, ekstra hårspenner, ekstra strømper, parfyme etc.) Ringpute -min kjære tigergutt sin forlover vil ha disse på innerlommen til vi trenger de!
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2003 #6 Skrevet 8. mai 2003 Jeg skal ha: Et lite, enkelt diamantsmykke ( noe lånt) Slør (gifter meg for første (og siste) gang og har ingen barn) Et lite enkelt diadem (fordi det passer til min enkle kjole og er første og siste gangen i livet mitt hvor jeg skal være litt prinsesse) Veske (fordi den er nydelig, passer til kjolen, er praktisk og moderne) Hilsen miabrud-03 ikke innlogget
Pusekatt Skrevet 8. mai 2003 #7 Skrevet 8. mai 2003 Jeg skal ha: - Tiara (prinsesseaktig, veldig flott!) - hansker (uten fingre - hvordan gjør man det egentlig med hansker med fingre og ring? settes denne utenpå hansken, tar man av seg hansken eller hva? - bitteliten veske -sannsynligvis et enkelt, lite halssmykke Jeg skal ikke ha: -slør -andre ringer/armbånd Ellers blir det selvfølgelig undertøy, strømper, strømpebånd (blått og lånt!) og sko. Mvh Pusekatt
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2003 #8 Skrevet 8. mai 2003 Felix: går din kjære alltid med lippglossen din på innerlomma?? Hihi - måtte bare le litt av det . Ganske søtt om han gjør det da, tror min mann hadde protestert litt der...
Gjest Fru Meta Skrevet 8. mai 2003 #9 Skrevet 8. mai 2003 Felix: går din kjære alltid med lippglossen din på innerlomma?? Hihi - måtte bare le litt av det . Ganske søtt om han gjør det da' date=' tror min mann hadde protestert litt der...[/quote'] Min kjære kaller seg av og til vesken min siden jeg aldri har lommer og ikke kan fordra vesker Vi hadde en kjempesøt bitteliten hjerteformet eske i rød fløyel som ringene lå i. Passet fint i forloverens innerlomme. Jeg hadde veske, men ikke hansker. Syns det var greit å ha litt småting selv sånn at jeg slapp å springe til forloveren min for enhver småting. Froblemet var jo det at jeg glemte vesken på do, så forloveren min passet den allikevel en stund, men Jeg hadde stor kjole og langt slør, så det var jo litt annet å holde styr på...
Felix Skrevet 8. mai 2003 #10 Skrevet 8. mai 2003 Felix: går din kjære alltid med lippglossen din på innerlomma?? Hihi - måtte bare le litt av det . Ganske søtt om han gjør det da, tror min mann hadde protestert litt der... Hi, hi. Ja! Han har alltid en lippgloss i sin innerlomme. Jeg går sjelden med vesker, og dytte ting ned i trange bukser er ikke pent! Noen ganger glemmer jeg at han har det, og da pleier han å spørre om jeg ikke vil ha.. hi.hi. Min tigergutt er bare super snill og god!!
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2003 #11 Skrevet 8. mai 2003 Felix: hihihi! Ja, søt er han da som spør deg om du ikke skal ha litt .
Dødspingvinen Skrevet 8. mai 2003 #12 Skrevet 8. mai 2003 Jeg skal ha: KJOLE sko strømper "fancy" undertøy blomsterkrans i håret ...liten veske høres ikke så dumt ut... resten får jeg ta som det kommer 8)
Montezuma Skrevet 9. mai 2003 #13 Skrevet 9. mai 2003 Jeg hadde smykker og tiara, og hansker. Hadde først tenkt på veske, men droppet det. For det første var det nok å holde buketten, kjolen og lommetørkle til å grine i. For det andre er jg diabetiker og måtte ha med meg så mange ting, så jeg trengte en hel sekk. Forlover og andre venninner sørget for at denne til enhver tid var der jeg befant meg. Du kan selvsagt ha veske og hansker uavhengig av hverandre. Ringpute o.a. stæsj hadde vi ikke. Bare to brudepiker med hver sin lille sinkbøtte med blomster.
Gjest Tex Skrevet 31. mai 2003 #14 Skrevet 31. mai 2003 Jeg skal ha slør og tiara, og en liten pompadur som jeg håper jeg får min mor til å sy. Den skal jeg ha til alt stæsjet jeg trenger i løpet av dagen, nål og tråd, leppestift, hårnåler osv. Utover det skal lillegutt være ringbærer, og det har jeg kjøpt en liten nydelig ringpute til, hansker skal jeg ikke ha for det synes jeg ikke er noe fint og ellers er det vel ingenting...? Annet enn brudebukett og brudepikebukett, selvsagt....
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2003 #15 Skrevet 31. mai 2003 Jeg har kjøpt slør, ringpute og brudepose rimelig her http://somaras.no/tilbehor.shtml
smile Skrevet 1. juni 2003 #16 Skrevet 1. juni 2003 Jeg skal ikke ha så mye stæsj. Det er ikke meg, selv om det blir litt ekstra den dagen som slør, øredobber, armbånd. That's it!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå