Gjest Gjest_Laffen_* Skrevet 31. mars 2008 #1 Del Skrevet 31. mars 2008 Hvordan reagerer dere jenter på en mann uten lappen? Er 30 år og bor i Oslo. Har aldri hatt noe behov for lappen. De gangene jeg har hatt behov har venner hjulpet meg, f.eks i forbindelse med flytting etc. Men jeg merker jo at det er begrensende i forhold til å måtte satse på kollektivt og taxi, ikke kunne hente noen, ikke kunne hente store ting selv på IKEA, ikke kunne hente ifbm med date, må reise sammen med noen som har bil hvis man skal på hyttetur etc. Nå begynner jeg å bli såpass gammel at jeg har begynt å få komplekser for at jeg ikke har lappen. Har forøvrig lite problemer med å få kontakt med jenter og de jeg har spurt sier det har liten betydning. Men føler alltid at jeg ikke er fullt nok mann som kan fikse og ordne alt mulig, uten lappen. For ofte må man ha bil. Men er interessert i flere tanker om dette. Blir en gutt "mindre verdt" i deres øyne uten sertifikatet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 31. mars 2008 #2 Del Skrevet 31. mars 2008 Hverken jeg eller samboeren har lappen, har ikke hindret oss på hverken den ene eller andre måten. Og jeg ville ikke ansett en mann uten lappen som mindre verdifull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 31. mars 2008 #3 Del Skrevet 31. mars 2008 Nei. Jeg er veldig glad for at kjæresten min har førerkort, siden jeg selv ikke har det, og det er praktisk. Men det ville på ingen måte vært avgjørende for forholdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #4 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg er mann under 30 og skammer meg ikke en millimeter over å ikke ha lappen. Jeg bor i Oslo, det jeg sparer på å ikke ha bil det bruker jeg på taxi når nøden er som størst. Utenom det kollektivt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 31. mars 2008 #5 Del Skrevet 31. mars 2008 Ser ikke noe forskjell på det. Er ve l hva man ønsker i livet sitt. Og det er jo ikke noe negativt med å ikke ha lappen. Har man ikke bruk for det så er det vel greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #6 Del Skrevet 31. mars 2008 Ikke mindre verdt,nei - men uaktuell som kjærestekandidat for MIN del iallfall. (Jeg er 30) Liker å dra på ski - både langrenn og i bakken,samt andre turer i helgene,og da setter jeg pris på å bruke bilen. Har tidligere vært sammen med en mann uten lappen,og å bli brukt som taxisjåfør -DET gidder jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 31. mars 2008 #7 Del Skrevet 31. mars 2008 Ikke mindre verd, lappen kan en da alltids ta senere 30 er da ingen alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 31. mars 2008 #8 Del Skrevet 31. mars 2008 Ikke mindre verdt, men jeg foretrekker absolutt en mann med lappen. Å :alltid: måtte kjøre uansett hvor vi skal, at han ikke kan stikke en kjapp tur på butikken, hente ting osv osv hadde nok plaget meg.. Jeg liker også å kjøre i feks ferier, og man kommer seg ganske mye lenger med to sjåfører.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #9 Del Skrevet 31. mars 2008 Bor man i by har man ikke så stort behov for lappen. Jeg er fra Oslo selv, og mange av mine barndomsvenner og andre som har blitt boende i byen har ikke førerkort, ikke jeg heller. Jeg kjenner også mange som ikke har bil selv om de har barn i byen. Så å ikke ha førerkort ser jeg ikke på som negativt. Det kan jo legge noen begrensninger på hvor man kan (eller vil) bo og hvilke jobber man kan ta, men de fleste har vel funnet en løsning på det ettersom de har valgt å ikke ha førerkort i voksen alder. Om man bor sentralt sparer man penger på å ikke ha bil, i distriktet kan det være omvent. Samboern min har førerkort, men jeg forventer ikke at han kjører meg i alle sammenhenger. Om jeg hadde hatt eller fått behov for å bli kjørt mye oftere (f eks om arbeidstid ikke klaffet med kollektivtilbud, eller om vi fikk barn og bodde usentralt) måtte jeg tatt ansvar for å kjøre opp. Sånn det er nå velger vi bosted utfra at jeg gjerne ønsker gangavstand til buss e.l, men det er også fordi vi ikke vil bo så langt unna ulike tilbud at vi MÅ ha bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice Ayres Skrevet 31. mars 2008 #10 Del Skrevet 31. mars 2008 Nå er jeg ikke single, men svarer deg allikevel. Ja, en mann uten lappen har helt klart redusert verdi. Hva om vi flytter ut fra Osloområdet? Å ta lappen er jo ikke akkurat gratis, og hvis vi da bor sammen og har felles økonomi, blir det jo en nokså stor fellesutgift. Dessuten hadde nok tanken streifet meg at han kanskje er litt mindre intelligent hvis han ikke hadde lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorte Orm Skrevet 31. mars 2008 #11 Del Skrevet 31. mars 2008 En tanke slår meg......Kan dere ikke dere vet vel kjøre selv ? Eller er det slik i dette såkalte moderne samfunn at kvinner fremdels trenger en sjåfør. ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 31. mars 2008 #12 Del Skrevet 31. mars 2008 For et kynisk samfunn vi bor i, om det skulle være en problemstilling. Nei, det spiller ingen rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorte Orm Skrevet 31. mars 2008 #13 Del Skrevet 31. mars 2008 . Dessuten hadde nok tanken streifet meg at han kanskje er litt mindre intelligent hvis han ikke hadde lappen. Her har du helt rett,,,Hvor intelligent en person er avgjøres ikke på utanndelse men på om han har lappen. Betyr det at alle kvinner som ikke har lappen er mindre innteligente en kvinner med lappen ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 31. mars 2008 #14 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) I mine øyne ville en mann uten førerkort vært uinteressant. Ikke fordi han ikke har førerkort, men fordi det vitner om at vi nok er svært forskjellige på en del områder. Jeg ser jo også at i parforhold i min nærhet hvor bare den ene har førerkort, så faller det en del ekstra på den som har. Rart med det, men når det finnes bil og førerkort i husholdningen, så forventes det gjerne at man stiller opp . Endret 31. mars 2008 av Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropehus Skrevet 1. april 2008 #15 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg synes om en mann har lappen eller ikke, er svært lite relevant og gjør i alle fall ikke personen mindre verdt. Jeg er selv sammen med en på 33 som ikke har lappen. Jeg har lappen selv, men siden vi velger og ikke ha bil men heller hver vår scooter så går det bra. Vi bor midt i Oslo så ser ikke helt behovet for bil. billigere å ta limmo fra IKEA enn å eie bil selv. Du trenger forresten ikke lappen for å kjøre scooter når du er 30, så du kan jo kjøpe deg det så er du mobil i sommerhalvåret - tror jentene faller om du har en pen, blank retro scooter. Når man bor i Oslo ser jeg ikke økonomien i å ha bil, siden det er godt kollektivt tilbud og umulig/dyrt å parkere. Dessuten, du kan jo bare ta lappen dersom du vil flytte ut av byen. Det eneste som er litt kiipt når det gjelder meg og samboer er at han er avholdsmann og har ikke lappen, mens jeg drikker & kjører ( dog ikke samtidig) men det føkes litt waste.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice Ayres Skrevet 1. april 2008 #16 Del Skrevet 1. april 2008 Her har du helt rett,,,Hvor intelligent en person er avgjøres ikke på utanndelse men på om han har lappen. Betyr det at alle kvinner som ikke har lappen er mindre innteligente en kvinner med lappen ? Ja, ikke sant? Jeg for min del merket stor og umiddelbar endring i intelligensnivå etter at jeg hadde bestått førerprøve og oppkjøring. Det var nesten magisk. Fra å være en nokså enkel sjel, var jeg nå en verdensvant kvinne med verden for mine føtter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 1. april 2008 #17 Del Skrevet 1. april 2008 Ikke mindre verdt, men mindre praktisk er det, så jeg ville nok prøvd å styre unna. Hovedsaklig fordi jeg ønsker å bo på bygda, og der er det ikke mulig å være en selvstendig partner dersom bare den ene har lappen. Og det vet jeg fordi jeg har prøvd selv i nesten tre år, før jeg nettopp fikk lappen selv. Etter å ha sett hvor mye det å ikke ha lappen har begrenset meg, og hvor mye ektrarbeid det har gitt min kjære, så ønsker jeg ikke å utsette meg selv, og en evt ny kjæreste for det samme, dersom det kan unngås. Hadde jeg derimot hatt lyst til å leve resten av livet i Oslo ville det ikke hatt noen betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #18 Del Skrevet 1. april 2008 Siden jeg bor på bygda ville det virket veldig rart på meg at en voksen person (mann eller dame) ikke kunne kjøre bil selv. For meg ville det vært en forutsetning at han tok lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #19 Del Skrevet 1. april 2008 Absolutt ikke. Jeg trives best i byer av typen best uten bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_eva_* Skrevet 1. april 2008 #20 Del Skrevet 1. april 2008 Det kommer helt an på situasjonen. Du er ung og bor i en by, og kan vel fremdeles ta lappen om det skulle bli behov. Dersom man bor i utkantstrøk, har unger og lang vei til jobb feks, så ville jeg synes at det var fryktelig upraktisk at bare den ene har lappen. Selv har jeg hatt lappen i alle år, og er litt lei av å bli brukt som sjåfør av lappløse venninner, men det er en annen diskusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå