Gjest pus er forandra.. Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 pusen min er helt forandra. vil nesten aldri kose lenger. før så var ho så kosete og ville ha kos til enhver tid men hver gang jeg prøver nå bare går ho vekk. ho vil bare kose på natta. lurer på om det er fordi lysa er slukka da og jeg ikke ser på ho! men uansett. jeg savner katten min. ho er så avvisende nå. vet snart ikke hva jeg skal gjøre. dette er så vondt. savner pusekatten min! blir helt på gråten bare å skrive om det her egentlig. hva kan det være? har ho ikke nok tillit til meg ellernoe? hva skal jeg gjøre?
eximus Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Har det skjedd noe spessielt? Er hun blitt sterilisert? Hunnkatter med løpetid er også ofte "merkelige" ...
Gjest Gjestings Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Har det skjedd noe med henne? Har hun vært borte, har du forandret på noe, har du flyttet, fått deg kjæreste etc? Noen katter reagerer veldig negativ på forandring. Får hun beveget seg nok? Noen katter syns det er greit å sove 20 timer i døgnet, andre vil helst leke og jakte hele dagen. Hvis hun ikke føler seg stimulert nok så vil hun tilpasse seg og bli mer passiv og kanskje gretten. Hvor gammel er hun? Hvis hun har vært ganske ung, så kan det være at hun rett og slett blir voksen. Noen katter er ikke kosete av seg og legger det av seg når de blir store. Har hun vist noen sykdomstegn? Hvis hun ikke er sterilisert få henne sjekket for livmorbetennelse. Det kan være fullstendig symptomfritt fra din synsvinkel, katter flest gjør sitt beste for å unngå å vise sykdom og symptomer. Hvis hun har livmorsbetennelse så kan din klapping oppfattes som smertefullt. Og som personen over meg nevner, hunnkatter kan forandre personlighet totalt når de flyr, så det kan være det også. P-piller kan også ødelegge humøret til hunnkatter, for å ikke snakke om at det øker sjansene for at de får kreft, så får hun p-piller, slutt med det nå. Hvis hun er frisk, og det ikke har skjedd noe omveltende i livet hennes så har hun rett og slett forandret seg.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 ja, ho er sterilisert. ho er ca 8 måneder nå. 8 eller 9. husker ikke helt korrekt akkurat nå. og nei, har heller ikke skjedd noe sånn endringer her. men det som også er så rart er at ho er veldig kosen og ivrig på det når jeg skal gå og legge meg. etter alle lysa er slukka hopper ho oppi i senga med en gang og begynner å male nesten før jeg har strøki hånda over ho. men ellers på sofaen og sånn når jeg prøver å kose med ho eller legge ho oppå meg så bare blir ho helt anspent og går vekk tilslutt. vifter med halen og ser irritert ut rett og slett. men sånn er det aldri når vi koser i senga. skjønner ikke det der. og vil ho skal stole på meg! men lurer på om ho ikke gjør det da.. skjønner nesten ingenting av ho noen ganger jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå