Gå til innhold

På om natta?

Gjest Starya

Anbefalte innlegg

Gjest Starya

Bruker dere å la maskinen stå på om natta? Tilkoblet nettet også (de med adsl...)?

Driver og laster ned en tegnefilm til guttungen, og vurderer å la det stå på om natta. Men det føles lissom litt skummert..! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min PC står på nesten hele tiden den.

Skrur den bare av om jeg ikke har tenkt å bruke den på en stund.. f.eks om vi skal reise bort eller om vi har overnattingsgjester.

Men min PC står på et eget rom da.. hører ikke susingen når jeg ikke er i rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Maskinen står i stua, så støy er ikke et problem.

Kanskje lurt å slå av skjermen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermen kan du godt skru av.

Min står som regel på den, men den "slokner" av seg selv etter en stund.

Den gamle skjermen min skrudde jeg alltid av, for den var såpass gammel og humørsyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min PC står på døgnet rundt. I tillegg har jeg en egen server som også står på hele døgnet. Laptopen jeg bruker daglig, pleier jeg å skru av om natten.

Skjermene er bare på når jeg bruker maskinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min maskin står også på hele døgnet.

maskina koblet til internett 24 timer.

Har internett oppkobling igjenom kabeltv.

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min står på hele døgnet - også serveren som er i et annet rom. Men reiser jeg bort, slår jeg av min maskin (ikke serveren) - sist glemte jeg det forb..... passordet siden det var så lenge siden jeg hadde vært borte en uke og passordet så sjelden er i bruk. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står som oftast på. Og om eg hugsar det, så startar eg KazaaLite sånn at eg får høgare status - greitt når det er noko eg har lyst å lasta ned ;-)

Men skjermen slår eg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår den av om natta. På dagen står den på hele tiden hvis jeg er hjemme, men det hender den "slokner" (hvile/ventemodus) hvis jeg ikke rører den på en stund. Går jeg ut slår jeg i alle fall av skjermen hvis jeg ikke slår av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vampie

data'n med kabelinternett står på nesten hele dagen og kvelden. skrur den av om natta med mindre jeg laster ned filmer o.l. helt trygt, bare skru av skjermen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

i ukedagene skur jeg av hele pc'en om natten og drar ut stikkontaktene om kvelden. Modemet skrus også av - og jeg drar ut den lille ledningen mellom modem og pc ------ :wink:

I helgene så lar jeg pc'en stå på - men drar ut modemledning og skrur av modem. pc'en setter jeg Stand By...bruker mindre strøm da tror jeg .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Dr Zoidberg

PC'en skal av, med mindre noe spes skjer mht nedlasting etc. I hvert fall skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min PC står vanligvis i dvalemodus når jeg ikke bruker den, for å unngå slitasje..

Men det hender at jeg glemmer det og at den står på lengre periode. Jeg slår den aldri av, men vet jeg burde gjøre det.

Ellers står alle serverene online 24/7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...