Gjest *smak* Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Jeg lurer på om man skal strø kalksaltpeter i vått eller tørt gress?
Hosoa Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Jeg lurer på om man skal strø kalksaltpeter i vått eller tørt gress? Beste er i rett før det regner eller når det er fuktig ute, for da løser det seg opp.
absinthia Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 (endret) Du kan også sette på vannsprederen en stund først, så slå den av og spre kalksalpeteren når det lir mot kveld, fordi det da er mer fuktig ute, slik at jorda trekker det bedre til seg. Dersom du strør den mens du har sprederen på eller når det er plaskregn, renner den avgårde på overflata og samler seg på spesielle steder, eventuelt at store mengder renner ut av hagen. Endret 1. april 2008 av absinthia
Gjest *smak* Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Takk for svar! Grunnen til at jeg spurte var at samboeren fikk beskjed om å strø kalksaltpeter i tørt gress på hagesenteret . Men da hadde jeg rett likevel.
absinthia Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Takk for svar! Grunnen til at jeg spurte var at samboeren fikk beskjed om å strø kalksaltpeter i tørt gress på hagesenteret . Men da hadde jeg rett likevel. Huff, det var temmelig uproft av dem! Som gartnerutdannet må jeg si at jeg gremmes litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå