Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

banan, det vil hjelpe. for den er bløt og slimete, så du vil ikke føle tørr. du kjenner det med en gang. ;)

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det uheldig for en allerede vond hals å dra på fylla?

Skrevet
Er det uheldig for en allerede vond hals å dra på fylla?
Ja er ikke det logisk? :fnise:

Halsbetennelse er noe dritt, det går ikke over av seg selv før etter 3-4 uker så anbefaler lege så raskt som mulig. Blir mye mindre vondt bare etter en dag på antibiotika selv om sårhet og feber sitter i lengre :jepp: Hjelper veldig å få i seg bra med mat og vann også.

• 11 måneder senere...
Skrevet

Ehrm... man får feber fordi kjemiske prosesser i kroppen går hurtigere ved høyere temperaturer. Bakterier dør ikke, men immunforsvaret ditt jobber fortere. Ved å fryse på halsen vil ikke immunforsvaret jobbe like kjapt. Hvorfor tror du man blir syk av å fryse?

Dette er bare feil, enzymene(de som får det til å skje kjemiske prosesser i kroppen) jobber mest effektivt ved 37 grader og blir ødelagt ved bare noen få grader over dette,det er derfor det er farlig med for høy feber.

Skrevet

Jeg har tro på te laget av honning, chili, sitron og ingefær, is i lange baner, tykke sokker, skjerf og lue også om natten hvis det er altfor ille. :)

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest....123
Skrevet

Jeg pleier som oftest å ha nypete med litt for mye sukker og masse hals linser og det funker supert ! :-)

• 7 måneder senere...
Gjest Hanne
Skrevet

Jeg har så vont i halsen jeg også og det er ekelt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...