Gjest AnneShirley Skrevet 2. april 2008 #41 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg er overrasket over at noen sier "ja" til dette. Jeg har helt andre kriterier for en kjæreste som f.eks personlighet og kompabilitet. Selvfølgelig er det det som gjør om man får følelser for en person. Men de fleste har vel en del andre "ønske-egenskaper" i hodet likevel? Om man har lappen eller ei er da veldig overfladisk utvelgelseskriterium? Akkurat som utsedne, økonomi, utdannelse osv. Det er likevel ting folk ser på hos potensielle parntere, bevist eller ubevist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #42 Del Skrevet 2. april 2008 Det er selvsagt ikke et kriterium for en kjæreste, ingen blir mindre verdt av å ikke ha lappen, og jeg hadde definitivt ikke sett bort fra personen som kjæresteemne. Likevel er det innmari praktisk med lappen, selv om man ikke har bil (jeg bor midt i Oslo). En gang iblandt kan alle trenge å ha bil, om det nå er kjøring til å besøke venner som bor utenfor allfarvei, kjøre flyttelass, leie bil på ferie eller bare å kunne overta dersom den du sitter på med ikke kan eller vil kjøre mer av ulike årsaker. Man må ikke ta sertifikat som 18-åring, men om man har blitt 30 og ikke engang tenker at man skal ta det engang, synes i alle fall jeg at det er litt merkelig. Og det gjelder både menn og kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. april 2008 #43 Del Skrevet 2. april 2008 Mindre verdt ville han da ikke vært. Jeg ville nok stusset litt, siden der jeg er fra har alle lappen, og det hadde jo vært praktisk om mannen hadde bil ettersom jeg selv ikke har. På den annen side er jeg såpass glad i å kjøre selv (jeg har nok en hemmelig råner dypt begravet inni meg ), og jeg hater å sitte på, så sånn sett hadde det jo vært glimrende. Det er nemlig ytterst få mannfolk som er villige til å la damer kjøre "babyen" deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 2. april 2008 #44 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) En tanke slår meg......Kan dere ikke dere vet vel kjøre selv ? Eller er det slik i dette såkalte moderne samfunn at kvinner fremdels trenger en sjåfør. ? Kvinner trenger som regel ikke sjåfør, nei. Men det er jo mye mer praktisk at mannen også har lappen. Til ts: en mann har ikke redusert verdi som "kjæresteemne" fordi om han ikke har lappen, det er andre ting som er mye viktigere. Men for meg, som har hatt lappen for både bil og motorsykkel siden jeg var 18, så ville det nok vært litt rart:) Endret 2. april 2008 av Nabodama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 2. april 2008 #45 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg - som bor litt i provinsen - forstår ikke at folk klarer seg uten bil. Jeg liker å kjøre, men om en potensiell partner hadde lappen eller ikke ville jeg ikke brydd meg om - så sant ikke han forventet at jeg skulle være taxisjafør for ham i alle sammenhenger. Selvfølgelig setter jeg pris på om noen kunne hente meg hvis jeg hadde vært borte en kveld - men jeg har klart meg godt uten det i mange år - og skulle nok klare å ringe etter taxi om jeg trengte skyss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_milli_* Skrevet 2. april 2008 #46 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg har lappen, men liker ikke å kjøre. Så en mann uten lappen, ville være upraktisk for min del. Men å blande intelligens inn i dette temaet, blir for dumt. Det finnes dem som ikke ønsker å ta lappen, men heller vil bruke offentlig transport for å spare miljøet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karma Police Skrevet 2. april 2008 #47 Del Skrevet 2. april 2008 Ja, en mann uten lappen har helt klart redusert verdi. Hva om vi flytter ut fra Osloområdet? Å ta lappen er jo ikke akkurat gratis, og hvis vi da bor sammen og har felles økonomi, blir det jo en nokså stor fellesutgift. Dessuten hadde nok tanken streifet meg at han kanskje er litt mindre intelligent hvis han ikke hadde lappen. Seriøst? Jeg kan forstå at det kan være lite praktisk å ikke ha lappen, spesiellt om man bor steder hvor kollektivtrafikken er mangelfull eller dyr. Men mindre intelligent?? Så om en fyr var akademisk utdannet, eller viser utad at han er smart på andre måter -er han da alikevel uintelligent fordi han ikke har lappen? Bare for å tilføye : å bestå førerprøven er ikke akkurat noe man trenger å være supersmart for å klare... Det kan være praktisk å oppgradere fra leilighet til hus om man plutselig blir en tre-barns familie, på samme måte kan det være praktisk å ta lappen i det man får behov for det. At folk er så opptatt av forskjell på kjønn er også snodig, er det praktisk med bil i hverdagen for et par så er det vel naturlig om begge har lappen i tilfellet. Trådstarter: i mine øyne ville jeg aldri tenkt tanken en gang på at en mann uten lappen er mindre mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Laffen_* Skrevet 2. april 2008 #48 Del Skrevet 2. april 2008 TS her, mange gode svar! Ser ut til at jeg avventer lappen til jeg har mer behov for den. Det er jo dumt å bruke mangfoldige tusen på lapp og bil bare for å booste egoet mitt, når jeg egentlig ikke har stor nytte av den. Særlig siden jobben dekker kollektivkortet mitt. Samt taxi-regninger opptil en viss sim. Hmm, når jeg tenker meg har jeg det engentlig ganske greit. Får bare hanke inn en av damene som ikke bryr seg om dette med lappen da, en kollektiv-berte. Vi kan råne rundt i 28 bussen sammen. Det blir stas! L. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #49 Del Skrevet 4. april 2008 Anne-Kat Hærland var over 30 år før hun bestemte seg for å ta lappen. Og vi så jo alle hvordan det gikk med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #50 Del Skrevet 4. april 2008 TS her, mange gode svar! Ser ut til at jeg avventer lappen til jeg har mer behov for den. Det er jo dumt å bruke mangfoldige tusen på lapp og bil bare for å booste egoet mitt, når jeg egentlig ikke har stor nytte av den. Særlig siden jobben dekker kollektivkortet mitt. Samt taxi-regninger opptil en viss sim. Hmm, når jeg tenker meg har jeg det engentlig ganske greit. Får bare hanke inn en av damene som ikke bryr seg om dette med lappen da, en kollektiv-berte. Vi kan råne rundt i 28 bussen sammen. Det blir stas! L. Hvorfor tenker du egentlig sånn? Du er da såpass ung at du burde vite bedre, at hvorvidt du har lappen eller ikke ikke betyr noe for "hvor mye/lite mann du er". Er det virkelig menn rundt 30 år som går rundt og spekulerer i om de er mann nok? Ta en kikk i boxeren din, hvis du ser noe som henger der nede (eller står), så er du mann. Ferdig med den saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice Ayres Skrevet 4. april 2008 #51 Del Skrevet 4. april 2008 Seriøst? Jeg kan forstå at det kan være lite praktisk å ikke ha lappen, spesiellt om man bor steder hvor kollektivtrafikken er mangelfull eller dyr. Men mindre intelligent?? Så om en fyr var akademisk utdannet, eller viser utad at han er smart på andre måter -er han da alikevel uintelligent fordi han ikke har lappen? Bare for å tilføye : å bestå førerprøven er ikke akkurat noe man trenger å være supersmart for å klare... Det kan være praktisk å oppgradere fra leilighet til hus om man plutselig blir en tre-barns familie, på samme måte kan det være praktisk å ta lappen i det man får behov for det. At folk er så opptatt av forskjell på kjønn er også snodig, er det praktisk med bil i hverdagen for et par så er det vel naturlig om begge har lappen i tilfellet. Trådstarter: i mine øyne ville jeg aldri tenkt tanken en gang på at en mann uten lappen er mindre mann. Ja, mindre intelligent. Eller lat. Eller begger deler. Jeg synes heller ikke det er særlig maskulint å ikke ha sertifikat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gutt_* Skrevet 7. april 2008 #52 Del Skrevet 7. april 2008 ...ja og du er jo faen ta meg PERFEKT på alle måter , spar oss altså ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pieceandlove Skrevet 30. august 2008 #53 Del Skrevet 30. august 2008 Har erfart at det fort kan bli en belastning å være sammen med en fyr uten lappen, spesiellt når man bor på landet slik jeg gjør. Det blir kanskje litt mindre problematisk når en bor i Oslo, men også der vil man ha bruk for bilen av og til. Var sammen med en fyr uten lappen, og det ble etterhvert en veeeeldig slitsom situasjon. Jeg følte at han måtte være med meg over alt, for han ville ikke sitte alene hjemme uten å komme seg noen steder. Og når jeg reiste hjemmefra uten han, så ble han sur og sint, og så fikk jeg dårlig samvittighet. Jeg følte at jeg levde i et fengsel. Hadde han hatt lappen, kunne han ha dratt til kompiser eller en tur i butikken alene uten at jeg måtte være med hver gang. Det ble et evig press for meg å alltid måtte være sammen med han, åkke som. Denne mannen var godt voksen, og hadde forsøkt å ta lappen for flere år siden, uten hell. Og det hadde sine åpenbare grunner, det forsto jeg etterhvert. Jeg kommer aldri til å satse på en mann uten lappen igjen, såpass er sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yin Skrevet 30. august 2008 #54 Del Skrevet 30. august 2008 Har man ikke lappen kan man ta den om det skulle bli nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #55 Del Skrevet 31. august 2008 Har erfart at det fort kan bli en belastning å være sammen med en fyr uten lappen, spesiellt når man bor på landet slik jeg gjør. Det blir kanskje litt mindre problematisk når en bor i Oslo, men også der vil man ha bruk for bilen av og til. Var sammen med en fyr uten lappen, og det ble etterhvert en veeeeldig slitsom situasjon. Jeg følte at han måtte være med meg over alt, for han ville ikke sitte alene hjemme uten å komme seg noen steder. Og når jeg reiste hjemmefra uten han, så ble han sur og sint, og så fikk jeg dårlig samvittighet. Jeg følte at jeg levde i et fengsel. Hadde han hatt lappen, kunne han ha dratt til kompiser eller en tur i butikken alene uten at jeg måtte være med hver gang. Det ble et evig press for meg å alltid måtte være sammen med han, åkke som. Denne mannen var godt voksen, og hadde forsøkt å ta lappen for flere år siden, uten hell. Og det hadde sine åpenbare grunner, det forsto jeg etterhvert. Jeg kommer aldri til å satse på en mann uten lappen igjen, såpass er sikkert. Det høres ut som han hadde helt andre problemer enn å ikke ha lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sigrid (35) Skrevet 31. august 2008 #56 Del Skrevet 31. august 2008 Hvordan reagerer dere jenter på en mann uten lappen? Er 30 år og bor i Oslo. Men er interessert i flere tanker om dette. Blir en gutt "mindre verdt" i deres øyne uten sertifikatet? Jeg synes nok at menn uten førerkort mister "verdi" i forhold til hvor interessert jeg blir, ja. Det trekker veldig ned at de ikke har førerkort og kan kjøre bil. Jeg har selv førerkort og bil, og kunne ikke tenke meg å være den ene i forholdet som kjører bil...det blir i mine øyne veldig feil. Jeg er også i den alderen hvor jeg tenker på en mann som en potensiell far til våre barn, og da ville det være fryktelig negativt om han ikke kunne kjøre bil! Skulle jeg være den eneste i forholdet som hele familien var avhengig av på bilkjøring da? Nei, det går ikke. Begge to i et forhold må ha bil, synes jeg. Møter jeg en veldig kjekk mann som jeg liker og han ikke har førerkortet, ville jeg faktisk ha vurdert ham ekstra med tanke på at han ikke kjører bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Pernilla_* Skrevet 31. august 2008 #57 Del Skrevet 31. august 2008 Ja, mindre intelligent. Eller lat. Eller begger deler. Jeg synes heller ikke det er særlig maskulint å ikke ha sertifikat. Jeg er enig. Det at en mann ikke har sertifikat er lite maskulint og han framstår som mer lat enn andre menn. En mann som tar trikken og t-banen til jobb hver dag er jo ok det, men at han ikke kan kjøre bil med kjæresten ut på tur i helger og i ferier er et stoort minus. Da er det ikke mye mann i ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. august 2008 #58 Del Skrevet 31. august 2008 Ikke så lenge han kommer seg dit han skal vha. kollektive transportmidler, men jeg ville nok protestert hvis vi var sammen og jeg ble den evige sjåfør uansett hva han skulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pieceandlove Skrevet 31. august 2008 #59 Del Skrevet 31. august 2008 Det høres ut som han hadde helt andre problemer enn å ikke ha lappen. Ja, han hadde det,. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
me_too Skrevet 31. august 2008 #60 Del Skrevet 31. august 2008 Han har ikke redusert verdi nei. Jeg har heller ikke lappen, og klarer meg fint uten. Men som du selv skriver så er det jo enkelte situasjoner hvor det ville vært fint å ha det. Som f.eks når man kjøper møbler, eller for å kunne gjøre storinnkjøp i stedet for å gå mange turer på butikken i løpet av en uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå