Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt en profil i et chatteprogram, men la nå ut en for jeg hadde fått det for meg at jeg ville bli kjent med noen nye mennesker. Jeg fant rask en som jeg gjerne ville chatte med, og fikk svar. :mobil:

Vi har nå sendt noen e-poster frem og tilbake i ca en uke. Saken er den at jeg allerede merker at jeg er begynt å føle litt for ham.

Jeg er en fornuftig jente og har alltid fnyst litt av en venninne av meg som har vært svært aktiv med chatting og har til og med møtt mange av sine nettvenner.

Men nå er det jeg som spurter hjem for å sjekke innboksen, dersom den er tom blir jeg kjempeskuffet og sjekker den resten av kvelden. Og dersom han har svart, blir jeg så glad og nesten litt fnisete. Vi har fått så utrolig god tone og kjemi, etter så kort tid!! :hjerter::hakeslepp::hjerter:

Hvordan er det mulig?? Er det jeg som er tullete? Han føler også at følelsene hans har tatt litt av, og sier han mister litt tid og sted når vi skriver til hverandre.

Hvordan er deres erfaringer her?

Videoannonse
Annonse
Gjest nettdame
Skrevet

Velkjent følelse.

Og det har vel noe med at man idealiserer den andre og begge viser seg kun fra sine beste sider osv.- Man sitter behagelig og avslappet hjemme hos seg selv. Slik sett er nettet litt tilslørende, og man lever i en "lissomverden". Enn så lenge. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Man får lettere følelser på nettet fordi man begynner å snakke om "viktige" ting mye raskere. Det blir lettere å være personlig, og da får man en forbindelse mye tidligere.

Hvis jeg kan gi deg ett råd måtte det være å treffe ham ganske raskt. Man har en tendens til å skape seg bilder av personen som kanskje ikke stemmer helt med virkeligheten. Selv om man har sett et fotografi så blir ting helt annerledes med kroppspråk og kjemi (eller mangel på det) når dere faktisk møtes.

Skrevet

Riktig som man sier her, har hatt den samme følelsen selv. Det er lettere å utlevere seg selv i trygge omgivelser og samtidig gi mer følelsesmessig tyngde overfor den man skriver med. Da kan det lett oppstå en form for "kjemi" og god forståelse overfor 2 mennesker. Så jeg vil ikke si du er tullete, men heller fanget av utleveringssyndromet i nettverden. Klart at mennesker kan også lett utgi seg for å være en annen, så det har såklart 2 sider.....men, akk ja, vi blir lett fengslet og entusiastiske av det. Men la for all del spenningen og kriblingen leve, det er bare ekstra kryddder i hverdagen det.

Gjest Gjest
Skrevet

Den følelsen er løgnersk, og du bør passe deg for å føle så mye på nettet. Prøv heller å få truffet han i virkeligheten så fort som mulig. På den måten blir ikke nedturen så stor når/om han viser seg å være annerledes enn du har sett for deg.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har aldri hatt en profil i et chatteprogram, men la nå ut en for jeg hadde fått det for meg at jeg ville bli kjent med noen nye mennesker. Jeg fant rask en som jeg gjerne ville chatte med, og fikk svar. :mobil:

Vi har nå sendt noen e-poster frem og tilbake i ca en uke. Saken er den at jeg allerede merker at jeg er begynt å føle litt for ham.

Jeg er en fornuftig jente og har alltid fnyst litt av en venninne av meg som har vært svært aktiv med chatting og har til og med møtt mange av sine nettvenner.

Men nå er det jeg som spurter hjem for å sjekke innboksen, dersom den er tom blir jeg kjempeskuffet og sjekker den resten av kvelden. Og dersom han har svart, blir jeg så glad og nesten litt fnisete. Vi har fått så utrolig god tone og kjemi, etter så kort tid!! :hjerter::hakeslepp::hjerter:

Hvordan er det mulig?? Er det jeg som er tullete? Han føler også at følelsene hans har tatt litt av, og sier han mister litt tid og sted når vi skriver til hverandre.

Hvordan er deres erfaringer her?

føleleser med en email etter en uke. Vokne opp folk. internett er ikke det virkelige liv.

Du er klar over at du har følelser overfor en pcskjerm?

Gjest Gjest
Skrevet
føleleser med en email etter en uke. Vokne opp folk. internett er ikke det virkelige liv.

Du er klar over at du har følelser overfor en pcskjerm?

Oh, jeg føler at pc-skjermen min er nokså uempatisk nå ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis jeg kan gi deg ett råd måtte det være å treffe ham ganske raskt. Man har en tendens til å skape seg bilder av personen som kanskje ikke stemmer helt med virkeligheten. Selv om man har sett et fotografi så blir ting helt annerledes med kroppspråk og kjemi (eller mangel på det) når dere faktisk møtes.

Det her signerer jeg.

Min erfaring er at det beste er å treffe de fort for det er først IRL du vet om det kan bli noe videre.

Skrevet
Min erfaring er at det beste er å treffe de fort for det er først IRL du vet om det kan bli noe videre.

Tja, er ikke helt sikker på om det er det beste, heller. MIN erfaring er at det legges forskjellig tolkning i det å møtes raskt. Og hvis man ikke har diskutert særlig på forhånd, så kan den ene feilaktig tro at dette er for å komme raskest mulig i seng. Selv har jeg opplevd en slik misforståelse, der fyren trodde at det raske møtet var fritt fram for sengehygge samme kveld og ikke noe "mer".

Gjest *nurket*
Skrevet

Dette er fullstendig mulig ja. Har erfart dette selv... For nesten to år siden møtte jeg en gutt på nett, vi skrev først lange brev til hverandre... og jeg forelsket meg faktisk i gutten i brevene... gikk raskt over på tlf og msn, og fant fort ut at denne gutten var genuin... Vi møttes fire uker etter første brev på nett, og det var full klaff. Var sammen i halvannet år før forholdet tok slutt pga avstanden mellom oss.

Nå nylig har jeg faktisk opplevd dette igjen... Fikk kontakt med en gutt, skrev lange brev om alt mulig. Syns det var veldig lett å skrive til hverandre. To dager etterpå utvekslet vi tlfnr, tre dager etter det møttes vi første gangen, under en uke etter det anså vi hverandre som kjærester...

Fullt mulig å få følelser for noen man aldri har møtt... Og enten får man bekreftet følelsene når man møtes i RL, eller så finner man ut av man er forelsket i forelskelsen ikke personen.

Lykke til.

Gjest Gjest
Skrevet

Et tips er å bruke webcam mens man chatter. Da får men litt mer føling på hvordan den andre personen er.

Gjest Gjest
Skrevet

Selv om kjemien stemmer er det ikke sikkert man passer sammen i virkeligheten. Et langvarig forhold kan ikke bare baseres på følelser. Verdier, vaner, livssyn, politisk ståsted, bosted, fremtidsønsker, alder er også viktig...det er så mye som skal stemme.

Jeg ble forelsket på nett. Verdens mest fantastiske gutt. Jeg elsker han fortsatt, men vi er ikke sammen mer. Vi var for ulike.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...