Gjest Elize Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Jeg er så sår i halsen at jeg ikke greier å svelge, drikke, spise eller snakke. Jeg har så vondt at jeg har mest lyst til å gråte. Noen som har noen gode råd?
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Uff, jeg har akkurat vært der og vet hvordan du har det nå. Jeg spiste "vekk imorgen" til den store gullmedalje, men det tar tid før halsvondtet forsvinner. Selv om du har problemer med å drikke, så prøv å få i deg varm te, gjerne med honning i.
Cienna Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Høres ut som en halsinfeksjon eller i verste fall virus...gå rett til legen så vil du mest sannsynelig bli satt på antibiotika kur...som meg....
Gjest Elize Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Jeg har prøvd å spise fishermans friend, men de var så sterke at jeg måtte hoste og det river i halsen. Så nå spiser jeg repsils. Jeg drikker også varm te med honning i. Ender vel opp med å gå til legen. Nå får jeg ikke sove på grunn av at det gjør så vondt
Gjest frisus Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Drikk mye vann - både varmt og kaldt. Varm melk med honning skal være effektivt (selv om det er veldig søtt). Ellers er nok drops gode for svelget. har desverre ingen tips utover dette... På denne siden kan du lese mer om ulike grunner til sår hals. kanskje du finner ut hva det er med halsen din? Sår hals god bedring!
Gjest Elize Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 (endret) Har sovet kjempe lite i natt og da jeg våknet i 6 tiden hadde jeg både oppkast og skikkelig vondt i halsen. Men nå er halsen mye bedre Trodde ikke jeg skulle overleve dette. Men tusen takk for alle gode tips. Endret 1. april 2008 av Elize
Gjest medstud Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Jeg er så sår i halsen at jeg ikke greier å svelge, drikke, spise eller snakke. Jeg har så vondt at jeg har mest lyst til å gråte. Noen som har noen gode råd? Ta tiden til hjelp, kryp under dyna og slapp av! Antibiotika hjelper kun med å forkorte syketiden noen få dager, selv om det skulle være en halsinfeksjon iflg nyere forskning, og leger er i dag tilbakehildende med å gi antibiotika til dette, nettopp av denne grunn og da med tanke på resistensfare. Drikk varm drikke, kald drikke, bare du får i deg drikke, syns litt synd på deg selv slik at du får litt omsorg av andre, og ta livet med ro!!!
Trillrund Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Ingefærøl hjelper også på sår hals. Ellers er vel kakao med honning også god medisin.
Gjest Gjest_pippi_* Skrevet 5. april 2008 #9 Skrevet 5. april 2008 har du feber også?da jeg hadde halsbetennelse greide jeg ikke spise noe på flere dager,absolutt alt sved i halsen,dette til tross for at jeg gikk på antibiotika.hvis du har feber og er generet elendig i tillegg til sår hals ville jeg gått til legen.
Gjest lillelinn Skrevet 5. april 2008 #10 Skrevet 5. april 2008 Lag ingefærte med honning. Og sov med skjerf.
Gjest Reka Skrevet 6. april 2008 #11 Skrevet 6. april 2008 De fleste apotek selger en sånn naturmedisin som man blander 20 dråper i litt vann 2-5 ganger daglig, brukte det 2 dager og ALT var borte! Og jeg greide nesten ikke svelge og halsen var som barberblader når jeg greide det!
iden Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 har du feber også?da jeg hadde halsbetennelse greide jeg ikke spise noe på flere dager,absolutt alt sved i halsen,dette til tross for at jeg gikk på antibiotika.hvis du har feber og er generet elendig i tillegg til sår hals ville jeg gått til legen. Helt enig!!! Jeg er sykemeldt med halsbetennelse på min 12 dag idag, så kom deg til legen sier nå jeg!!
salemandra Skrevet 23. april 2008 #13 Skrevet 23. april 2008 De fleste apotek selger en sånn naturmedisin som man blander 20 dråper i litt vann 2-5 ganger daglig, brukte det 2 dager og ALT var borte! Og jeg greide nesten ikke svelge og halsen var som barberblader når jeg greide det! vet du hva den heter? har lyst å dra til apoteket i morra selv for å finne noe fint og halslindrende. men istad, så fort jeg bare var ute av døra for å hente posten, og det blåste ute fikk jeg vondt i halsen da og. bare av det! rart. er nesten så jeg ikke tør å dra til apoteket nå en gang tenker jeg.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2008 #14 Skrevet 23. april 2008 Varm melk med honning og PEPPER. Det hjelper faktisk.
absinthia Skrevet 23. april 2008 #15 Skrevet 23. april 2008 Press en sitron og drikk safta. La den gjerne sirkulere litt rundt i ganen før du svelger. Ellers hjelper det også å spise sitron. Det du imidlertid ikke må gjøre er å tilsette sukker, fordi bakterier eeelsker sukker og formerer seg fortere da, og dette vilmotvirke sitronens antiseptiske virkning. Jeg har gjort dette hver gang jeg kjenner at jeg får vondt i halsen, halsondet er 80-100% kurert dagen etterpå, iblant dukker det opp tendenser 2-3 dager etterpå, men da er det bare å ta en ny sitron. Har som følge av denne oppdagelsen, ikke hatt ordentlig vondt i halsen på 11 år. Veldig surt, men det funker altså!
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2008 #16 Skrevet 23. april 2008 Lag ingefærte med honning. Og sov med skjerf. Hva skuer mitt øye,SKJÆRF???Halleluja!Må ALDRI lage det godt og varmt for bakterier!Dette vil barre gjøre dem enda mere hissige i rompa. Kjærringråd: honning. Legeråd: en pensilinkur. Adjø.
Supraspinatus Skrevet 24. april 2008 #17 Skrevet 24. april 2008 Hva skuer mitt øye,SKJÆRF???Halleluja!Må ALDRI lage det godt og varmt for bakterier!Dette vil barre gjøre dem enda mere hissige i rompa. Kjærringråd: honning. Legeråd: en pensilinkur. Adjø. bakterier dør ved for høy temperatur. Det er derfor kroppen får feber når du er syk. For å drepe infeksjonen.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2008 #18 Skrevet 24. april 2008 bakterier dør ved for høy temperatur. Det er derfor kroppen får feber når du er syk. For å drepe infeksjonen. Feber ja!Ikke skjerf.
Supraspinatus Skrevet 24. april 2008 #19 Skrevet 24. april 2008 Feber ja!Ikke skjerf. Det er derfor man tar på skjerfet. Det sies at man kan sove med sokker på også. Halsen er åpen og utsatt for et varmetap, samme er beina og hodet. Det er derfor man blir så varm av å ha på skjerf og lue. (du virker litt skarp/sinna utifra forrige innlegg og det jeg siterer btw)
Gjest osing Skrevet 4. november 2010 #20 Skrevet 4. november 2010 Ehrm... man får feber fordi kjemiske prosesser i kroppen går hurtigere ved høyere temperaturer. Bakterier dør ikke, men immunforsvaret ditt jobber fortere. Ved å fryse på halsen vil ikke immunforsvaret jobbe like kjapt. Hvorfor tror du man blir syk av å fryse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå