Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise helt alene til London :D min første husmorferie.. Jeg og mannen reiser ofte bort sammen, neo som er super hyggelig, men jeg har nå bestemt meg for at London alene er noe jeg må oppleve! fly og hotell er i boks, og nå gjenstår program, kan jo ikke fra til london og så ikke ha noe å gjøre ;) Har ikke store planer om å shoppe, det har jeg gjort der nok ganger (tenker med gru tilbake på 6 timer shopping, fyllesyk, med to venninner som skulle innom alle butikker i Oxford street.. ;) )

Har allerede funnet utstillinger jeg vil på på Victoria and albert museum, the Tate, og så må jeg vel innom the National Gallery. Men finnes det noe man bare MÅ se? som ikke alle turister står i kø ved? Har litt lyst til å dra på madamme tusaud siden jeg har planlagt å dra dit hver gang jeg har vært i London (6 ganger) men aldri har kommet meg dit, men har ikke lyst til å bruke hele dagen på å stå i kø.

Krysser fingrene for at jeg får gode tips av dere :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville spesielt sørget for å planlegge aktiviteter som er avslappende. Jeg drar av og til på storbyferier alene, og alltid blir det slik at jeg går og går, hele tiden. Går på musea, går for å se meg om, og de gangene jeg spiser blir det gjerne til at jeg enten tar noe i handa og spiser på veien, eller at jeg setter meg ned et sted i en halv time før jeg går videre.

Når man er to er det mye lettere å ta pauser, og sitte leeeenge og spise eller ta en øl på en kafe.

Derfor ville jeg hvis jeg var deg bestilt billetter til teater, evt. musikal dersom du liker slikt, eller konserter av andre slag. Så får du slappet av om kvelden, og kommet deg litt ut.

En annen fin ting er å ta båten fra en av de mange havnene langs Themsen til Greenwich Village, rusle rundt der og ta buss/bår el l tilbake til sentrum. Det er veldig flott å se London fra elva.

God tur!

Gjest Gjest
Skrevet

En kamerat av meg skryter veldig av en "Jack the Ripper"-omvandring han var på. Der de gikk i fotsporene til Jack the ripper, med en guide som fortalte om drapene og slikt. Noe slikt noe er midt i blinken for meg, men jeg skal inrømme at det kanskje ikke er for alle...

Om du vil ha noe avslappende innimellom så kan ekornmating i St. Jamses park anbefales.

Skrevet

Du nevner Tate, men jeg vil også dra frem Tate Modern. Kult lokale, kule utstillinger og veldig bra for people-watching når det er langåpent!

Ellers er jo Victoria og Albert spennende, men det blir litt mer samlebånd.

Gjest Gjest_huttemegtu_*
Skrevet

Må bare si jeg synes du er tøff som reiser alene!

Det hadde aldri jeg gjort, tenk på alt det skumle..... :gråte:

Så forskjellige er vi altså.

Jeg synes dere er beintøffe :)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Kjøp billett til madam tussauds på hotellet. De fleste hotellene selger det. Vi gjorde det, og gikk rett forbi hele køen :)

Skrevet

Jeg skal også til london snart :hoppe:

Da har jeg tenkt til å få med meg Tut-ankh-Amon utstillingen som er der nå :)Link Kanskje det er noe for deg også?

Skrevet
Må bare si jeg synes du er tøff som reiser alene!

Det hadde aldri jeg gjort, tenk på alt det skumle..... :gråte:

Så forskjellige er vi altså.

Jeg synes dere er beintøffe :)

Så lenge man bruker hodet, og ikke oppsøker skumle smug og gater, er ikke London en skummel by. Det er alltid masse folk overalt, og kollektivtilbudet er bra, selv om natten. Men man er jo gjerne ikke ute om natten om man er alene heller. Har reist endel alene pga jobben, og synes faktisk det er like skummelt i Oslo om kvelden som mange europeiske hovedsteder.

Jeg skal også til london snart :hoppe:

Da har jeg tenkt til å få med meg Tut-ankh-Amon utstillingen som er der nå :)Link Kanskje det er noe for deg også?

Ja, den utstillingen skal være veldig bra!! Men vil tro det kanskje kan lønne seg å bestille billett. Skjekk det hvertfall opp.

Gjest Gjest
Skrevet
Så lenge man bruker hodet, og ikke oppsøker skumle smug og gater, er ikke London en skummel by. Det er alltid masse folk overalt, og kollektivtilbudet er bra, selv om natten. Men man er jo gjerne ikke ute om natten om man er alene heller. Har reist endel alene pga jobben, og synes faktisk det er like skummelt i Oslo om kvelden som mange europeiske hovedsteder.

Ja, den utstillingen skal være veldig bra!! Men vil tro det kanskje kan lønne seg å bestille billett. Skjekk det hvertfall opp.

Enig, jeg har faktisk opplevd skumlere ting i Oslo enn i de fleste andre storbyene jeg har vært i rundt om i verden. Det er ikke farligere i London, vil jeg si.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_katrine_*
Skrevet

hei hei..

jeg er skal på min aller aller første tur alene til London...

skal se noen utstillinger som jeg har sett som varer ut året...

men hvilket området er tryggest å bestille hotell...

og er det noe jeg burde være oppmerksom på??

så på londonguide at de har fått pinkcabs.. som er veldig positivt... men ellers litt blank om tryggheten å ferdes alene som kvinne....

Skrevet
men hvilket området er tryggest å bestille hotell...

og er det noe jeg burde være oppmerksom på??

Kan ikke uttale meg om tryggeste område, men var i London i vår og bodde i Bayswater der "alle" turisthotellene ligger og følte meg helt trygg der. Men når jeg er på "alenetur" så pleier jeg heller ikke være ute på sen kveldstid. Jeg spiser tidlig middag og tørner inn på hotellet og slapper av med bok eller musikk om kvelden. (Det er vanligvis ikke noe stort offer siden jeg er trøtt i beina etter å ha vært på farten hele dagen ;) . )

En generell regel er at det er lurt å holde seg til beferdede gater (spesielt på kveldstid) og unngå parker etter mørkets frembrudd.

Gjest Gjest_katrine_*
Skrevet

så litt normalt vett og og sentralt er tingen å gå for.. har ikke til vane å gå i parker etter mørkets frembud her hjemme heller så den burde gå bra :)

men er det noen som har noen tips til noe bra som skjer på kveldstid hvis man skulle få mot nok til å gå ut... eller har krefter igjen i bena etter 10 timers gange??

noen bra konsertarenaer, teatershow som går for tiden.. reiser i begynnelsen av okt.... :popcorn:

Skrevet
Kjøp billett til madam tussauds på hotellet. De fleste hotellene selger det. Vi gjorde det, og gikk rett forbi hele køen :)

Hvis du bor på et hotell der de ikke gjør dette, kan du dra dit dagen før og kjøpe billett for neste dag. Ellers kan du kjøpe på nett

Ellers kan jeg anbefale en dag med omvisning på Tower of London. Det koster litt, og tar mye av dagen, men om du ikke har gjort det før, er det absolutt verdt det.

Skrevet

Er du glad i markeder og slikt kan det jo være verdt å ta turen til Camden eller Portobellom Road(Notting Hill)..hvis du reiser i en helg i alle fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...